Війна розв’язана росією в Україні сколихнула і світ моди. Зірки почали з’являтися на червоних доріжках у синьо-жовтих нарядах. Світові політики одягати на публічні заходи українську вишивку. А відомі бренди створювати колекції з українськими мотивами. Як війна в Україні змінює хід моди - читайте у матеріалі «Вголосу».

Щоденник війни від німецького стиліста 

У синьому-жовтому, з українським прапором та соняшниками в руці. Так виглядає сторінка в Інстаграмі стиліста з Німеччини Френка Вайлда. Все тому, що чоловік кожного дня публікує у соцмережі патріотичні образи в підтримку України. Такими фото Френк привертає увагу світової спільноти до війни, яку розгорнула росія. Нині на його сторінці налічується більше 100 публікацій з українськими мотивами.  

Вайлд виступає не лише проти диктатора-путіна, але й усіх росіян, які причетні до війни в Україні. Йдеться і про московську церкву, яка толерує війну. Нащо у відповідь Френк на одному з фото позує із чоловіком у рясі священника, де написано: "російська церква - вбивці».

Активіст в інтерв'ю виданню FW-Daily сказав, що він підтримує український народ і Україна має перемогти у цій жорстокій війні. Френк також розповів, що він із початку повномасштабної війни допомагає українським біженцям.

 

«Путінська війна повинна бути зупинена. Україна мусить повернути додому українців, зокрема з Донбасу та Криму. Путін ненавидить свободу, він прагне стерти вашу ідентичність та гідність. Європа повинна допомогти Україні перемогти», - сказав стиліст.

Френк дізнався про Україну у 2014 році, після анексії Криму. До того він вже знав про агресію росії щодо Грузії та Сирії. І зізнається, був переконаний, що після цього росія таки нападе на Україну. 

 

21 лютого я опублікував зображення в інстаграмі, де я в масці з частиною обличчя путіна і ножем в руках. 22 лютого я вперше виклав фото в ліфті, де використав кольори українського прапора. А з 24 лютого я почав робити це постійно. Це як щоденник війни. Кожен день цієї жорстокої війни я публікую зображення на своїй сторінці в підтримку України та заради привертання уваги до війни",- розповів Вайлд виданню.

Українське - тренд і бренд 

Через події в Україні активізувалися і світові зірки. Вони одним за одним почали з’являться у синьо-жовтих нарядах на червону доріжку різних фестивалів. А голлівудські акторки викладати світлини у соцмережах у прикрасах від українських брендів.

Так голлівудська зірка Тільда Суінтон на пресконференції картини «Три тисячі років назад», в якій вона зіграла головну роль, з'явилася у блакитній сукні-сорочці Alaïa та з жовтим клатчем Loewe. А її колега Шерон Стоун отримала гуманітарну нагороду Better World Fund 2022 у шовковій синій блузі, лаконічному синьому костюмі та атласних туфлях такого ж кольору, а потім, позуючи фотографам, розкрила піджак, щоб показати яскраву жовту підкладку.

Стиліст Анастасія Мала розповідає, що тренд на українське надиктований не фізіологічною потребою в ньому, а тим, що зараз відчуває величезна кількість людей. А це не лише українці, але й ті, хто хочуть підтримати Україну.

Попри це, стиліст зазначає, що коли йдеться про відомі бренди, то багато з них підтримують Україну лише дуже формально.

«Дизайнери розуміють та схоплюють цю стрімку популярність на все українське. Тому не втрачають можливості використати це у своїх показах. Однак, здебільшого це відбувається, щоб привернути увагу до нової колекції, аніж пропагувати українські модні або етнічні мотиви, — розповідає стиліст. 

 

Мода не поза політикою 

Санкції проти росії, грошова і військова підтримка та вбрання від українських брендів або з українськими мотивами. Виступаючи проти війни світові лідери почали висловлювати свою позицію і за допомогою одягу. 

Так, Її Величність королева Єлизавета з'явилася на офіційному відкритті лінії «Елізабет» на вокзалі Паддінгтон у Лондоні у жовтому пальті та капелюсі з синіми квітами.

Тоді як іспанська королева Летиція підтримала Україну, одягнувши на публічний захід, 3 березня, українську вишиванку, авторкою якої є теж українка. Вона поєднала її з чорними штанами зі стрілками та широким шкіряним поясом зі шкіри крокодила.

Відомо, що днями однією з найобговорюваніших подій у світі моди став візит до США Олени Зеленської, яка зустрілася з подружжям Байденів у Білому домі. Президентська пара до приїзду першої леді України підготувалося ретельно.

Утім, соцмережі сколихнули туфлі перших леді в кольорах українського прапора. Згодом з'ясувалося, що це просто збіг, вони не домовлялися.

Зеленська зізналася, що вибирала образ, який символізуватиме Україну і українське, а Джилл Байден в знак підтримки також вирішила це зробити. 

Ми з нею були також приємно здивовані. Це був для нас обох приємний сюрприз. Протоколи не можуть про це домовлятися. Це поза протоколом – домовлятися про вбрання, - розповіла Олена Зеленська.

Синій і жовтий - кольори року 

Компанія Pantone займається вивченням кольору ще з 2000 року. Інститут задає тренди на стандарти кольору у світі моди та дизайну. А найцікавіше - визначає, який  колір буде найактуальнішим упродовж року. 

Так, наприкінці 2021 року Pantone обрав головним трендом наступного року колір Very Peri. Це - новий відтінк синього з фіолетово-червоними підтонами. 

Однак, після вторгнення росії в Україну інститут кольору Pantone, 3 березня, зробив заяву про те, що фаворити року змінюються. І тепер - це жовтий та синій кольори. 

Також на офіційному обліковому записі в Instagram з’явилося фото соняшників та українського прапору.

За класичним принципом Pantone, відтінки прапора отримали назви: вільний синій та енергійний/спонукаючий до дій жовтий. 

Етноодяг надовго, принти - ні: прогнози стилістів

Стилісти зазначають, що поєднання синьо-жовтих кольорів та етноодяг зараз перебувають на піку своєї популярності. Більше - це той тренд, який Україна задає світу. Адже спостерігаємо, як іноземні дизайнери у своїх нових колекціях все частіше звертаються до українських мотивів. З огляду на це можна прогнозувати, що тренд довготривалий і не втратить своєї актуальності упродовж наступних кількох сезонів. Однак і тут не все так просто. 

Щодо футболок чи світшотів з патріотичними принтами та написами, то це більш швидкоплинна тенденція. Оскільки напис у тренді може протриматися кілька тижнів чи місяців, тому тут важливо підхоплювати його одразу, - розповідає стиліст Оксана Мацьків.

Інша справа етномотиви і окремі речі з вишивкою та невеличкими доповненнями.

Як наші, так і світові бренди намагаються додавати вишиті елементи до своїх колекцій. Це може бути або фраза або вишитий символ. Тому придбання  вишиванки - тепер не просто одяг на урочисту подію, але й та річ, яка актуально виглядатиме у повсякденному образі, - зазначає стиліст. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІА "Вголос": НОВИНИ