Органи Пенсійного фонду України провели перерахунок пенсій, у результаті яких відбулося збільшення розмірів виплат, що визначаються з урахуванням прожиткового мінімуму.

Перерахування здійснюється у зв’язку з підвищенням з 1 грудня 2016 р. прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1130 грн. до 1247 гривень.

Таким чином перераховано:

- мінімальні розміри пенсій за віком та доплати за понаднормовий стаж непрацюючим пенсіонерам;- мінімальні розміри пенсій інвалідів та осіб, які отримують пенсії у зв’язку з втратою годувальника;

- встановлені до пенсії підвищення або доплати, розмір яких залежить від розміру прожиткового мінімуму (наприклад, розміри підвищень інвалідам війни, учасникам бойових дій та учасникам війни, членам загиблих військовослужбовців, жертвам нацистських переслідувань, надбавки донорам, доплати шахтарям, пенсії за особливі заслуги перед Україною тощо).


Форму податкової декларації про майновий стан і доходи змінено

 

Нещодавно відбулась зустріч заступника начальника – начальника Сихівського відділення Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області. Лазорка І.Р з платниками податків. Ігор Лазорко інформував присутніх про те, що Міністерством фінансів України наказом від 15.09.2016 №821 внесено зміни до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи. Так, зокрема, оновлена форма декларації містить лише два додатки:

Ф1 - розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами;

Ф2 - розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою.

Декларація складається з таких розділів:

І. Загальні відомості.

ІІ. Доходи, які включаються до загального річного оподатковуваного доходу.

III. Доходи, які не включаються до загального річного оподатковуваного доходу.

IV. Загальна сума річного доходу.

V. Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб у зв’язку з використанням права на податкову знижку згідно зі статтею 166 розділу IV Кодексу.

VI. Податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб/військового збору.

VII. Розрахунок податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок у попередніх звітних періодах.

Ігор Романович наголосив, що, оскільки наказ набирає чинності з 31 грудня 2016 року, то, відповідно, звітуватись за новою формою потрібно буде за результатами 2016 року. 

 

Відтепер ЗЕД - договори можна укладати в електронній формі

 

На зустрічі з представниками бізнесу, яка днями відбулась в Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області, начальник управління аудиту Кочмар Н.Л. повідомила, що з 3 грудня 2016 р. набирає чинності Закон України (№1724-VIII від 03.11.2016 р.), яким усунено адміністративні бар’єри для експорту послуг. Зазначеним законом передбачено, що у разі експорту послуг (крім транспортних) зовнішньоекономічний договір (контракт) може укладатися шляхом прийняття публічної пропозиції про угоду (оферти) або шляхом обміну електронними повідомленнями, або в інший спосіб, зокрема шляхом виставлення рахунка (інвойсу), у тому числі в електронному вигляді, за надані послуги.

Виручка резидентів у іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг — з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг.

Банки мають право вимагати від резидентів перекладу на українську мову складених іноземною мовою документів, у тому числі рахунка (інвойсу), крім викладених англійською мовою, а також викладених іноземною мовою з одночасним викладенням українською (англійською) мовою. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

 

Зміни у порядку оскаження

У приміщенні Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч заступника начальника – начальника Пустомитівського відділення Михайлів Любові Броніславівни з платниками податків. Любов Михайлів повідомила, що з 25 листопада 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.09.2016 № 849, яким внесено зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами (далі - Порядок).

Зокрема, у Порядку визначено, що розгляд матеріалів скарг платників податків буде відбуватися у закритому засіданні. А розгляд у відкритому засіданні буде відбуватися виключно на підставі письмового клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги. Не допускається відкритий розгляд скарги, якщо в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.

Також у Порядку уточнено, що особа, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, має право:

- брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через його уповноважених представників (у тому числі адвокатів);

- ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;

- здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду матеріалів скарги за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису;

- заявляти клопотання, що стосуються предмета розгляду скарги, в тому числі про:

- участь та надання пояснень під час розгляду матеріалів скарги осіб, що проводили перевірку, приймали рішення (вчиняли дії) або брали участь у прийнятті оскаржуваного рішення;

- присутність під час розгляду матеріалів скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації (якщо здійснюється відкритий розгляд матеріалів скарги).

