Про це повідомляє ЦТС.

ТЕО було підготовлено аудиторською компанією Deloitte, яка оцінила вартість проекту в 6,5 млрд євро.

Майбутня магістраль буде одноколійною, її протяжність становитиме 400 км. Австрії будівництво 30 км залізниці на своїй території обійдеться в 85 млн євро, ще 850 млн євро доведеться витратити на спорудження контейнерного терміналу.

Крім того, 1 млрд євро буде направлено на оновлення діючих ділянок залізниці.

Згідно ТЕО, роботи планується почати у 2023 році. Перший етап проекту буде завершено до 2033 року. У повному обсязі магістраль буде введена в експлутацію у 2050 році.

Пропускна здатність дороги оцінюється в 20 тис. поїздів на рік, що складатимуться з 67 вагонів. Це забезпечить вантажопотік в 16-24 млн тонн на рік.

В Австрії вважають, що цей проект стане стимулом для розвитку економіки.

Водночас, австрійські видання відзначають, що проект прохолодно сприймається Словаччиною. Нині вантажі, що їдуть до Європи, перевантажуються на словацьких терміналах, розташованих поблизу кордону з Україною.

Якщо залізниця Кошице-Відень буде побудована, необхідність перевантаження відпаде, оскільки перевантажувальним центром стане Відень.

Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).

В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше - СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.

На даний час в Україні знаходиться найбільша кількість стикувальних вузлів (близько 15) - на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.

ІА "Вголос": НОВИНИ