Про це повідомила прес-служба Генпрокуратури.
«Генеральна прокуратура України 20 травня цього року зареєструвала кримінальне провадження за ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України стосовно службових осіб однієї із Державних корпорацій (Корпорація) за фактом розтрати 10,5 млн дол США та службових осіб Міністерства агрополітики за ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України», - йдеться в повідомленні.
Головне управління захисту прав і свобод громадян та інтересів держави, протидії корупції та злочинності у сфері транспорту Генеральної прокуратури України провело перевірку використання вказаною Корпорацією кредиту, який вона отримала під державні гарантії від одного із банків Китаю.
Отримавши, ці кошти Корпорація мала закупити зерно в українських виробників та поставити його китайському імпортеру для Державної китайської корпорації.
Насправді, з серпня 2013 до березня 2014 років цей товар, на суму 170 млн доларів США, було реалізовано трьом китайським приватним підприємствам (Гонконг, Сінгапур), з якими колишні службові особи органів виконавчої влади та, власне, Корпорації ініціювали укладення договорів.
Крім цього, одне із вказаних іноземних підприємств, укладення угоди з яким лобіював саме заступник голови правління Корпорації, привласнило поставлене йому зерно у сумі 10,4 млн дол. США. Наразі вказаний посадовець звільнений із займаної посади та перебуває у США.
Водночас, у діях службових осіб Міністерства агрополітики також встановлено ознаки кримінального правопорушення, оскільки вони не проконтролювали використання кредитних коштів.
Раніше повідомлялось, що Китай збирається судитись з Україною через невиконання зернового контракту.
Державна продовольчо-зернова корпорація (ДПЗКУ) - вертикально інтегрована компанія , яка проводить весь цикл робіт із зерновими та продуктами їх переробки: від виробництва до експорту. До складу ДПЗКУ входять 44 підприємства на правах відокремлених підрозділів - філій , їх загальна робоча місткість складає 3,461 млн. тонн , у тому числі сумарні потужності з перевалки на експорт Одеського та Миколаївського портів - 2,380 млн тонн зернових вантажів на рік.
ІА "Вголос": НОВИНИ