Львів’яни все частіше страждають від халатності комунальників. Випадків, коли через них гинуть люди, більшає. Лише цього року маємо низку моторошних смертей у місті. Зокрема, чоловік упав з мосту на вул. Княгині Ольги під потяг та загинув. Незакріплений каналізаційний люк на Зеленій, який вбив 10-річного хлопця. Та необгороджені стовпці «безпеки» на Луганській, які призвели до смерті мотоцикліста. Все це неповний список того, як постраждалі стали жертвами міської бездіяльності. Тож чи знайшли винних та хто поніс відповідальність за смерть мешканців, намагався з’ясувати «Вголос».

«Міст в нікуди» на Княгині Ольги

Смерть 31-річного львів'янина Геннадія Нечая, який впав із мосту, сколихнула місто. 

Як повідомляв «Вголос», трагедія сталася на вулиці княгині Ольги. Зараз там тривають ремонтні роботи, які на момент загибелі Геннадія були неналежним чином обгороджені та промарковані. Це не перший інцидент у Львові, коли через бездіяльність комунальників гинуть люди.

Трагедія сталася у суботу, 2 жовтня. Під мостом на вулиці Княгині Ольги, який зараз ремонтують, потяг переїхав місцевого мешканця. Постраждав 31-річний львів’янин. Медики діагностували у нього розтрощений таз, перелом основи черепа. Також чоловіку ампутували праву руку.

Нещасний випадок стався о 5:30 ранку. Геннадій повертався з роботи (працює кур’єром в «Сільпо»). Він був з велосипедом. Як чоловік опинився на колії, невідомо. Друзі припускають, що він міг впасти з мосту, який ремонтують.

Подруга постраждалого Вероніка Сива зазначила, що на мосту не встановили ні бордюрів, ні огорожі, ні попереджувальних знаків про ремонт. Після перебування в комі, Геннадію так і не вдалося прийти до тями. Чоловік загинув.

Замовником ремонтних робіт мосту на вулиці Княгині Ольги є Франківська районна адміністрація.

Депутат від політичної партії «Варта» Ігор Зінкевич зазначає, що порушення під час ремонтних робіт на Княгині Ольги справді були. І він неодноразово звертався зі запитом до поліції.

 «Я особисто звертався. І поліція заявила, що вбачає порушення. Запит підтверджує те, що дійсно було порушення встановлення знаків. А мер міста Львова, і кожен чиновник, і кожен керівник, і кожен заступник кажуть лише, що буде слідство, яке все виявить. Я вважаю, що це повна безвідповідальність переносити вину на когось, замість того аби карати справді винних», – наголошує він.

Повідомляли про проблему і самі місцеві. Проте безрезультатно.

 «Мешканці неодноразово зверталися щодо аварійного стану пішохідних доріжок на цьому мосту. Цікаво, що табличку “небезпека пішоходам” повісили, людей не пускали, а машини все одно спокійно їздили», – додає депутат.

Як розповів  львівський адвокат Олег Мицик в ефірі «Народного толк-шоу», кінцеву відповідальність, так чи інакше, мали б понести саме чиновники, які видавали дозвіл на початок робіт і не впильнували питання безпеки об'єкта. 

«Для будь-якої відповідальності треба встановити фактичні обставини. Хто був відповідальним та хто контролював роботу? В цьому випадку мова йде про підрядну організацію, яка мала належним чином обгородити майданчик, де виконують роботи. Але механізм і дозвіл на початок робіт дають чиновники», –акцентував він.

За словами юриста, ситуація, коли міські чиновники скидають всю відповідальність за подібні інциденти на підрядників та робітників, які безпосередньо виконують роботу, є неправильною. Адже саме чиновники виконавчої влади Львова, які отримують зарплатню з бюджету, мали б контролювати та погоджувати кожен об'єкт, де відбуваються потенційно небезпечні роботи. 

Натомість депутат від ВО «Свобода» Андріян Гутник зазначає: «За такі випадки треба питати перш за все у районних адміністрацій. Адже саме вони несуть відповідальність за скоєне». 

На мосту і досі тривають ремонтні роботи.  

