Астрономи з місії New Horizons знайшли сліди аміаку в складі водяного льоду з поверхні Плутона

Як йдеться в журналі Science Advances, сліди аміаку можуть вказувати на триваючі тектонічні процеси на небесному тілі.

Зонд New Horizons пролетів над поверхнею Плутона в липні 2015 року. Тоді за допомогою бортового інструменту LEISA (Linear Etalon Imaging Spectral Array) і камери вчені зібрали безліч даних про планету, в тому числі інформацію про можливий хімічний склад.

В спектрах вчені виявили смуги поглинання з довжинами хвиль 1,65 і 2,2 мкм, що, найімовірніше, вказує на існування аміаку близько борозни Вергілія в північній частині регіону Ктулху на Плутоні.

Астрономи вважають, що цей регіон утворився в результаті тектонічної активності Плутона. Борозна, ймовірно, з'явилася через кріовулканізм планети і величезний підлідний океан, який не може замерзнути.

Вперше астрономи припустили, що на Плутоні може існувати рідкий океан, в 2015 році – тоді зонд NASA New Horizons зібрав дані про еліпсоїдний басейн під назвою Рівнина Супутника, який розташований на екваторі космічного тіла і перевершує за розміром штат Техас.

Як відомо, у 2017 році американські астрономи виявили, що карликова планета випускає незвично високий рівень рентгенівського випромінювання.