Як приклад, експерт навів тезу із частини І Статті 66 законопроекту про те, що під час виборчого процесу ЗМІ розповсюджують інформаційні матеріали на замовлення Центральної виборчої комісії та Окружних виборчих комісій на підставі відповідних договорів, укладених із зазначеними комісіями.

Відповідно, за словами Євгена Радченка, без договорів журналісти не матимуть права писати про діяльність виборчих комісій

Крім того, у законопроекті йдеться про те, що ЗМІ забороняється розповсюдження завідома недостовірних або наклепницьких відомостей про кандидатів у депутати, партії чи будь-яких учасників виборчого процесу, недостовірний або наклепницький характер яких встановлено в судовому порядку. У разі встановлення судом повторного або одноразового грубого порушення ЗМІ вимог цього закону, суд приймає рішення тимчасово, до закінчення виборчого процесу, зупинити дію ліцензії або випуск засобу масової інформації.

«Норма, начебто хороша, адже мала б боротися з джинсою. Але є ще пункт 12 цієї статті, у якому йдеться про те, що партія, яка вважає певну інформацію наклепницькою чи невірною, має право звернутися до ЗМІ з вимогою дати їй право на відповідь. На практиці засіб масової інформації в жодному випадку не буде давати можливості друкувати відповідь, адже таким чином він визнає, що опублікована інформація є недостовірною і тут рішення суду про те, щоб закрити ЗМІ буде не за горами», - пояснив Євген Радченко.

«Таким чином виходить конфлікт двох норм: або ЗМІ не будуть публікувати відповіді кандидатів, або постійно будуть нариватися на судові претензії. Відповідно засоби масової інформації будуть намагатися не публікувати інформацію взагалі, або публікуватимуть матеріали, які не підпадатимуть ні під поняття агітації, ні під поняття інформації. Такими незваженими процедурами законодавець просто стимулює самоусування ЗМІ від інформування громадян на виборах. Вони подаватимуть лише оплачені матеріали і вибори у нас пройдуть в інформаційному вакуумі», - резюмував експерт.

Позитивним моментом стосовно ЗМІ в цьому законопроект, на думку Євгена Радченка, є чітке розмежування понять інформація та агітування.

ІА "Вголос": НОВИНИ