Під час розгляду матеріалів скарги платника податків в ході адміністративного оскарження будуть враховуватися податкові консультації, а також узагальнюючі податкові консультації, надані такому платнику податків.

За незаповнення у формі №1ДФ даних про виплату підприємцю доходу застосувується штраф

 

Про це на зустрічі з платниками податків інформував виконуючий обов’язки першого заступника начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Кобільник Андрій Степанович. При заповненні звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку (форма 1-ДФ), у графі 3а "Сума нарахованого доходу" відображається (за звітний квартал) дохід, який нарахований фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів.

У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов'язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

Довідником ознак доходів встановлено, що дохід, нарахований (виплачений) самозайнятій особі, відображається в податковому розрахунку за формою N 1ДФ з ознакою доходу "157".

Неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

Отже, неподання податковим агентом податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь фізичної особи - підприємця, є порушенням порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків, і до такого податкового агента застосовуються вищезазначені штрафні санкції.

Зазначена норма передбачена п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України, розділом ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 №4 та роз’яснена листом ДФС України від 21.09.2016 р. N 20544/6/99-99-13-01-01-15.

 

Доходи казкових новорічних персонажів підлягають оподаткуванню

 

На зустрічі з платниками податків, яка нещодавно відбулась в Сихівському відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області, заступник начальника – начальник Сихівського відділення Лазорко Ігор Романович нагадав про особливості оподаткування винагороди "Діда Мороза", "Снігуроньки" та інших казкових персонажів під час їх участі у святкуванні Нового року і Різдвяних свят.

Так, Ігор Лазорко зазначив, що вказані фізичні особи сплачують податок згідно з нормами Податкового кодексу і його розмір залежить від статусу цих громадян: здійснюють вони діяльність як приватні підприємці чи працюють за цивільно-правовим договором з іншими платниками податків.

Новорічні персонажі, які працюють на корпоративних вечірках, дитячих святах або приймають участь в театралізованих виставах, які організовані юридичними особами чи приватними підприємцями, отримують свій заробіток за вирахуванням податку на доходи фізичних осіб та військового збору, який зобов’язані утримати та перерахувати до бюджету податкові агенти. Власники розважальних закладів, оплачуючи розважальні послуги, є податковими агентами, та зобов’язані утримати й перерахувати до бюджету ПДФО та військовий збір, а також відобразити суми виплаченого доходу у формі №1ДФ.

Якщо казкові герої - підприємці і послуги надаються у межах цієї діяльності, то підприємницький статус такої фізичної особи має бути зазначено в договорі. У разі надання таких послуг у межах підприємницької діяльності податок сплачується залежно від обраної системи оподаткування.

У разі отримання казковими героями неоподаткованих доходів від звичайних громадян, вони зобов’язані після свят завітати до податкової служби за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Суму таких доходів необхідно включити до загального річного оподатковуваного доходу і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 18% та військовий збір - 1,5 %.

           

Про оподаткування дитячих святкових подарунків

 

Начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Ігор Мочерад на зустрічі з громадянами, яка нещодавно відбулась, інформував, що, відповідно до статті 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Вартість дарунків, яка не перевищує 50 відсотків однієї заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «160». Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків, яка надається платнику податків, перевищує у 2016 році 689,0 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо.

 

Рентна плата за спеціальне використання води

 

Начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області на зустрічі з платниками податків повідомила, що правовідносини в частині оренди майна регулюються, зокрема, пунктом 1 статей 283 та 284 Господарського кодексу України. Рентна плата за спеціальне використання води обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води, лімітів використання води, ставок плати та коефіцієнтів. За обсяги води, переданої водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з останніми договору на поставку води, рентна плата обчислюється і сплачується таким водокористувачем-постачальником (пп. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).

Якщо господарська діяльність суб'єкта господарювання полягає в наданні нерухомого майна в оренду, то такий суб'єкт господарювання - орендодавець отримує економічну вигоду від послуг оренди, розмір якої залежить, у тому числі, від наявності водозабезпечення нежитлових приміщень та розміру понесених орендодавцем витрат на утримання внутрішньобудинкових мереж в таких приміщеннях.

