Вже кілька років ЗМІ провадять широку пропагандистську кампанію про користь обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності та автомобільного страхування загалом. Проте, українські водії не поспішають купувати страхові поліси. У чому ж причина? І що потрібно зробити, щоб автострахування нарешті запрацювало? Саме на ці питання намагалися знайти відповіді учасники круглого столу, присвяченого автострахуванню, який відбувся в рамках загальнонаціонального проекту „Страхування в Україні. 15 років досвіду".
„Ринок страхування у нас знаходиться в зародковому стані. Маємо останнє місце в Європі. Те, саме і по автострахуванню", - сказав директор львівської філії СК „Універсальна" Геннадій Моїсєєв. За його словами, зараз Україна демонструє хорошу динаміку по автокредитуванню, зокрема, за цей рік в кредит купили 100 тисяч автомобілів - „динаміка фантастична", - відзначив Моїсєєв. Тим не менше на страхуванні автоцивільної відповідальності ця динаміка не надто відбивається, на відміну від страхування автоКАСКО, наявність котрого жорстко контролюють банки.
Учасники засідання одностайно зійшлися на тому, що основними перепонами розвитку ринку автоцивільної відповідальності є правоохоронні органи. Ігнорування вимог законодавства щодо контролю за наявність полісів веде до профанації суспільної значимості цього виду страхування та , загалом, унеможливлює його становлення.
Тема співпраці з правоохоронцями виявилась особливо наболілою.
„У нас є особливі претензії до органів внутрішніх справ", - відзначив під час засідання правовий радник Комітету підприємців Львівщини Андрій Гринчук. Він розповів про випадок, коли у підприємця викрали застраховане авто. Для отримання виплати потрібно надати страховику довідку про порушення кримінальної справи за фактом викрадення. „Три тижні людина оббивала пороги правоохоронців та довідки так і не отримала. При чому причини були просто смішні - нема паперу, нема штампу, нема начальника...Допомогло лише звернення Комітету підприємців у вищі інстанції", - додав правник.
"Це недопустимо, на такі факти потрібно реагувати жорстко", - наголосив президент клубу підприємців „Династія" Михайло Плєсков.
Страховики підтвердили, що такі випадки непоодинокі, понад те - системні. „У нас був випадок коли два львівські водії потрапили в ДТП на території Кіровоградської області. До того ж один водій з району, інший з міста... Почали збирати документи для виплати...Як це все виглядало... на цю тему романи можна писати", - розповідав Геннадій Моїсєєв.
„І це при тому, що страхові компанії офіційно платять за довідки, офіційно проводять відрахування МВС з отриманих платежів на превентивні заходи ", - додав він.
Перший заступник голови правління СК „Ренесанс" Володимир Колєсніков відзначив, - "Водії починають розуміти позитивні сторони страхування відповідальності. „Винуватець ДТП, який має страховий поліс, знає - після засвідчення ДТП можна з чистою совістю сказати - хай розбирається страхова компанія і поїхати далі. Проте, постраждалому можна дуже поспівчувати з огляду на тривалість та ускладненість процедури отримання відшкодування. Якщо все вирішиться за два місяці - це дуже добре. І вина страховиків у питанні строків є найменшою", - сказав він. "Неякісно, невчасно оформлені довідки, тривале очікування судових рішень, неврегульованість питання оцінки шкоди унеможливлюють належне функціонування системи захисту потерпілих шляхом автоцивільного страхування, дискредитують саму ідею такої системи..."
У свою чергу генеральний директор ЗАТ „Західноукраїнський автомобільний дім" (офіційний дилер „Мерседес-Бенц" у Львові) Євген Щур зазначив, що при наявності належної нормативної бази оформленням документів при настанні страхового випадку можуть опікуватись страхові компанії, так як це є за кордоном. Натомість в Україні потерпілий фактично лишається сам на сам зі своїми проблемами.
Учасники засідання вирішили офіційно звернутися до правоохоронців для прийняття конкретних заходів з виправлення ситуації у регіоні та заручились підтримкою представників мас-медіа у подальшому висвітленні проблемних питань розвитку страхового ринку.
ВАТ «Страхова компанія «Універсальна»
Компанія була створена шляхом об’єднання кількох страхових компаній, що працювали на страховому ринку з початку 90-х років. Пропонує послуги у всіх видах страхування. Представлена 50-ма структурними підрозділами у всіх областях України та в Угорщині. ВАТ «Страхова компанія «Універсальна» є членом Президії Моторного (транспортного) Страхового Бюро України, членом президії Ліги Страхових Організацій України, повним членом Європейської Бізнес Асоціації, членом та активним учасником Американської Торговельної палати в Україні, Британсько – Української Комерційної Палати, Української Торгово-Промислової Палати, членом Національного клубу страхової виплати. «Універсальна» має в своїй структурі дочірню компанію по страхуванню життя. У 2005 році сума виплачених страхових премій склала 29 мільйонів у. о . Станом на 30 червня 2006 року суми страхових премій досягли рівня 15 мільйонів у. о., а сума загальних активів склала 28 мільйонів у. о.
«Універсальна» є єдиним українським страховиком книжок міжнародного дорожнього перевезення (TIR) від Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України. Рейтинги страхових компаній зараховують "Універсальну" до десятки найпотужніших страховиків України. «Універсальна» першою серед страхових компаній України пройшла сертифікацію згідно вимог міжнародного стандарту ISO 9001:2000.
Також «Універсальна» - це перша страхова компанія, яка внесена до списку на PFTS (національна торгова система, яка підтримує міжрегіональну систему електронної торгівлі цінними паперами в режимі реального часу). Серед акціонерів компаній є декілька західних портфельних інвесторів.
ІА "Вголос": НОВИНИ