Мету закону описав нардеп від НФ Павло Дзюблик під час розгляду документу у другому читанні, повідомляє «112 Україна».

«Колись були структурні підрозділи Міністерства екології по всій Україні. Після ліквідації структурних підрозділів при кожній облдержадміністрації були створені департаменти екології, які займалися екологічними питаннями. В той час були прогалини і невраховані були функції, що стосуються розпоряджень природно-заповідного фонду», – сказав Дзюблик.

Відповідно до законопроекту, Мінекології та облдержадміністрації мають повноваження у галузі управління природно-заповідним фондом.

Зокрема, до закону «Про природно-заповідний фонд України» внесли зміни, відповідно до яких Мінекології та облдержадміністрації розробляють та затверджують положення про характер функціонування і режим територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Мінекології затверджує ліміт на використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення. Дозволи на таке користування видають органи виконавчої влади Криму з питань охорони навколишнього природного середовища та облдержадміністрації (вони ж будуть встановлювати ліміт природокористування природно-заповідного фонду місцевого значення).

Користуватися природними ресурсами на територіях природно-заповідного фонду місцевого значення (окрім корисних копалин) можна буде на підставі дозволів місцевих рад – їх видаватимуть за погодженням з облдержадміністраціями.

Як і раніше, порядок видачі дозволів на спецвикористання природних ресурсів і встановлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення визначає Кабмін. Дозволи видають безоплатно – на підставі клопотання природокористувача, погодженого із власником чи постійним користувачем землі та зацікавленими органами. Господарська та інша діяльність за декларативним принципом заборонена.

Згідно із цим законом, рішення про відмову у дозволі можна оскаржити в Мінекології. Строки такі ж, як і були, – до 10 днів на звернення; до 10 днів на розгляд міністерством. Про результати мають повідомити письмово.

Встановлюється, що рубки формування та оздоровлення лісів, інші рубки можна буде проводити в межах затверджених планів відповідно до ліміту на використання природних ресурсів на підставі дозволів.

Уповноваженими органами держуправління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду законодавчо встановлено Мінекології та облдержадміністрації – при цьому передбачено створення спецпідрозділи цих органів.

Проекти зоопарків державного значення відповідальні за них органи будуть погоджувати з Мінекології, а місцевого – із облдержадміністраціями, Київською та Севастопольською міськими державними адміністрацями.

Проекти утримання та реконструкцій парків-пам'яток садово-паркового мистецтва будуть погоджувати із Мінекології та облдержадміністраціями за таким самим принципом: загальнодержавні – із міністерством; місцеві – із ОДА.

Як і раніше, організації можуть встановлювати плату за вхід до територій та об'єктів, що перебувають у їх підпорядкуванні. При чому установи природно-заповідного фонду загальнодержавного значення будуть погоджувати розмір плати із Мінекології, в Криму – із головою Ради міністрів Криму; у зоні відчуження – із Мінекології та Держагентством України із управління зоною відчуження. На місцях суму будуть узгоджувати із органами, у віданні яких перебувають установи природно-заповідного фонду.

Облдержадміністрації зможуть подавати клопотання про оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду тільки загальнодержавного значення. Громадські організації, підприємства, установи та громадяни – щодо об'єктів природно-заповідного фонду як загальнодержавного, так і місцевого значення.

Попередньо розглядати такі клопотання про створення нових об'єктів заповідного фонду будуть облдержадміністрації.

Затверджувати розроблення проектів створення ландшафтних парків, заповідних урочищ, заказників, пам'яток природи та садово-паркового мистецтва на місцях будуть облдержадміністрації.

Нагадаємо, Верховна Рада ухвалила цей закон 22 березня поточного року 227 голосами народних депутатів. У першому читанні законопроект підтримали ще у 2016 році.

ІА "Вголос": НОВИНИ