Учора місто сколихнула аварія в центрі Львова за участі приміської маршрутки №138. Водій збив двох монахинь і протягнув одну з них до кінцевої зупинки в іншій частині міста, внаслідок чого жінка загинула. Тож вкотре гостро поставила питання – чи мають приміські маршрути курсувати через Львів? Про це у матеріалі «Вголос».

Зауважимо, що цей текст редакція «Вголос» опублікувала 8 вересня 2021 року. Ми повторно публікуємо його з огляду на:

Про моторошну аварію, яка вчергове зактуалізувала питання проїзду приміських маршруток через центр Львова, читайте за посиланням.

Війна за маршрути

У 2016 році ЛМР провела “транспортну реформу”, в результаті якої приміські маршрути ”виселили” на околиці міста. Мова йде про те, що тоді всі кінцеві зупинки приміського транспорту перенесли на автостанції, які розташовані по краях міста. Але, як бачимо, – не допомогло. 

Пройшло 5 років, і більшість приміських маршрутів все одно курсує містом. В результаті у міськраді вирішили знову розпочати боротьбу з приміськими перевізниками. В управлінні транспорту вже заявили, що подають до суду.

Позиція міської ради

6 вересня в управлінні транспорту ЛМР нагадали, що приміські маршрути курсують вулицями Львова без відповідного походження виконавчих комітетів ЛМР. За їхніми словами, приміські маршрути утворюють стихійні зупинки на вулицях міста, дублюють міські маршрути електро- та автотранспорту та негативно впливають на навколишнє середовище. 

Також в управлінні транспорту ЛМР зазначають, що великою проблемою є те, що у приміських автобусних маршрутах обмежено кількість пасажирів, які мають право на пільговий проїзд. Відповідно, більшість пільговиків користується саме міським громадським транспортом. А це несе значне фінансове навантаження на міських перевізників.

Зауважимо, що на приміських маршрутах курсують майже виключно маршрутки "Богдан" та "Еталон", виготовлені в середині 2000-их

Пізніше стало відомо, що управління транспорту подаватиме в суд на приватних перевізників.

“Виконавчі органи Львівської міської ради неодноразово звертались до ЛОДА з проханням вжити заходів щодо заборони курсування приміських маршрутів по Львову без відповідного погодження. Однак на сьогодні питання не вирішено, у зв’язку з чим ЛМР готує звернення до суду щодо забезпечення курсування приміських маршрутів по Львову відповідно до норм чинного законодавства у сфері пасажирських перевезень” , – зазначили в управлінні транспорту ЛМР

Позиція ЛОДА

В травні минулого року уряд погодив створення Львівської МТГ. Окрім Львова, Винників, Брюховичів, Дублян та Рудного, до складу МТГ увійшли ще 15 сіл. Для того, аби забезпечити доїзд мешканців, міська рада ще минулого року затвердили 9 маршрутів, які б мали з'єднати центр міста та інші населені пункти громади. Однак їх ще мала затвердити ЛОДА. Вже наприкінці 2020 року в міськраді поскаржились, що в ЛОДА не затвердили цих маршрутів. В облдержадміністрації пояснили, що не мають таких повноважень.

Через місто автобуси мають право їздити. Відповідно до чинних договорів, зупинки повинні відбуватись на автостанціях. Але, дійсно, є моменти, коли вони зупиняються не на автостанціях та в межах Львова. В нас створена комісія, яка має спільний виїзд з “Укртрансбезпекою”, але зрозумійте, що в нас близько тисячі маршрутів і відрегулювати це все важко”, – коментує Юрій Бочко, заступник голови ЛОДА.

Позиція приватних перевізників

Як би дивно це не звучало, але я підтримую місто. Це потрібно було зробити давно. Адже існує певна мережа. Є організатор перевезень область, а є місто. Відповідно, кожен відповідає за свою зону перевезення. Абсолютно абсурдом є, коли містом курсують не організовані самим же містом маршрути. Це той хаос, який нам дістався від того, що всі так їздять. На мою думку, маршрути, які сполучають місто з  населеними пунктами Львівської МТГ, потрібно буде також під'єднати до Е-квитка ”, –коментує голова концерну “ЕкоПасТранс” Ігор Самардак.

Що кажуть депутати?

Про проблему з приміськими маршрутами наголошує на своїй сторінці у Facebook голова транспортної комісії ЛМР Ігор Зінкевич. Депутат ЛМР пропонує створити ближні маршрути до Львова, які будуть не довші за 25 км, та під'єднати їх до системи Е-квитка, який мають запустити вже у січні наступного року. Відповідно, тариф на приміських маршрутах буде вищим. Проблема тільки в домовленості ЛМР та ЛОДА, але депутат певен, що за потреби все можна узгодити.

“Щодо приміських маршрутів, тут є ще юридична колізія – конкурси на перевезення проводить Львівська ОДА. Водночас, згідно з чинним законодавством, право погодження схем руху приміських автобусів по місту належить владі Львова", – каже Зінкевич.

За словами голови фракції ЄС у ЛМР Петра Адамика, проблема полягає в тому, що немає комунікації з обласною владою.

“Найлегше подати в суд. Але управління транспорту є і в області. Якщо міський голова бачить, що його структура не справляється з цим, то потрібно домовлятись з керівником ОДА. Зробити робочу групу та заходити в робочий процес. На мою думку, немає комунікації міської влади з обласною”, каже Адамик

Зауважимо, «Вголос» писав про ДТП, які нещодавно відбулися у Львові за участі приміських маршруток

 

ІА "Вголос": НОВИНИ