Як повідомляє прес-служба Львівської залізниці, цьому передувала робота з налагодження сканера, яку провели словацькі фахівці спільно із представниками фірми виробника системи з Китаю.

Нагадаємо, питання про шкідливий вплив сканувальної системи TNSCAN RF6010 на станції Матевці (Словацька Республіка) постало після звернення машиністів локомотивів, які стверджували, що 13 та 14 лютого 2009 року отримали при виконанні службових обов’язків додаткове радіаційне опромінення, хоч і не є причетним спецперсоналом і підпадають, згідно з Нормами радіаційної безпеки України (НРБУ-97), під категорію В (населення).

Тоді керівництво Львівської залізниці та Головний державний санітарний лікар на Львівські залізниці звернулися до словацької сторони з вимогою привести радіаційний захист TNSCAN RF6010 на станції Матевці до рівня, який забезпечить повну безпеку машиністів локомотивів. Заміри рівня радіації за участю спеціалістів з України проводили двічі. Першого разу, 25.06.2009 року, перевищення дози радіації зафіксували у шість разів. При другій перевірці, яка відбулася 11.08.2009 року, перевищення норми було вже у 30 (!) разів. Українські фахівці зробили висновок про те, що сканувальна система працює щораз гірше.

Тяганина навколо цього питання тривала майже рік. І лише тепер Львівська залізниця таки домоглася того, що робота сканувальної системи під час проходження через неї вантажних поїздів визнана нешкідливою для машиністів.

Головний державний санітарний лікар на Львівській залізниці Володимир Багнюк, проаналізувавши ситуацію та врахувавши звіт експертної місії МАГАТЕ, виніс Постанову, якою відновлено роботу при проходженні вантажним поїздом сканувальної системи TNSCAN RF6010 на станції Матевці у звичному режимі. Також цей документ передбачає, що Львівська залізниця спільно зі словацькою стороною та іншими державами, де працюють або працюватимуть подібні сканери, проводитиме періодичний радіаційний контроль робочих місць машиністів, аби уникнути шкідливого опромінення та гарантувати їм безпеку під час виконання службових обов’язків.

Як повідомляв «Вголос», 18 серпня 2009 року о 8.00 «Львівська залізниця» припинила рух поїздів на прикордонному переході «Ужгород – Матевці», оскільки Словаччина відмовилася вирішити проблему опромінення машиністів рентгенівською сканувальною системою, що встановлена на станції «Матевці».

20 серпня «Львівська залізниця» поновила рух поїздів до Словаччини словацька після того як словацька сторона зрештою таки відімкнула сканувальну систему у маревцях.

ІА "Вголос": НОВИНИ