Таким чином, якщо суб'єктом господарювання - орендодавцем приміщення було укладено договір на поставку води з підприємством, що надає послуги з централізованого водопостачання, а орендарями приміщень не було укладено окремі договори на поставку води, такі передані обсяги води вважаються об'єктом оподаткування рентною платою водокористувача-постачальника.

Тобто суб'єкт господарювання, що здійснює використання води виключно для власних питних та санітарно-гігієнічних потреб, при наданні приміщень (нежитлових або житлових) обчислює та сплачує рентну плату за всі обсяги води, переданої ним через підприємство, що надає послуги з централізованого водопостачання до суб'єктів господарювання - водокористувачів, які здійснюють оренду об'єктів нерухомості (п. 255.3 ст. 255 Кодексу).

Якщо водокористувачами – орендарями приміщень укладено окремий договір на поставку води з підприємством, яке надає послуги з централізованого водопостачання до орендованих об'єктів нерухомості та обсяги отриманої води використовуються як для здійснення господарської (виробничої) діяльності, так і для задоволення власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, такі суб'єкти господарювання самостійно обчислюють та сплачують рентну плату за обсяги фактично використаної ними води. При цьому суб'єкт господарювання – орендодавець приміщення не є платником рентної плати за такі обсяги води, використані орендарями.

 

Оподаткування успадкованої нерухомості при продажу до трьох років

 

На зустрічі з платниками податків, яка нещодавно відбулась в приміщення Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, заступник начальника – начальник Пустомитівського відділення  Михайлів Любов Броніславівна інформувала, що продаж резидентами та нерезидентами успадкованого об’єкта нерухомості підлягає оподаткуванню згідно з нормами ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п. 172.1 ст.172 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не поширюється на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.

Отже, дохід від операцій з продажу не частіше одного разу на рік об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст.172 ПКУ, які перебувають у власності платника податку (резидента або нерезидента) менше ніж три роки та отримані таким платником у спадщину, податком на доходи фізичних осіб не оподатковується.

 

Про актуальні питання оподаткування за спрощеною системою

 

Нещодавно в Галицькій ОДПІ проведено зустріч з майбутніми підприємцями. Зустріч відбулась під головуванням начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області – Олени Парубій.

За словами податківців, перевагою спрощеної системи оподаткування є спрощена система обліку, а також можливість для фізичних осіб, які не перевищили обсяг виручки в 1 млн. грн., не застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

Олена Парубій розповіла про особливості роботи на єдиному податку, ставки єдиного податку, обмеження щодо її застосування, ведення обліку та звітності а також неухильне дотримання платіжної дисципліни.

Під час зустрічі, особливу увагу приділили поданню звітності в електронному вигляді. Звернули увагу, що для комфортного звітування на веб-порталі відомства розміщені сервіси «Електронна звітність» та «Електронний кабінет платника податків». Завдяки ним можна сформувати, перевірити та надіслати до ДФС податкову звітність, перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію.

 

У Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області днями відбулась зустріч  платників податків з виконуючим обов’язки першого заступника начальника Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Андрієм Кобільником.

Під час зустрічі особлива увага була приділена електронним сервісам ДФС та поданню звітності в електронному вигляді.

Не залишилось без уваги актуальне питання легалізації доходів громадян.

Також А.Кобільник наголосив, що наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 внесено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску. Також нагадали, що до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором, необхідно направити до територіального органу ДФС за місцем обліку повідомлення про новоприйнятого працівника, як платника єдиного внеску.

Учасники зустрічі отримали відповіді на питання, які їх цікавили, та висловили вдячність за надану інформацію.

 

Проблемні питання, які виникають у роботі суб’єктів господарювання

 

Під час зустрічі начальника Галицької об’єднаної державної податкової інспекції Олени Парубій з представниками бізнесу були обговорені проблемні питання, які виникають у роботі суб’єктів господарювання, та шляхи їх вирішення. У заході взяли участь керівники підприємств різних галузей, які провадять діяльність на території обслуговування Галицької ОДПІ.

«Мета сучасних реформ, які активно проходять у фіскальній службі, – це не тільки збільшення надходжень до бюджетів, а й ефективна взаємодія з бізнесом, і мінімізація безпосереднього втручання працівників служби у діяльність сумлінних платників. Наше завдання – не тиснути на бізнес, а сприяти його розвитку. Сьогоденна позиція фіскальної служби базується на підтриманні відкритого діалогу з бізнесом для обговорення проблемних для підприємців питань та спільного пошуку оптимальних шляхів їх вирішення, – відзначила Олена Парубій.

