5 серпня голова лідер Соціалістичної партії Олександр Мороз провів селекторну нараду з регіональним активом партії. Під час наради Олександр Олександрович розповів про:
Формування Кабміну
Уважно проаналізуйте склад уряду. Ви побачите в ньому багато знайомих облич. Це, з одного боку, природно, бо очевидно — люди здобувають досвід будучи при владі. З іншого — це говорить про те, що в ньому є і представники, умовно кажучи, режиму Кучми, представники попередніх складів уряду. Це говорить про те, що багато людей в цьому уряді представляють інтереси тих політичних сил, які домінували і при Кучмі і пізніше. А це означає, що їхня політична природа мало відрізняється. Це те, що ми говорили під час виборів, це те, що формувало нашу позицію під час виборів і пізніше, бо ми говорили, що ці сили різні за деякими зовнішніми ознаками, а фактично мають одну природу. Але нам, соціалістам, потрібно входити до влади і звести їх докупи навіть зважаючи на те, що вони приблизно однакові, для того, щоб, з одного боку, можна було сконсолідувати суспільство, а з іншого — впливати на політику влади, зокрема на її соціальну складову.
Про нову коаліцію
Ми підписали Універсал і меморандум про намір створити коаліцію у більш широкому форматі. Однак фракція СПУ не підписала ще угоди про створення нової коаліції. Також не підписали її і комуністи, і, я знаю, у ПР також не всі ще підписали. У Нашій Україні підписали на вчорашній вечір 52 депутати.
За фактом здійснено те, про що ми говорили багато разів, те, про що я неодноразово заявляв. Я говорив під час обрання мене головою ВР з трибуни парламенту, що я не хочу бути головою парламенту, в якому протиріччя такі, що не можна звести сторони.
Отож угода юридично станом на сьогодні не відбулася, бо її треба підписати і оголосити. Чому затрималися з підписанням угоди? Тому що регламентні позиції, які там передбачені, відхиляють позиції, на основі яких ми підписували дві попередні угоди. Рішення тепер приймається простою більшістю в коаліції. А це означає, що думка нашої фракції чи фракції комуністів та і НУ може бути не врахована. Бо проста більшість завжди є в руках Партії регіонів. Так є в проекті угоди. Тому ми проведемо ще консультації найближчим часом і виправимо ситуацію.
Про Юрія Луценка
Я порадив Януковичу піти назустріч президенту, оскільки він хотів, щоб Луценко залишався міністром внутрішніх справ. Наскільки йому буде там комфортно працювати — це йому вирішувати.
Про кадрові здобутки соціалістів
У нас сьогодні два міністра. Умовно будемо вважати що і Луценко також наш міністр. Бо ми його виростили і рекомендували до влади. Я сподіваюся на те, що питання керівництва ФДМУ вирішиться на користь Валентини Семенюк, оскільки сильнішого спеціаліста, аніж вона у цій сфері не існує. Вона створила у Фонді систему управління, необхідну для того, щоб прозоро здійснювалися всі операції на фондовому ринку, зокрема. Ще декілька народних депутатів , сподіваюсь, підуть у владу. Думаю, що 3-4особи, список зрушиться з місця.
Про політичну реформу
Вчора відбувся нарешті перехід до парламентсько-президентської форми правління… І попереду в нас низка надзвичайно складних завдань, які необхідно вирішити на законодавчому рівні і на практиці для того, щоб здійснити другий етап політичної реформи, коли влада на місцях перейде до виборних структур і їхніх виконкомів. Це ставить надзвичайно складні і серйозні завдання. Хочу звернути увагу, що у проекті внесення змін до Конституції передбачається, що, можливо, місцеві вибори будуть достроковими. Тим не менш, останнім часом у мене склалося враження, що депутати парламенту не підтримають цієї пропозиції. Отож спокійно працюйте на місцях, всю каденцію — 4 роки. Але функції ваші будуть змінюватися, я сподіваюсь, що це станеться впродовж наступного року. Треба готуватися до цього.
Про кадрові зміни на місцях
Ми повинні завоювати авторитет на місцях, щоб бути потужно присутніми у владі і в майбутньому. Дещо вдасться зробити на центральному рівні , впливаючи на кадрову політику призначень губернаторів тощо, бо тепер Кабмін вирішує це питання. І ми будемо це робити. Але зрушення будуть невеликі. Однак, ясна річ, не буде колосальних змін у кадрах на місцях, бо НУ теж присутня у структурах влади, а ви добре знаєте, що вона фактично сьогодні єдина партія, яка користується колись вилученою 6 статтею ще радянської Конституції як «керівна і спрямовуюча сила» на місцях. Очевидно, що корекції доведеться робити. Але реалії сьогодні такі: навряд чи буде сьогодні прем’єр-міністр сваритися з президентом через те, що десь губернатор робить щось не так, як потрібно. Хоча ясна річ, що ті, хто не справлятиметься з роботою, за наслідками роботи будуть звільнятися. Я думаю, що це будуть не кадрові чистки, а просто вимогливість з боку центральної виконавчої влади до тих керівників за їх професіоналізм і вміння працювати з людьми, зокрема і з тими, хто представлений у радах різного рівня.
ІА "Вголос": НОВИНИ