Лише вчора став зрозумілим остаточний сенс перестановок у Львівській ОДА - львів’яни практично усунені від будь-яких серйозних впливів на ситуацію в області. Своїх посад позбулися представники попередньої команди Ігор Держко і Ярослав Кашуба, але й Мирон Янків, який тільки недавно став першим заступником голови Львівської ОДА, виявився позбавленим впливів на будь-які важливі питання в житті області. Роль Володимира Губицького як заступника по питаннях з Євро-2012, враховуючі те, що всі ці питання сьогодні вирішуються і узгоджуються у Києві, мізерна і незначна. Він скоріше виконує посередницькі, ніж управлінські функції.
Наразі не підтверджуються попередні припущення про те, що новий губернатор матиме реальні впливи на керівників правоохоронних та фіскальних структур області. Адже на даний час всі перші посади в них: податкова, міліція і митниця ще є вільними.
Щодо ситуації в районах області, тут Горбалю довелося піти на компроміс з ЛОО Партії регіонів і Петром Писарчуком і навіть з ВО «Свобода». Остання зберегла за собою вплив на ситуацію у Стрийському районі.
Ситуація зберігає риси невизначеності й через те, що Горбаль не дає відповіді на важливе питання: чи збирається він відмовитися від мандата народного депутата. Вочевидь це залежить від того чи вдасться йому провести заплановані кадрові перестановки і чи буде він упевнений в тому, що кадровий пасьянс роскладено таки під нього.
КОМЕНТАРІ:
Ігор Танчин, політолог:
Про голів РДА.
Останнім часом голови райдержадміністрацій почали призначатись пакетами. Мені здається, що це робиться з тієї ж причини, за якою так само довго не призначався голова Львівської ОДА. Він тув одним з останніх, кого призначили, коли в інших областях голови були давно. Справа в тому, що Львівщина не є базовою областю Партії регіонів. Більше того, вона не просто не є базою, вона опозиційна. Тому знайти тут достатню кількість кадрів, які б за ідеологічними, професійними якостями ідходили Партії регіонів було не так просто. Тим більше ситуація ускладнювалася ще й тим, що Горбаль фактично не має жодного стосунку до Львівщини, був відірваний від області і своїх людей тут взагалі не мав. Як відомо, тут протягом тривалого часу розбудовував Партію Регіонів Петро Писарчук. Тому, новий голова ОДА змушений був все робити спочатку: :переглядати людей, домовлятися з Писарчуком – адже значною мірою це люди Писарчука, А це тривалий процес. А вже коли іпв ході переговорів відбклося врегулювання інтересів тих чи інших груп, тоді вже почали призначати цілими пачками.
Заступники Горбаля.
Із розподілом функцій між заступниками маємо приблизно ту саму причину, що й з головами РДА. Прийшла людина, яка не пов’язана з Львівщиною і яка не мала тут своїх кадрів. До речі, приблизно така ж ситуація, і вТернопільській області. Спочатку туди призначили людину, яка є вихідцем з цього регіону. Але реально нічого, крім рядка в біографії, її з областю уже не поєднувало. Він зорієнтувавс я на місцевості, вийшов на київські структури з питанням чи допоможуть йому врегулювати в області, деякі питання щоб більш-менш комфортно там себе почувати і, вірогідно, не добишись сприяння, зрозумів, що він нічого не зробить і подав у відставку.
Приблизно те саме відбувається у Львівській області. Прийшла не команда, а розрізнені люди за котрих клопоталися різні структури – бізнесові, політичні тощо. Тому Горбаль сприйняв цей набір як реалність з якою треба змиритися.а Когось звільняти і призначати нового є складно, це викличе масу проблем, тому він почав просто змінювати повноваження своїх заступників. Таким чином заступник, який, наприклад, формально є першим, де-факто буде мати тільки кабінет і зарплату першого заступника, а найважливіші питання, які раніше належали до сфери його компетенції, може вирішувати інша людина. Тобто причина зумовленоа відсутністю команди і непідготовленістю кадрових перестановок та наявністю багатьох центрів, які впливали на призначення. Тепер голова ОДА намагається збудувати вертикаль під себе.
Цимбалюк і Тимошенко.
Чому так з Цимбалюком – зрозуміло. Він раніше вже був на Тернопільщині, має там добре реноме, як добрий дипломат який здатен не дратувати місцеве населення, непоаний господарник. Також, якщо звернули увагу, то у багатьох областях або заступниками, або головами є представники силових структур. Це також відіграє свою роль. Відтак Цимбалюка забрали, з Львівщини тільки тому, що він знадобився в іншому місці. Це було свого роду переформування рядів на марші, коли Сухий дав зрозуміти, що не готовий працювати на запропонованих умовах.
Щодо Тимошенка, мені важко сказати. Але, думаю, приблизно ті ж самі причини, що й в інших випадках. Тобто призначили „згаряча”, - бо потрапив під руку, або був компромісною фігурою і займав місце, доки та чи та рупа не пролобіювала свою людину.
Юрій Шведа, викладач політології ЛНУ ім. Івана Франка
Про голів РДА.
Зміна влади на всіх рівнях є явищем абсолютно нормальним та очікуваним. Чому процес кадрової перестановки тягнувся так довго – відповіді не маємо. Але я вважаю, що це мало відбутися значно раніше. Думаю, що це пов’язано з тим, що голова Львівської облдержадміністрації є новою людиною для даного регіону і тому, очевидно, при формуванні та заповненні такої значної кількості вакансій, йому потрібен був час, щоб розібратися з тими пропозиціями, які були. У зв’язку з цим, напевно, формування системи влади зайняло такий довгий проміжок часу.
Про Тимошенко і Цимбалюка.
Я слабо знаюся і на митниці, і на міліції, тому мені складно це коментувати. Хоча із Цимбалюком все ясно – його призначили головою Тернопільської ОДА. Але я думаю, що зміни ще будуть, зміниться багато речей. Сьогодні у Верховній Раді змінювали міністрів, наприклад. Так буде і надалі, тому що це такий процес: при формуванні влади ще будуть певні перестановки, поки не створиться певна усталена команда, яка зможе працювати. Зараз фактично і на центральному рівні, і на місцях триває процес формування команди.
Про заступників Горбаля.
Я розумію ситуацію так. Структура апарату управління є функціональною, вона будується на основі тих завдань, які поставлені перед нею. Тому, вочевидь, маючи якісь інші пріоритети, інші завдання, змінюється і структура. Міняти правила гри не міняючи формат команди і її структуру є надто складно. Це бачення Горбалем оптимальної моделі.
Не так важливо, як розподілені повноваження і які люди – хоча це відіграє не останню роль, це також вагомий показник. Важливим є те, яким буде результат. А сьогодні ще надто рано говорити про результат і давати якісь оцінки.
ІА "Вголос": НОВИНИ