Під час зустрічі обговорювались одні з найбільш хвилюючих для бізнесу питань – відшкодування податку на додану вартість, електронне адміністрування ПДВ, земельного податку, податку не нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Учасники зустрічі розглянули низку аспектів, які потребують внесення змін до законодавчих актів, що дозволило б забезпечити стабільні та рівні умови для ведення підприємницької діяльності.

Наприкінці заходу Олена Парубій зазначила, що позиції і зауваження платників податків, які розглядались на зустрічі, будуть передані до Головного управління ДФС у Львівській області.

Присутні підприємці відзначили позитивну динаміку співпраці органів ДФС з бізнес-спільнотою та висловили готовність до подальшого відкритого і конструктивного діалогу.

 

Зустрічі податківців з представниками бізнесу –це довіра і партнерство

 

Довіра й партнерство у стосунках між платниками податків та податківцями – один із головних напрямків роботи фіскальної служби сьогодні. Заходи з лібералізації податкової системи повинні запроваджуватися відповідно до побажань підприємців.

Особливу увагу ДФС України приділяє думці представників бізнесових кіл. Нещодавно з метою  поліпшення комунікацій з платниками податків, у Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбулась зустріч начальника Галицької об’єднаної державної податкової інспекції Парубій Олени Володимирівни з представниками місцевого бізнесу.

Зустріч пройшла в режимі діалогу, під час якої обговорили ряд проблемних питань, що виникають у роботі суб’єктів господарювання, зокрема питання повноти нарахування та сплати належних платежів до бюджету, особливості оподаткування підприємств сільськогосподарської галузі.

«Переконана, що такі зустрічі податківців з представниками бізнесу і громадськості – це та форма спілкування, яка забезпечує зворотний зв’язок фіскальних органів з платниками податків, що дає можливість попередити проблему, вислухати пропозиції і питання господарюючих суб’єктів, почути один одного та з’ясувати оптимальні шляхи співробітництва. Взаєморозуміння та партнерські відносини з платниками податків сприятимуть виконанню поставлених завдань та наповненню бюджетів усіх рівнів», - підсумувала Олена Парубій.

 

Боротьба з незаконним обігом підакцизних товарів

 

З метою аналізу проблемних питань і пошуку раціональних рішень у боротьбі з незаконним обігом підакцизних товарів, у Галицькій ОДПІ відбулася зустріч за участю керівництва інспекції та активних представників громадськості.

У ході заходу податківці розповіли про результативні здобутки і наслідки проведення роботи з легалізації виробництва і торгівлі підакцизною групою товарів. Систематично проводиться хронометраж господарської діяльності суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію палива на АЗС, ціль яких – упередження ухилення від уплати акцизного податку, зокрема, проведення всіх операцій через РРО. За наслідками такого хронометражу збільшились обсяги продаж, а відповідно і сплата акцизного податку з роздрібної торгівлі паливом.

Крім того, багато часу у ході зустрічі було приділено питанням легалізації доходів, робочих місць та погашення заборгованості з виплати заробітної плати.

«Останнім часом ми спостерігаємо, що бізнес-спільнота не залишається осторонь питань, які є найактуальнішими і для фіскальної служби. Ми завжди раді такій допомозі і готові й надалі співпрацювати у вирішенні питань, які турбують суспільство, - зазначив присутній на заході в.о. першого заступника начальника Галицької ОДПІ Андрій Кобільник.

Було вирішено створювати спільні мобільні групи оперативного реагування на порушення при продажу алкогольної продукції та впровадити ретельний контроль громадськості над супроводженням відпрацьованих податківцями справ у судах.

 

Новації в обліку неприбуткових установ і організацій

У Галицькій ОДПІ Головного управління ДФС відбулася зустріч начальника інспекції Олени Парубій з представниками бізнесу. Такі зустрічі стали вже традиційними. Цього разу начальник ОДПІ проінформувала присутніх щодо важливих новацій обліку неприбуткових установ і організацій.

