Перед Новим роком Лукашенко заявив про те, що союзна держава Росії та Білорусі відбулася. Зараз між двома диктаторами тривають інтенсивні перемовини. Російська економіка стагнує і путінський режим, вочевидь, планує «потішити» росіян черговою «перемогою» — анексувати Білорусь. Всі заяви Бацьки про необхідність зберегти державу, на мій погляд, гра на публіку. Його турбує лише два питання — гарантії збереження себе і своїх капіталів. Саме це він намагається зараз виторгувати у Путіна.

Водночас, в Україні влада все ще дуже толерантно ставиться до Білорусі й її лідера. Можливо, в цьому є здоровий політичний мотив, адже мати додатково ще тисячакілометровий кордон із Росією, яка анексує Білорусь, це серйозна загроза національній безпеці. Підтримувати політичний діалог потрібно. Але є інший вимір — економічний. На сьогодні українська влада надає сприяння білоруській економіці в багатьох сферах — від продовольчої до машинобудівної. А що, якщо завтра Росія анексує Білорусь, тоді частина української економіки, яка тільки-но почала звільнятися від російської залежності, знову опиниться під ударом.

На сьогодні найбільшу активність білоруської економічної експансії ми спостерігаємо в сфері будівництва автодоріг.

Кабмін наміряється виділити 600 мільйонів гривень на ремонт траси Київ-Одеса. Постанова має бути підписана в середині січня. Гроші підуть одному з підрозділів білоруського державного холдингу «Белавтодор». Бацька зараз гостро потребує коштів. І Україна готова профінансувати свого улюбленого сусіду.

«Белавтодор» в Україні представляють дві компанії — «Дорожньо-будівельний трест № 4 м. Брест» і «Будівельно-монтажний трест № 8». Загалом за минулий рік Україна подарувала їм 14 тендерів на будівництво і ремонт доріг на загальну суму понад 1,5 млрд. грн.

На початку серпня трест № 4 отримав контракт на ремонт дороги Устилуг-Луцьк-Рівне. Майже 300 млн грн. Того ж місяця тресту № 8 дарують тендер на ремонт траси Київ-Одеса. Майже 700 млн грн. І у відповідь Бацька відразу ж «подякував» українцям. 22 вересня Білорусь голосує проти включення до порядку денного Генасамблеї ООН пункту про ситуацію на тимчасово окупованих територіях України!!! А що Україна? Ремонт траси Київ-Чоп (Ворзель-Забуччя) віддаємо тресту № 4. Сто мільйонів гривень. У листопаді у Миколаївський області місцева ОДА відкидає пропозицію місцевого підрядника і надає перевагу білорусам (дорога Братське-Вознесенськ). І таких прикладів ще дуже багато!

Українці звикли вважати Білорусь нейтральною державою, а Бацьку — миротворцем. Можливо, варто проаналізувати факти? Зі самого початку російської агресії режим Бацьки послідовно та принципово підтримує Путіна. Достатньо згадати, що 27 березня 2014-го наш дорогий Бацька проголосував проти Резолюції про територіальну цілісність України.

Впродовж 2018 року Білорусь чотири рази ставала на бік путінської Росії. 16 листопада 2018-го в ООН голосується резолюція, в якій перераховуються імена українських політв'язнів. Білорусь — проти. 17 грудня 2018-го Генасамблея ООН прийняла резолюцію про мілітаризацію Росією Криму. Білорусь — проти. 23 грудня 2018-го приймають резолюцію по Криму, яка засуджує порушення прав людини і встановлення російських законів. Білорусь — проти.

А якщо згадати ще викрадення з території Білорусі російськими спецслужбами українця Павла Гриба, та затримання білоруськими спецслужбами українського журналіста Павла Шаройка, то “дружність”, Білорусі до України є під великим питанням.

І паралельно з цим Україна продовжує роздавати Бацькові замовлення, фінансувати його промисловість, створювати йому робочі місця. У Бацьки є російська нафта і дешевий бітум — для нього будівництво доріг в Україні — золота жила. Путін аплодує! Українці підгодовують Бацьку і тим самим економлять російські дотації!

Враховуючи все, у мене є запитання до Володимира Гройсмана: чому ми роздаємо бюджетні кошти прямому путінському союзнику!? Чому у відповідь на ворожі дії Білорусі проти України ми не тільки не вводимо санкцій, а включаємо максимальну економічну та політичну лояльність.

Хто ж допомагає білоруській державні корпорації «Белавтодор» системно отримувати замовлення в Україні? На ринку вже ні для кого не секрет, що у білорусів є кілька лобістів-партнерів. Допомогу їм надає радник голови «Укравтодору» Олександр Кава. Дуже цікавий персонаж української дійсності, поцікавтесь про нього в Мережі.

Тобто відбувається наступне. Корупціонери і проросійські чиновники прокладають доріжку до українського бюджету путінським союзникам. По суті Кремль руками білорусів захоплює ринок будівництва доріг в Україні. Сектор економіки з будівництва доріг, який щороку активно зростає, вочевидь, не міг залишитися поза увагою бізнесових кіл Росії. Враховуючи антиросійські санкції, білоруський захід на український ринок не виглядає дивним. Але практично за рік захопивши значну частину ринку України, Кремль вірогідно не зупиниться. Подивиться на сайт Prozzoro — майже на всіх великих тендерах, анонсованих цього року, є бацькіні трести. В підсумку український ринок під тиском кремлівських грошей і демпінгу просто зникне, зникнуть тисячі робочих місць.

Не знаю, як вас, але мене це не влаштовує. Я, як і мільйони інших водіїв, плачу податки в Дорожній фонд. І вимагаю від уряду, щоб за МОЇ гроші не фінансували путінського союзника Бацьку.

ІА "Вголос": НОВИНИ