Обговорення тривало понад дві з половиною години, втім на завершення в залі фактично не залишилось нікого для голосування за резолюцію, інформує кореспондент «Вголосу».
Громадськість виступила категорично проти підвищення ціни, без відповідного покращення для пасажирів, втім звучало і те, що зростання неминуче.
«На часі підвищення тарифу, це невідворотний процес, але ми хочемо знати, що нам з цього буде. З минулого підвищення нічого не змінилось - маршрутки стають лише гіршими, вони стають схожими на бляшанки», - зазначив Сергій Черешньовський, учасник руху «За якісний транспорт».
Активіст зачитав заяву руху до транспортного управління ЛМР та перевізників. Він наголосив, що нічого нового львів'яни не вимагають, лише хочуть, щоб їх поважали як пасажирів.
«Ми вимагаємо виконання всіх рейсів відповідно до графіків руху, є ряд порушень, є скарги в яких люди скаржаться на конкретні маршрути. Є відео і фото, які підтверджують порушення. Вимагаємо забезпечення всіх маршрутів заявленою в паспорті кількістю транспортних засобів відповідного класу та пасажиромісткості. Вимагаємо справного технічного та санітарного стану автобусів. Вимагаємо ввічливості - це банальні речі. Вимагаємо того, що не потребує вкладання коштів - ввічливості і чистоти», - йдеться у заяві громадського руху.
Активісти від імені пасажирів вимагають також оприлюднити дані паспортів маршрутів та встановити на зупинках інформаційні трафарети графіку руху автобусів, а також запуск обіцяної ще торік GPS-навігації автобусів. Необхідним, на думку громадського руху, є і пасажирооблік, тож поки в місті немає електронних квитків, пасажирів слід обліковувати традиційним методом - видачею паперових, вважають активісти.
Дослідити реальний пасажиропотік запропонував і представник «Демократичного альянсу» Святослав Роман. Він закликав провести спільний моніторинг принаймні одного із маршрутів кожного перевізника і визначити кількість пасажирів, зроблених кіл та витраченого пального.
«Ми хочемо знати первинні дані, на чому ґрунтується тариф і на основі цих даних вести подальший обрахунок. Ми не віримо, що всі перевізники є волонтерами і працюють безкоштовно. Якби працювати було справді невигідно - вони б не працювали», - заявив він.
На облік пасажирів звернула увагу і громадська ініціатива «Наше право», активісти ще після перших слухань заявили, що тригривневий тариф розрахували на підставі замірів пасажиропотоку 2013 року.
Сьогодні «Наше право» запропонувало перенести підняття тарифів принаймні до вересня.
«Нехай впаде курс долара, ситуація в країні стабілізується. Розрахунки перевізників сумнівні, з іншого боку громадяни хочуть знати куди поділась субвенція, яку перевізникам дали наприкінці минулого року», - запропонувала активістка «Нашого права» Юлія Стасюк.
Микола Шкурган, директор «Міра і К», який виступив від перевізників, заявив, якщо тариф не зросте, незабаром перевізникам не буде за що ремонтувати автобуси.
«Ніхто не сказав, що сьогодні паливо вже 14 грн, 80% з доходу йдуть на паливо, машини нема чим ремонтувати», - зазначив він.
«Резолюція громадських слухань не голосувалась, оскільки на момент закінчення більша частина зали була порожньою. Головуючий зафіксував дві позиції. Одна деструктивна - в жодному випадку не підвищувати тарифи, іншу озвучили громадські активісти - розробити дорожню карту чи меморандум, для перевізників, тоді можна говорити про підвищення тарифу», - розповів головуючий Юрій Лукашевський, начальник відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради».
Нагадаємо, сьогодні у Львівській міській раді пройшли повторні громадські слухання проекту рішення про підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті. На слухання прийшло близько 100 мешканців.
Нагадаємо, перше громадське обговорення проекту рішення виконкому про підняття тарифу на проїзд в маршрутках до 3 грн. відбулось 27 березня.
Проект передбачає підняття тарифів з 1 травня.
Востаннє у Львові тарифи на проїзд піднімали 1 лютого 2011 року – тоді проїзд подорожчав з 1,75 грн до 2 грн за одну поїздку.
Відзначимо, що перевізники тоді наполягали на тарифі 2,5 грн.ІА "Вголос": НОВИНИ