Олена Парубій розповіла, що згідно з п. 35 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 року № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 01 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу. Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами п. 133.4 ст. 133 ПКУ, після 01 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Платники отримали корисну інформацію з «перших вуст» та скористалися можливість поставити запитання про поточний перебіг справ у площині анонсованої теми цієї зустрічі.

 

Зустріч з представниками сільськогосподарських підприємств

 

У Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ відбулася зустріч з питань сплати податків, єдиного внеску, легалізації зайнятості населення, на яку були запрошені представники сільськогосподарських підприємств. Ця зустріч відбулася за участю заступника начальника - начальника Пустомитівського відділення Любові Михайлів.

Під час співбесіди аграрії поділилися з податківцями інформацією щодо наявності у них земельних ділянок (їх площа, місце розташування, підтверджуючі документи щодо права власності та/або користування земельними ділянками), використання землі і якою сільгосптехнікою вона обробляється; кількості найманих працівників, працюючих на землі; вирощуваних сільгоспкультур, зібраного урожаю та його реалізації. Власники земельних ділянок – орендодавці надали копії договорів оренди та підтвердження розрахунків за цими угодами.

«На жаль, проблема легалізації праці, у тому числі і у аграріїв, залишається на порядку денному у податківців, – зауважила Любов Михайлів. Також нагадала про посилення відповідальності за порушення норм трудового законодавства. Зокрема, у разі допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення робітника на неповний робочий час, у разі якщо він фактично працює повний робочий час, або якщо виплати здійснюються без нарахування й сплати єдиного внеску та податку на доходи фізичних осіб, - до роботодавців застосовуються штрафні санкції у розмірі 30 мінімальних зарплат на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. Також, посилено і адмінвідповідальність посадових осіб суб’єктів господарської діяльності.

 

Погашення податкового боргу – один із шляхів забезпечення надходжень до бюджету

На зустрічі в Галицькій ОДПІ, на яку були запрошені представники комунальних підприємств району, обговорили шляхи погашення податкового боргу та окреслили ряд заходів, які б сприяли його ліквідації.

Захід, за участі начальника інспекції Олени Парубій та начальника відділу погашення заборгованостей Маріанни Войтюк, мав на меті налагодження ефективного діалогу щодо досягнення ефективної співпраці спрямованої на упередження та погашення наявного боргу з податків та зборів. Результати домовленостей були оформлені протокольно, де запропоновано переглянути фінансову політику роботи підприємства та вишукати можливість щодо забезпечення надходжень в рахунок погашення податкового боргу, зокрема ПДВ.

На сьогоднішній день робота органів державної фіскальної служби спрямована, насамперед, на утвердження нової ідеології стосунків з платниками податків. Перед службою поставлені завдання по створенню належних умов для платників податків по добровільному виконанню вимог податкового законодавства, повного і своєчасного надходження платежів до бюджетів усіх рівнів.

 

Проблемні питання застосування податкового законодавства

 

У Галицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області за участі начальника інспекції Олени Парубій відбулася зустріч для платників податків з питань застосування податкового законодавства.

У  ході зустрічі були розглянуті актуальні питання сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, податку на прибуток, податку на додану вартість, земельного податку, податку на нерухоме майно тощо. Акцентовано увагу на роботу електронних сервісів ДФС України, зокрема роботи оновленого «Електронного кабінету платника».

 

Проблемні питання ведення бізнесу сільгоспвиробниками

 

Нещодавно в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області відбулася зустріч заступника начальника - начальника Пустомитівського  відділення Любові Михайлів з представниками аграрного сектору.

На початку зустрічі Любов Михайлів повідомила, що предметом постійної уваги Уряду, обласних та районних державних адміністрацій, органів державної фіскальної служби є і залишатимуться підприємства – сільгоспвиробники. Саме ця галузь є найбільш важливою для забезпечення соціально-економічного добробуту жителів сільських територій регіону.

Під час зустрічі було акцентовано увагу на: питанні обов’язкових умов перебування платником ПДВ при застосуванні спеціального режиму оподаткування, неприпустимості участі сільгоспвиробників в схемах ухилення від оподаткування, тобто відображення в звітності сільгоспвиробників достовірних даних про результати їх господарської діяльності та забезпечення повноти декларування зобов`язань та проведення розрахунків з бюджетом, правове врегулювання земельних відносин у сільському господарстві, порядок оформлення та реєстрації договорів оренди земельних ділянок, соціальна та фінансова відповідальність роботодавців за допуск працівників до роботи без укладання трудових договорів та за використання прихованої найманої праці.

