- Була інформація, що ви пройшли погодження в МВС на посаду начальника ДАІ Львівщини?

- Насамперед зазначу, що мою кандидатуру висунула громада. Станом на сьогодні розглядається питання про моє призначення виконувачем обов’язків начальника ДАІ Львівської області. Відтак, обов’язково відбудеться розмова з громадою, і якщо пройду люстрацію,тоді буду призначений, або не буду…

- Які саме громадські організації рекомендували вас на цю посаду?

- Організація «Львівське таксі». Вони запропонували мою кандидатуру.

- І коли ви очікуєте, що станете виконувачем обов’язків?

- Це питання не до мене, а до Головного управління МВСУ у Львівській області. Має бути наказ. Я готовий у будь-який час почати працювати.

- Проти вашого ймовірного призначення протестують активісти. Зокрема, відбувся протест під ГУ МВСУ у Львівській області. Як ви сприймаєте такий вияв народного обурення?

- Мені прикро, що протест відбувся, а я про це дізнався тільки опісля. Я був би радий і готовий вийти до протестувальників, вислухати їхні думки, поділитись своїм баченням і почути, які конкретні претензії висловлюються щодо мене. Я готовий був прийти, але мене ніхто не запросив, тому я не був присутній.

- Якщо ж проаналізувати, чиї ЗМІ виливають найбільше негативу на мене, то можна легко здогадатися, хто виступає проти мого призначення. Адже тільки певні ЗМІ висловлюють обурення і поливають мене брудом.

- Ви можете конкретизувати?

- Чому ні. Маю на увазі мій колишній конфлікт з міським головою Львова Андрієм Садовим?

- Нагадайте, про що йдеться?

- Перший конфлікт у нас виник років сім тому. Тоді на вул. Коперника, коли Андрій Іванович їхав на роботу, мали стояти наряди ДАІ, і вулиця мала бути звільнена від транспорту. Щоб «зачистити» Коперника, мені треба було задіяти чотири – п’ять, а то й шість працівників. А коли у мене на зміну виходило 18-20 осіб,то віддати мало не половину інспекторів на «чистку» траси для Андрія Івановича, я не міг цього зробити.

Потім був конфлікт щодо впровадження «розумних» світлофорів на вул. Чупринки – на маршрутах руху трамваїв №2 та №6. Я казав, що 1,5 млрд Євро не треба давати на ці світлофори, тому що ефекту не буде. Мене переконували, що у жовтні 2013 року ми всі будемо їхати на зелене світло. Але тепер ми всі бачимо, що зелене світло ніколи просто не загоряється. Як у корках стояли, так стоїмо далі, але у ще більших.

Але піком погіршення наших стосунків стало так зване транспортне «покращення» 1 січня 2012 року, коли за одну ніч змінили транспортну схему для маршруток. Я тоді цього не підписав. Я вже тоді розумів, що це був звичайнісінький перерозподіл ринку пасажирських перевезень у Львові. До речі, людей, які зробили оту сумнонозвісну «нову транспортну схему», потім тихесенько «злили». Зрештою, нічого дивного, саме так звик ставиться до людей Андрій Іванович. Так би мовити мавр зробив свою справу, мавр може йти».

Отой балаган, який творився кілька місяців з маршрутками у Львові, став знущанням з львів’ян. А рік по тому, визнавши помилки, управління транспорту ЛМР повернулося практично до старої схеми маршрутів. Але їх, як ви розумієте, обслуговували вже «потрібні» перевізники… Найкращі маршрути отримали близькі до Садового люди.

Знаєте, я просто не хотів бути кишеньковим міліціонером. Я був начальником ДАІ міста. І нині Андрій Іванович хоче узурпувати всю владу, щоб керівники всіх міських органів погоджувалися з ним. Але я кандидат на посаду начальника ДАІ області. Ця структура не підпорядковується Андрію Івановичу, тому я не можу його зрозуміти...

Ви понад рік перебували на лікарняному, залишаючись формально начальником ДАІ Львова. Чи ви справді мали намір повернутися на цю посаду?

Чому повернутися? Мене з цієї посади ніхто не звільняв. Я досі є керівником ДАІ міста Львова. А те, що я хворів, я б не хотів на цьому акцентувати увагу. Кожна людина може захворіти. На жаль, ми від цього не застраховані.

Єдине, що хотів би сказати. Інформація, яку поширили підконтрольні ЗМІ Садового, що в мене ніби діагностувати туберкульоз, є повною нісенітницею!

Перебуваючи рік на лікарняному, я мав можливість подумати якою повинна бути якісна робота ДАІ. І знаю, як підняти авторитет міліції і повернути довіру народу до правоохоронців.

- З посади керівника ДАІ міста вас хотів звільнити тепер вже колишній начальник міліції Львівщини Олександр Рудяк. Які конкретні претензії він мав до вашої роботи?

