[media=29761,29762,29765,29768,29772] 

Про це сьогодні під час офіційного відкриття нового автосалону у Львові повідомила генеральний директор «Авто Інтернешнл» Олена Дуніна. Загалом у 2009 році компанія планує реалізувати в Україні 5 тис. автомобілів Mazda. З цього, близько 400 авто планують продати у Західному регіоні. Для реалізації своїх планів компанія відкрила сьогодні у Львові новий автосалон Mazda. «Львів – це важливий регіон. Це є центр Західної України», — зазначила Олена Дуніна.

За її словами, минулого року «Авто Інтернешнл» продав в Україні 9 тис. автомобілів Mazda. За два місяці 2009 року, цей показник становить близько 1 тисячі авто. У зв’язку з кризою, запланована кількість реалізованих машин у 2009 році дещо нижча.

Водночас директор ДП «Захід Моторс» — офіційного дилера Mazda у Львові — Леся Падучак, повідомила, що новий салон, загальною площею 1000 кв. м, буде єдиним офіційним дилерським центром автомобілів Mazda в Україні. У ньому знаходитиметься весь модельний ряд автомобілів Mazda, магазин з аксесуарами та сервісний центр.

За неповний місяць роботи новий дилерський центр «Захід Моторс» реалізував 46 авто. «Сьогодні важко робити плани на 2009 рік у зв’язку із кризою, та нестабільним курсом. Однак якщо салон відкривається, то це означає, що автомобілі Mazda продаються. Щодо об’ємів – то чим більше тим ліпше», — прокоментувала Леся Падучак.

Мито зупинило продажі

Одна з причин, котра сьогодні загострює проблему із продажем автомобілів в Україні – це введення державою мита на ввіз автомобілів в Україну у розмірі 13%. За словами імпортерів та дилерів іноземних авто в Україні, державна влада, замість того, щоб піти споживачам на зустріч погіршує ситуацію на ринку. Ріст ввізного мита підвищить кінцеву ціну на автомобіль, що зробить авто менш доступним для населення країни.

Введення 13% надбавки влада пояснює бажанням наповнити бюджет. Однак експерти у галузі автомобільних продажів зазначають, що не варто очікувати особливого припливу коштів, а навпаки, рівень надходжень до бюджету знизиться.

«Надбавку 13% ввели лише на укомплектовані автомобілі, а на запчастини, котрі ввозяться: шасі, кузови,  - не ввели. Так само ввели на холодильники, а на телевізори  - не вводили. Інакше ніж протекціонізмом це не назвеш. У лютому продаж автомобілів в Україні знизився в 5 разів у порівнянні з цим періодом 2008 року. Навіть голова Державної митної служби України підтримав нас і повідомляв прем’єр-міністру, що надходжень до бюджету не буде. З 6 по 12 березня не було розмитнено жодного автомобіля», — повідомила генеральний директор «Авто Інтернешнл» Олена Дуніна.

За її словами, минулого року в Україні було продано 630 тис. автомобілів, а у цьому році, у зв’язку з кризою та ще плюс введення надбавки, очікується продаж у кількості 200 тис.. Це приблизно на рівні 2004 року.

«Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів вже відправляла листа до Президента, парламенту та Кабінету Міністрів з проханням внести зміни до даного закону і відмінити надбавку у 13%. Ми піднімали це питання у співпраці з виробниками автомобілів, зверталися до посольств, зокрема США та Японії. Офіційна реакція з Японії вже була», — зазначила Олена Дуніна, додавши, що після того й український прем’єр-міністр встигла заявити про своє негативне ставлення до надбавки.

За словами експерта, автомобільні дистриб’ютори не чекають швидкої відміни надбавки, однак передбачають два варіанти розвитку ситуації: перший – якщо питання про відміну буде під контролем когось із високопосадовців з державної влади, то надбавки можуть відмінити вже за 1-1,5 місяці; другий: якщо ситуація розгортатиметься звичним шляхом, то відміна наступить через 4-5 місяців.

Нагадаємо, що 4 лютого 2009 року Верховна Рада України проголосувала  Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з метою поліпшення стану платіжного балансу України у зв'язку з світовою фінансовою кризою». У законі передбачається підвищення митних тарифів на обмежену групу імпортних товарів на додаткові 13%. У Законі зазначається про групу товарів «критичного імпорту» на котрі надбавка не розповсюджується, зокрема на імпорт шасі, кузовів, запчастин та машинокомплектів, що використовуються для складання автомобілів. Однак надбавка діє на імпорт легкових автомобілів та імпорт моторних транспортних засобів для перевезення вантажів.

ІА "Вголос": НОВИНИ