На це звернув увагу заступник голови парламентського комітету з питань запобігання і протидії корупції, народний депутат Ігор Попов, відповідаючи на запитання «Вголосу».

«От навіщо ГПУ взялась перевіряти декларації держслужбовців категорії «А»? Це ж виключно контингент НАБУ, і бюро повинно цим займатись з подачі НАЗК. Але вони (Генпрокуратура) за своєю ініціативою взялись. Чи та ж справа Насірова, за яку узялося НАБУ – насправді це перевищення службових повноважень, там немає корупції. А якщо немає корупції – це підслідність ГПУ. Тобто це рішення керівників органів або їх кураторів чи партнерів приймаються щодо проваджень не проти тих, по кому є беззаперечні факти, а проти тих, по кому це потрібно зробити», - наголосив Попов.

Згідно з кримінально-процесуальним кодексом, від моменту пред’явлення підозри досудове слідство може тривати не більше як 12 місяців. Тож, за словами народного депутата, зараз підходить дедлайн по багатьох резонансних антикорупційних справах. І їх треба або закривати, або передавати до суду.

«На жаль, якість розслідування цих справ або через недостатній професіоналізм, або через політичний тиск, була невисокою», - вважає нардеп.

При цьому, «йде пінг-понг між САП і НАБУ» – чи слідчі гірше працювали, чи прокурори їм не давали працювати. А ще є епізоди по тих справах, які відбулися до створення НАБУ: частина справ передана від САП, а частина не передана. «Там існує конкуренція: за «жирні» справи всі хочуть братися, а за «гиблі» справи – ніхто», - каже Попов.

За словами заступника голови антикорупційного комітету ВРУ, у розмові з ним один із закордонних експертів висловив думку, що на керівників українських антикорупційних органів здійснюється тиск - аби вони стали більш податливими: «щоб коли дзвонить якийсь поважний телефон, вони швидше брали трубку чи відповідно реагували, коли кажуть: «Я від Івана Івановича», - зазначив Попов.

ІА "Вголос": НОВИНИ