Наскільки мені відомо, він мене звинувачував у корупції і в особистій нечистоплотності. В чому виражалася моя нечистоплотність, я не знаю. Про це треба запитати у пана Рудяка. А щодо корупції... Коли начальник заявив про корупцію свого підлеглого в ЗМІ, а не відреагував відповідно до законодавства, значить це було безпідставно, у нього не було ніяких фактів. Треба ще подивитися, хто з нас корупціонер.

- Вас і нині звинувачують у корупції. Лунають закиди щодо ваших зловживань під час перебування на посаді керівника ДАІ міста.

- Власне, я і хочу почути від громади, у чому конкретно мене звинувачують, на чому ґрунтуються ці звинувачення. Хай доведуть, якщо таке є. Можливо, я чогось не знаю. Тоді я готовий здійняти руки вгору і попросити вибачення.

Людина, яка тільки народилася, вона вже грішна. Тому сказати, що я білий і пухнастий – це буде неправильно. Але мені просто смішно з тих організацій, які сьогодні підтримують певних керівників, що перешкоджали виїзду автобусів з мітингувальниками до Києва, перекривали рух автобусів у Гамаліївці… Ці організації звинувачують мене, що я такий недобрий, бо попередній режим усунув мене від виконання службових обов’язків… А ті «пухнасті» керівники працюють і сподіваються працювати далі, бо,бачите,вони вчасно перейшли на бік народу. Так не має бути.

«Дорожній контроль» у своїй заяві стверджує, що ви за посаду начальника ДАІ області заплатили $500 000 «подяки»…

Це повна маячня! Якби я мав такі кошти, то відпочивав би десь на Канарах і жив би за рахунок депозитів…

- Як ви сприймаєте процес люстрації, який нині відбувається на Львівщині? Чи готові ви особисто прийти на прямий ефір, почути всі зауваження від журналістів та громади і дати на них відповіді?

- Мені прикро. Вже більше ніж місяць мене інтенсивно поливають брудом, а на сьогодні тільки двоє журналістів зателефонували мені і запитали мою думку. Я готовий йти на люстрацію, на круглі столи… Готовий спілкуватися з громадою, прислухатися до побажань. Коли я був на робочому місці, я постійно спілкувався із журналістами, ніколи від них не втікав і не збираюся втікати. Я готовий до порозуміння та співпраці.

Як ви бачите роботу ДАІ в нових умовах?

Якщо ми йдемо до Європи,то наші підходи до роботи мають бути відповідними. Коли я був на посаді, ми з голландською поліцією розробили спільний проект. Ми починали його втілювати у Львові. До нас мали приїхати інспектори з Голландії. Ми мали їхати до них, подивитися, як вони працюють. Була попередня домовленість, що вони нам нададуть для роботи спецтехніку, спеціально обладнані автомобілі. Нам залишалося вирішити питання доставки. Але ці плани я не зумів зреалізувати, оскільки не мав фізичної можливості. До цього потрібно повертатися, вводити нові напрацювання. Дідівські методи в роботі – це вже пройдений етап.

- Пане Мицак, була ситуація, коли активісти «Дорожнього контролю» спіймали вас нас на порушенні: ваш автомобіль був з проблисковими маячками без потрібного на це дозволу. Як ви це поясните? Чи сплатили штраф?

- Певні ЗМІ сказали «а», але не сказали «б». Сказали, що були маячки, показали кадри, і на тому крапка. Але ніхто не запитав, яке в результаті рішення прийняли працівники ДА щодо мене. Повірте, що в нинішній час, якби були підстави, проти мене і кримінальну справу б відкрили. Але закон на моєму боці. Це не вважається спецзасобами і маячками. Тому з того всього вийшов великий пшик.

- Не спецзасоби, не маячки? А що ж тоді було на вашому авто?

- Це такий декор. Самовільно встановлений – питань немає. Він використовувався під час Євро-2012, коли приїжджали до нас особи, яким забезпечувалася охорона. Тоді я в супереч законодавству використовував автомобіль дружини у службових цілях. Коли приїжджали певні керівники, я був зобов’язаний їх супроводжувати. Тому я інколи їх включав. Але коли я був відсторонений від роботи, я все відключив, і воно просто собі було. Тоді на місці я сказав активістам, що ця система не є в робочому стані, але ніхто того не хотів чути і бачити. Їм потрібно було зробити картинку і видати її в ефір. Я сприймаю це як замовлення.

- Якщо вас не призначать на посаду очільника ДАІ у Львівській області, що будете робити?

- Буду працювати. Ще раз наголошу: мене ніхто не звільняв з посади керівника ДАІ міста Львова.

Розмову вів Петро Нетечинський.

Джерело: Галінфо

ІА "Вголос": НОВИНИ