Відповідний законопроект розробив Кабінет міністрів і вчора вніс до парламенту, пише Комерсант-Україна.
Документ передбачає зниження з 1 січня 2012 року ставок ввізного мита на легкові автомобілі об'ємом двигуна понад 3 тис. кубометрів і автокаравани (від 1,5 тис до 3 тис кубометрів ..) - з 7% до 6% від їхньої митної вартості, а також на морські катери - з 8,5% до 8%. Основна мета прийняття законопроекту - приведення ставок імпортних мит у відповідність із зобов'язаннями України, які були взяті при вступі країни до СОТ в 2008 році.
Генеральний директор "АВТ Баварія" (офіційний імпортер BMW) Олександр Тимофєєв говорить, що і зараз зниження мита на 1% навряд чи буде помітним для кінцевого споживача. «Подібне зниження практично непомітно як для споживача, так і для продавця Це не більш ніж приведення законодавства у відповідність до вимог СОТ, -. Вважає він .- Більш того, в Україні продається вкрай мало автомобілів з таким об'ємом двигунів - в основному українці купують машини з об'ємом двигуна до 2 тис. кубометрів».
За словами голови Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, завдяки вступу України до СОТ протягом 2009-2011 років ввізні ставки на автокаравани і легкові автомобілі об'ємом двигуна понад 3 тис. кубометрів були знижені з 10% до нинішніх 7%, на морські катери - з 10% до нині діючих 8,5%. "При цьому, як показує практика минулих років, незважаючи на зниження ввізних ставок, для кінцевого споживача автомобілі не подешевшали", - зазначив Назаренко.
Генеральний директор ДП "Авто Інтернешнл" (офіційний імпортер Mazda) Олена Дуніна пояснює це тим, що такі автомобілі зазвичай купують заможні люди. "Для них різниця вартості автомобіля в 1-2% не грає великої ролі Покупка дорогого автомобіля - це їхній стиль життя", - підкреслила вона.
Набагато важливіше - зниження мит для автомобілів об'ємом двигуна до 2,2 тис. кубометрів, на частку яких припадає близько 92% всіх продажів на рік, вважають у Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів.
У той же час в Україні, навпаки, існує ризик підвищення мит на імпорт легкових автомобілів. Зараз Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі за скаргою українських автовиробників проводить розслідування відносно імпорту більшості легкових автомобілів з об'ємом двигуна 1-2,2 тис. кубометрів незалежно від країни походження. Українські заводи наполягають на введенні мит для імпортерів у розмірі 47%, тому що з 2008 по 2010 рік на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку зріс імпорт легкових автомобілів: їхня частка в продажах за цей період збільшилася на 16 п. п. - До 65,6% від загальних продажів в 2010 році.
ІА "Вголос": НОВИНИ