Саме аудіювання викликало шквал обурення, поставивши під загрозу результати тесту, повідомляє «Сегодня».

За словами директора УЦОЯО Вадима Карандія, англійську мову здавали майже 84 тисячі осіб.

«Тест у такому форматі, для такої кількості учасників проводився вперше. Він був складним і для учасників оцінювання, і для організаторів», – говорить Карандій.

Абітурієнти та їхні батьки масово скаржаться на якість звуку і вимову одного з дикторів, який начитував текст аудіювання.

«Тестовий аудіозапис був нормальним, а ось саме аудіювання – огидним. Про те, що можна поскаржитися на звук, мені сказали тільки після виходу з пункту ЗНО, і я втратила право на скаргу», – говорить Марія Павлишко.

«Сам звук був настільки неякісним, так ще таке відчуття, ніби диктор, начитуючи ці завдання, жував в цей момент ганчірку», – скаржиться абітурієнт Андрій Слепченко.

Його колега Поліна зазначає: завдання були нескладними, але якість звуку – поганою.

«Диктор відзначився моторошною вимовою і постійно поспішав. На клас було всього дві колонки, і звук розсіювався. Якби кожному видали навушники, проблем вдалося б уникнути», – додає вона.

У результаті апеляції подали 65 осіб, 37 з яких – в Києві.

В УЦОЯО на проблему вже відреагували:

«Вдячні кожному, хто подав апеляцію. Матеріали за ними направлені до спецкомісії. Деякі учасники також скаржаться на вимову одного з дикторів. Вона дійсно була різною – це необхідна вимога. Одна з компетенцій, які повинен отримати випускник, вивчаючи англійську, – розуміння іноземців, які спілкуються з різним темпом і вимовою».

Екс-голова УЦОЯО Ігор Лікарчук пояснює причину проблеми.

«У кожній аудиторії потрібно поставити однакову апаратуру. Не можна проводити стандартний тест у різних технічних умовах, а вони цього року в кожній аудиторії були різними. Тому такий результат очікуємо», – розповів він.

Вчителька англійської Валентина Гончаренко заступилася за тих абітурієнтів, які говорять про погану вимову диктора:

«У нього однозначно американська вимова, а не класична англійська, якої ми вчимо дітей. Якби діти окремо вивчали цю різницю, то організатори аудіювання мали б рацію. Але вони цього не врахували, і постраждали діти».

Експерт з питань освіти Андрій Черних впевнений: якщо результати перевірки апеляцій покажуть, що багато дітей не розуміли, про що говорилося в аудіюванні, потрібно відмовитися від урахування його результатів в тесті.

Як писав «Вголос», 1 червня в Україні відбулося зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови.

 

«Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