«Зараз там завершують роботи, але знаки ще встановлені. Допоки вони триватимуть – їх не мають права забирати», – розповідає Ігор Зінкевич

Небезпечна Зелена

Не менш резонансний випадок трапився і на вулиці Зеленій. Моторошна ДТП забрала життя 10-річного хлопчика. Як писав «Вголос», трагедія трапилася увечері 21 березня.

За попередніми даними поліції, 47-річний львів’янин на Mitsubishi L200 наїхав на каналізаційний люк, встановлений посеред дороги. Унаслідок цього кришка люка вилетіла з місця кріплення та влучила у лобове скло автомобіля Acura MDX, яким керував 35-річний місцевий мешканець, що їхав по зустрічній. Кришка розбила скло і влучила у 10-річного хлопчика, який сидів на передньому сидінні.

Дитина отримала травми, несумісні з життям.

Найболючішим у цій історії є те, що про незакріплений люк повідомляли щонайменше двічі на Гарячу лінію міста, ще до фатального випадку. Однак звернення комунальні служби проігнорували. Бригада «Львівводоканалу» напередодні лише обгородила територію, але не зафіксувала люка. Тож що халатність призвела до трагедії. 

«Раніше, ще перед загибеллю дитини, інший львів'ян потрапив колесом автівки у той же люк, повідомляв про це поліцію», – зазначає депутатка від «Європейської солідарності» Оксана Маруняк. 

Попри це, у міській раді міста зазначили, що перевірка всіх люків в місті почалась ще в березні і проводять її щороку.

На що Ігор Зінкевич зазначає: «Після випадку міська рада змусила перевірити всі люки. Зараз, я думаю, в нас ситуація буде ще гірша, ніж була до того. Справа в тому, що ніхто не несе відповідальності. І кожного разу, коли мер Львова каже, що він несе за все особисту відповідальність... Не поніс жодного разу. Я боюсь, що знайдуть сторонню людину, якій спишуть всю цю вину. А я вважаю, що відповідати мають чиновники. Мер насамперед мав би показати звільнення першого, другого та інших чиновників, щоб хоч хтось відповів за бездіяльність, щоб боялися інші і не робили такого». 

Проблемною вулиця Зелена залишається і досі. Майже завжди вона перевантажена. Тому те, що люк просів, не дивно. 

«І ще одна важлива річ на вулиці Зеленій: ми бачимо, паркан стоїть досі. Коли ми намагалися з’ясувати, чому так, відповіді нам не дали. Як бачимо, ситуація йде лише до гіршого, а не до кращого», – акцентує Ігор Зінкевич.

Це вже не вперше, коли проблеми з люками у Львові призводять до трагедії.

Ще у 2013 році несправний каналізаційний люк забрав життя 2-річного хлопчика. Трагедія сталася на вул. Роксоляни, що на Левандівці. Дитину більше як добу шукала сотня рятувальників, водолазів та комунальників. Та знайшли її вже мертвою. 

Вже цього року влітку львів’янка ледь не стала черговою жертвою каналізаційного люка. 30 серпня, прогулюючись зі собакою на вулиці Сахарова, жінка провалилася у темряву під незакріпленим люком. На щастя, для потерпілої все завершилося якнайкраще. Її встигли врятувати поліцейські. 

Оксана Маруняк зазначає, що такі випадки стають все частішими, бо ніхто не зазнав відповідальності.

«У нас ніби є Гаряча лінія, чудова річ. Але коли працівник, не розібравшись, закриває важливе звернення, це неприпустимо. Зрештою, не завжди у комунальників є кошти на всі необхідні роботи. Закладати гроші і займатися чорною роботою мерії менш вигідно, аніж яскравими розпіареними проєктами. Вважаю, що на звернення мешканців Львова про небезпеку на дорогах працівники мерії, гарячих ліній чи адміністрацій повинні реагувати миттєво, адже це питання людських життів», – наголошує депутатка.

«Вбивчі» острівці безпеки на Луганській

Вже іншій випадок стався на вулиці Луганській. Цього разу неогороджені острівці безпеки забрали життя 42-річного чоловіка. 

