13 січня ц. р. відбулася чергова селекторна нарада керівництва СПУ із регіональним партактивом Пропонуємо увазі читачів основні витяги із виступу на ній лідера СПУ, голови Верховної Ради України Олександра Мороза
Про роботу члена СПУ В. Цушка на посаді міністра внутрішніх справ
МВС — надзвичайно складний механізм державної структури, але він вже освоюється Василем Цушком і він не буде вдаватися до порожнього піару, не буде вдаватися до ефектних заяв, тощо. Але дуже прискіпливо подивиться на економіку цього міністерства. Бо, за попередніми даними, практично всі господарюючі суб’єкти у цьому міністерстві не зареєстровані і працюють хто зна на кого, не даючи надходжень до бюджету країни і до бюджету цього відомства. Я думаю, що такий господарник як Василь Петрович швидко наведе в цьому порядок. Порядок буде і у звітності, і в статистиці. І не буде порожніх заяв про те, що міліцією буцімто виявлено більше 3 тис. фактів корупційних діянь, а прокуратура, мовляв, блокує їх розгляд. Перевірка показує, що справді зафіксовано 3 тис. корупційних діянь, але з них абсолютна більшсть є такі, які являються дрібними хабарами. Десь автоінспектор узяв хабара на 30 чи 50 грн. або доларів – і все це подвалося як показник ефективної боротьби з корупцією з боку Міністерства.
Про нараду з В. Ющенком і В. Януковичем
Кілька днів тому відбулася тривала робоча зустріч між президентом, головою ВРУ і прем’єр-міністром. Це була справді серйозна, корисна розмова Вона відбулася з ініціативи президента і я щиро дякував йому за цю ініціативу. Ми торкнулися багатьох питань: і стану справ у економіці, зовнішній і внутрішній політиці. Піднімалося питання і взаємодії між гілками влади. В мене склалося перконання, що президент стурбований нинішнім станом справ у цій царині, розуміє потребу налагодження тісної співпраці між гілками влади і буде намагатися робити все у цьому відношенні потрібне.
Багато часу було відведено обговоренню ситуації із вдосконаленням Конституції. Мова не йде про відміну Конституції чи про референдум щодо Конституції, мова йде про вдосконалення тих правовідносин, які потребують конституційного чи законодавчого регулювання. І я думаю, що це той акцент, той поворот, який ми очікували давно. Я теж висловив свою підтримку такому бажанню і навіть пропоную схему, яка передбачить процедуру змін до Конституції, прийняття необхідних законів тощо. Президент ще раз висловився про свій указ відносно конституційної комісії. І тут наші погляди не зовсім збігаються.Є принципові речі. Конституційна комісія і робота над Конституцією — це прерогатива парламенту. Але я думаю, що ми найдемо порозуміння і домовимося про форму роботи, але за змістом вона буде багатоплановою і, сподіваюся, що ефективною.
Про взаємини ВРУ з Секретаріатом Президента у сфері законодавчої діяльності
Наступного дня буквально після зустрічі президент направив до парламенту сім «вето» на закони, прийняті ВРУ. І дехто, у зв’язку з тим, що ми подолали «вето» на закон про Кабмін і Закон про банки почав показувати пальцем: подивіться, щойно зустрічалися і вже нібито порушуєте умови нормальної співпраці. Якщо формально підходити до справи, то можна сказати, що вже майже 30% законів наражаються на висновки юридичної служби президента. Але я переконаний, що юридична служба у ВРУ найсильніша в Україні. Тому на це треба дивитися як на процедурні моменти у взаєминах між гілками влади і ці взаємини визначені Конституцією.
Про розгляд Закону про Кабмін і подолання «вето» Президента
Окремо хочу сказати про розгляд Закону про Кабмін. Справа в тому, що його розгляд буквально наступного дня після отримання «вето» Президента обумовлений був кількома обставинами.
Перша оставина полягає в тому, що ми вже багато років, мабуть із десять, добиваємося прийняття цього закону. і вперше Кабмін цього хоче. А попередні Кабміни, при Кучмі, цього не хотіли, бо влада здійснювалася в ручному режимі і президент фактично очолював Кабмін. З цим треба було покінчити.
Друга обставина: у вівторок, проводячи погоджувальну нараду ми в принципі домовилися про те, що якщо надійде «вето» президента, ми одразу ж розглянемо його по суті.«Вето» президента базувалося на пропозиціях і зауваженнях абсолютно тих же, які були змістом закону про Кабмін в редакції, підписаній президентом. І вони розглядалися ретельно у першому, другому читанні, відхилені були комітетом і відхилені були ВРУ. Тому ніяких новацій не було потрібно, треба було тільки виконати процедуру, зібратися і висловити свою позицію. Або ми підтримуємо думку президента загалом і приймаємо його рекомендації, у яких. так само, як і в урядовому проекті, вистачає певних некоректностей стосовно Конституції щодо призначення людей, утворення державних служб, державних секретарів і багатьох інших речей. Я гадаю тут існували процедури правові, щоб зняти всі ці недоречності. Але парламент вчора подолав «вето» переконливою більшістю. І це ще одна демонстрація того. що нарешті уряд працюватиме на основі закону.
Про домовленість із БЮТ і головний мотив діяльності «Нашої України»
Я хотів . щоб ви звернули увагу на одну деталь. Вчорашнє голосування продемонструвало можливість домовленостей і опозиції, і більшості при вирішенні важливих державних питань. Франкція БЮТ голосувала за подолання вето рпезидента. Я відверто кажу, так це була домовленість. БЮТ виставив зустрічну вимогу підтримки законів пр оімперативний мандат ( в цілому) і опозицію (в прешому читанні). Ми погодилися. Це нормальний політичні домовленості, що є практикою парламентів всього світу. Але не про це я хотів сказати. Дуже красномовною була репліка Юлії Тимошенко після того. коли НУ за 15 хвилин до закінчення сесії покинула сесійний зал. Вона сказала (цитую за змістом, а не дослівно): Вони блокують трибуну не тому, що тарифи чи ціни виростають. Вони блокують трибуну. Бо боряться за владу для своїх людей. І тільки цей мотив існує для представників НУ. Вони розалили Помаранчеву коаліцію, а тепер борються за владу в такий спосіб. Це відповідь тим. хто звинувачував нас у розвалі Помаранчевої коаліції. В яку ми, до речі, і не входили.
Про імперативний мандат
Відносно імперативного мандату. Це стосується депутатів місцевих рад. Конституція не забороняє приймати такого закону, хоч ясно, що він певною мірою випадає із логіки конституційних положень щодо депутатів парламентів. Мова йде про те, що якщо фракція створена за списком партії у раді, то вихід чи виключення із цієї фракції для депутата означає втрату ним депутатського мандата. В зв’язку з тим, що партійні списки чималі, то це не несе ніякої загрози радам. Але для депутатів це є дзвінком щодо відповідальності за зобов’язання, які вони і партія брали, йдучи на вибори. Події можуть розвиватися по-різному: може бути накледене «вето» президента, може бути і рішення Конституційного суду, але в будь-якому разі це сигнал на потребу суспільства, політичних партій, виховання відповідальності у всіх, хто бере участь у виборах. Треба за свою позицію і дії відповідати і бути послідовним.
ІА "Вголос": НОВИНИ