Також Л.Михайлів висловила подяку всім платникам, які сумлінно виконують свій конституційний обов’язок, своєчасно та в повному обсязі сплачуючи кошти до державної та місцевих скарбниць. В той же час ще раз звернула увагу на необхідності відображення достовірних даних у звітності та повноті сплати податків до бюджету.

Насамкінець зустрічі було зазначено, що сільськогосподарський товаровиробник самостійно обирає ту систему оподаткування, яка для нього є найбільш оптимальною, а також несе відповідальність за своєчасність подання декларацій, правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку та інших податків та зборів, платником яких він є відповідно до норм Податкового кодексу України.

 

Шляхи вдосконалення податкової системи

На сьогодні податкова система потребує ефективних змін. Тож обговорення шляхів її вдосконалення, проблемних питань, що виникають в діяльності платників податків і стало темою зустрічі начальника Галицької ОДПІ Олени Парубій, «громадських організацій та бізнесу Галицького району.

У ході зустрічі Олена Парубій ознайомила присутніх із поданими Кабінетом Міністрів України до Верховної ради  законопроектами про внесення змін до Податкового кодексу України. Присутні піднімали проблемні питання, що потребують вирішення на законодавчому рівні та жваво обговорювали майбутні зміни до Податкового кодексу.

Особлива увага приділялась підвищенню розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року до рівня 3200 гривень, що матиме суттєвий вплив на податкову політику в Україні, зокрема, на розмір ставок єдиного податку та податку на нерухоме майно, визначення ряду показників  податку на доходи фізичних осіб тощо.

Представники бізнесу запропонували зробити максимум сервісів ДФС в  електронній формі, удосконалити ведення реєстрів ПДВ, відкрити платникам податків доступ до внутрішніх інформаційних  баз  ДФС  в  частині  отримання інформації, яка їх безпосередньо стосується.

«Податківці завжди  відкриті до діалогу  щодо  вирішення проблемних питань, адже разом ми працюємо на зміцнення економіки нашої держави і її бюджетної політики, яка у нинішніх умовах має бути досконалою і потужною. Дякую за активну участь у конструктивному діалозі і запрошую  бізнес до подальшої співпраці», – зазначила наприкінці зустрічі Олена Парубій.

 

Для декларування своїх доходів громадяни мають можливості використовувати електронний кабінет

 

У Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області відбулася зустріч заступника начальника - начальника Пустомитівського відділення Любові Михайлів з представниками бізнесу.

Любов Михайлів інформувала платників податків, що нові можливості оновленого Електронного кабінету платника податків дозволяють користувачам - громадянам подати в електронному вигляді декларацію про майновий стан і доходи.

Електронний кабінет надає послуги не лише платникам податків і зборів, але й фізичним особам - громадянам. Завдяки новим функціям декларанти можуть без зайвих зусиль прозвітувати про свої отримані доходи під час деклараційної кампанії. Більше того, у своєму особистому кабінеті вони можуть отримати інформацію про суми нарахованих доходів та утриманих податків, необхідних для заповнення декларації.

Електронний кабінет має дві частини – відкриту та приватну. У відкритій платники можуть ознайомитися із загальнодоступною інформацією щодо оподаткування, а у приватній, після проходження ідентифікації, скористатися особистим кабінетом, в якому отримати усю необхідну інформацію про себе як платника податків.

Крім того, платники – користувачі Електронного кабінету мають можливість в он-лайн режимі отримати інформацію з 10 реєстрів, зокрема, Реєстру платників податку на додану вартість, Реєстру платників єдиного податку, Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами тощо.

Це реальна економія часу для платників податків, адже в кабінеті не лише буде сконцентровано усю інформацію щодо їх підприємницької діяльності, але й спрощено отримання додаткової необхідної інформації.

Нагадала, що скористатися Електронним кабінетом платника податків можна на веб - порталі ДФС в меню електронних сервісів. Працювати з ним можна як за допомогою персонального комп’ютера, так і за допомогою старт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.

ІА "Вголос": НОВИНИ