Як повідомляв  «Вголос», 23 червня на вулиці Луганській внаслідок ДТП загинув львів’янин Юліан Слободян, батько двох дітей. За свідченням очевидців, чоловік за кермом скутера не помітив встановленого там острівеця безпеки та внаслідок зіткнення з ним вилетів на зустрічну смугу під колеса вантажівки. На момент аварії острівець безпеки не мав відповідних дорожніх знаків та розмітки.  

Станом на ранок 23 червня острівець на вулиці Луганській не відповідав жодним нормам ПДР. Крім того, як свідчать фото очевидців, острівець не був огороджений. З огляду на відсутність знаків та розмітки, огорожа мала б бути встановлена, однак це відбулось лише ввечері 23 червня, вже після трагічної ДТП.

Ігор Зінкевич зазначає: «Острівець безпеки, через який, ймовірно, трапилась летальна ДТП на вулиці Луганській у Львові, встановлений із порушеннями – на дорозі немає відповідної розмітки, також не встановили дорожні хзнаків».  

«Є свідки, які одразу зазначили, що через острівець безпеки мотоцикліст пішов на обгін, і наїзд на острівець не дав можливості для маневру. Ні знака, ні розмітки перед острівцем немає – просто острівець посеред дороги. На цій ділянці були наїзди на пішоходів. Там не раз траплялись ДТП. Один водій пропускає пішохода, інший, що рухається іншою смугою, – ні. Але не можуть бути встановлені острівці безпеки так, як цей. Нам кажуть, що знак збили», – додає Ігор Зінкевич.

Як і щодо попередньої проблеми, мешканці міста звернулися на Гарячу лінію міста з повідомленням про небезпеку на цій ділянці вулиці Луганської. Ігнорування проблеми завершилося трагедією. 

«Чи треба ставити острівець в якомусь місці, вирішує Комісія з безпеки дорожнього руху ЛМР, до якої входять 27 людей; а ось самим облаштуванням острівців займаються районні адміністрації, у цьому випадку – Сихівська», – зазначила Оксана Маруняк.

Втім, це далеко не єдиний проблемний випадок з острівцями «безпеки».

Як зазначає НТА, також досі не закінчене будівництво острівця безпеки на перехресті Варшавської – проспекту Чорновола, яке викликало обурення місцевих мешканців через ускладнення руху транспорту. Проблеми з неналежно встановленим острівцем безпеки виникли також у Рясному, через невідповідний радіус повороту. Зокрема, там відбувся випадок, коли вантажівка застрягла на острівці та паралізувала рух вулицею Шевченка в обидва боки.

Ігор Зінкевич у коментарі для «Вголосу» наголосив, що транспортна комісія підтримує та погоджує встановлення острівців безпеки. Проте за умови, що вони встановлені згідно з усіма нормами ПДР, за що має відповідати виконавець.

« Там на Луганській небезпечна ділянка для пішоходів. Але для того, щоб острівець безпеки, власне, був безпечним для всіх, мають бути відповідні знаки та розмітка. Щодо швидкості водія, це вже буде визначати слідство. Але навіть при виконанні звичайного маневру острівець безпеки, який не має жодної інформації та знаків, може спровокувати проблему», – наголосив Ігор Зінкевич.

Андріян Гутник заявляє, що також звертався до мерії з проханням їх встановити. Проте безрезультатно. 

 

Тож чи поніс хтось відповідальність?

Речниця Головного управління Національної поліції у Львівській області Світлана Добровольська повідомила, що всі три справи перебувають на досудовому розслідуванні. Інших деталей щодо цих випадків поліція не розголошує. 

Тож хто відповість за скоєне і чи відповідь взагалі – досі залишається загадкою.

«Провина за точкову халатність лежить на конкретних працівниках комунальних підприємств чи підрядниках, які не огородили люків, не поставили знаків, не пропильнували огорожу на мосту тощо. Але відповідальність за систематичну халатність виконавців лежить на вищому керівництві – міському голові, бо голови райадміністрацій, управління – це все його вертикаль. Халатність може тривати надалі, оскільки люди відчули безкарність, за три смерті ніхто так і не відповів», – зазначила Оксана Маруняк. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІА "Вголос": НОВИНИ