Олена Парубій інформувала, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), яка набрала чинності з 01.04.2017, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього ПКУ.

Згідно з п.74.2 ст.74 ПКУ в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН.

Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Олена Парубій звернула увагу, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Нагадала, що 20.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621), яким затверджені:

- Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Звертаємо увагу, що період з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН (п.57 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

З урахуванням вищезазначеного, з 1 липня поточного року система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН буде працювати у звичайному режимі.

Відповідно до п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПКУ податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податківці, керівники та бухгалтери підприємств підкреслили важливість проведення подібних заходів. Завдяки таким зустрічам, можна не лише обговорити проблемні питання, а й розібратися в них та знайти алгоритм застосування податкових норм.

 

Отримання зарплати в «конвертах» – це відсутність соціальних гарантій!

 

Про це повідомила начальник Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області Олена Парубій під час брифінгу для представників засобів масової інформації.

Зустріч відбулась з метою підведення підсумків щодо рівня надходжень податків до бюджетів усіх рівнів за п’ять місяців 2017 року та легалізація заробітної плати.

Підсумовуючи результати роботи з надходжень до бюджетів усіх рівнів, Олена Парубій зазначила, що за січень – травень 2017 року до Зведеного бюджету зібрано податків 1774,7 млн.грн., що на 54,3 відс., або на 624,4 мільйонів гривень більше за минулорічний показник.

Вона поінформувала, що у січні – травні 2017 року Галицькою ОДПІ забезпечено збір коштів до загального фонду Державного бюджету в сумі 997,2 млн. гривень. Доведені прогнозні показники виконано на 184,5 відсотка.

Найбільші надходження в розрізі податків склали:

- податку на додану вартість – 269,5 млн.грн.;

- податку на прибуток – 636,9 млн.грн.;

- військового збору – 77,3 млн. грн.;

- акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів – 363,4 млн.гривень.

До Місцевого бюджету у січні – травні 2017 року надійшло 777,3 млн.грн., доведене завдання перевиконано на 27,5 відсотка.

Найбільші надходження в розрізі податків склали:

- податку на доходи фізичних осіб – 632,1 млн. грн.;

- єдиний податок – 143,5 млн. грн.;

- плата за землю – 65,6 млн. грн.;

- акцизного податку – 58,3 млн. грн.

У січні – травні 2017 року платниками податків Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області сплачено 1041,2 млн.грн. єдиного внеску.

Також Олена Парубій інформувала, що з 1 січня 2017 року статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 3200 гривень.

Звернула увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Наголосила, що отримання заробітної плати в «конвертах» – це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівників, зокрема:

• права на відпустку, у т. ч. у зв’язку з вагітністю і пологами;

• права на оплату листка непрацездатності;

• права не працювати у вихідний чи святковий день;

• права на виплату вихідної допомоги при звільненні з роботи;

• права на призначення пенсійного забезпечення залежно від страхового стажу;

• права на збільшений розмір допомоги з безробіття відповідно до заробітку за останнім місцем роботи;

• права на допомогу у разі отримання травми на виробництві тощо.

Олена Парубій повідомила про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:

- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі 32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.

Олена Парубій через представників мас-медіа подякував усім сумлінним платникам податків Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області за сплату податків і зборів до державної скарбниці України.

 

Про деякі нюанси подання платниками податків податкової звітності – під час зустрічі в Галицькій ОДПІ

 

Нещодавно в Галицькій ОДП ГУ ДФС у Львівській області відбулася зустріч начальника Галицької ОДПІ Олени Парубій з представниками бізнесу на тему: «Подання платниками податків податкової звітності. Електронні сервіси ДФС України».

Йшлося про порядок подання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді.

Платник податків отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатки підприємства.

Крім того, платник податків отримує в контролюючому органі за місцем реєстрації або на офіційному веб-cайті ДФС України чи регіонального органу ДФС:

- текст примірного договору про визнання електронних документів;

- безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до контролюючих органів податкових документів в електронному вигляді.

Інформація на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) знаходиться в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/.

Також Олена Парубій розповіла, яким чином здійснюється підписання податкової звітності у паперовому вигляді, у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера.

Відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, при взятті платника податку на облік в контролюючому органі, подається заява за формою №1-ОПП, в якій зазначаються дані про керівників, головного бухгалтера чи іншу особу, на яку покладено обов’язки з ведення бухгалтерського обліку платника податків.

Згідно із п.48.5 ст.48 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу.

У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису у відповідності до п.48.5 ст.48 ПКУ:

уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку;

фізичної особи - платника податків або його законного представника;

особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції.

Якщо податкова декларація подається податковими агентами - юридичними особами, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків - фізична особа – таким платником податків (п.48.6 ст.48 ПКУ).

Якщо установчими документами платника податків не передбачено покладання на іншу особу організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов’язків на випадок відсутності керівника або головного бухгалтера з об’єктивних причин (відпустка, відрядження, лікарняний тощо), то відповідними організаційно-розпорядчими документами підприємства тимчасово призначається особа, уповноважена на виконання таких функцій.

Отже, у разі відсутності керівника та головного бухгалтера юридичної особи на роботі з поважних причин, податкова декларація може бути підписана іншими особами, які уповноважені виконувати обов’язки керівників на час їх відсутності, за умови, що повноваження особи, яка підписала податкову декларацію, підтверджені відповідними документами (установчими, наказами чи розпорядженнями тощо), які подаються разом з податковою декларацією до контролюючого органу.

Олена Володимиріна поінформувала, про порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді, у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера.

Відповідно до п.7 р. ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.08 за №320/15011, підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є:

його відповідність затвердженому формату (стандарту);

підтвердження електронного цифрового підпису платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов’язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в ст. 3 Закону України від 22 травня 2003 року №852-IV «Про електронний цифровий підпис»;

чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований).

Отже, оскільки підставою для прийняття податкової звітності в електронному вигляді є підтвердження електронного цифрового підпису посадових осіб платника податків, підписи яких є обов’язковими для податкової звітності в паперовій формі, то посилені сертифікати відкритих ключів можуть подаватись на всіх відповідальних працівників підприємства, які мають право відповідного підпису на випадок тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера.

 

Податок на нерухоме майно на контролі в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ

 

Під час «круглого столу» з платниками податків району в.о.заступника начальника – начальника Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Андрій Кобільник інформував, що в 2017 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2016 рік.

Андрій Кобільник інформував, що податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити будуть надіслані платникам податку за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок буде здійснено на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення рішення.

Звернув увагу, що останнім днем сплати податку припадає на 29 серпня.

Також Андрій Кобільник інформував, що за порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20% своєчасно несплаченої суми.

З метою недопущення несвоєчасної сплати податку власникам об’єктів нерухомого майна, які володіють житловими будинками площею понад 120 кв.м., квартирами площею понад 60 кв.м., або об’єктами нежитлової нерухомості у разі неотримання податкових повідомлень – рішень на сплату податку, або ж якщо платник податку не погодиться з розрахунком податку або виявить розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості, він має звернутися з оригіналами документів на нерухомість до фіскальних органів, за місцем реєстрації платника.

Останні, якщо є підстави, мають провести перерахунок суми податку і надіслати нове податкове повідомлення-рішення.

Платники податків, які були присутні на зустрічі, подякували Андрію Кобільнику за надане фахове роз’яснення.

ІА "Вголос": НОВИНИ