Не кожен день Президент виступає у якості прес-секретаря одного із міністрів. Навіть якщо цей міністр – Георгій Кірпа. А саме так сталося цього разу – декілька днів тому Леонід Кучма оголосив журналістам про те, що пан Кірпа збирається заснувати власну партію, а вчора увечері її врешті-решт було зареєстровано. Партію назвали „Відродження”. Цікаво, що Джордж Сорос наразі протестів не заявляв. Після того, як його закидали клеєм і майонезом, Сорос взагалі зм’ягчився, як ошпарений.
Партію уже зареєстровано в більшості регіонів України. Щоправда Львівщиниє серед цих регіонів наразі немає. Установчі збори партії „Відродження” мають відбутися в нашій області найближчим часом.
Для чого ж потрібне створення нової політична партії? Очевидно не для участі у цьогорічних президентських виборах. Адже зрозуміло, що основним людським ресурсом для нової партії будуть працівники транспортної галузі, а на підтримку транспортників міністр Кірпа може розраховувати і без усяких партійно-політичних заморочок. Проте залишаються ще одні вибори – парламентські, котрі відбудуться в 2006 році. Для того, щоб партія могла брати участь у виборах вона повинна існувати не менше ніж рік. Ну що ж, до 2006 року „Відродження” матиме вже два роки, а тому вільно зможе брати участь в парламентських перегонах і забезпечити кілька місць (а з ними і депутатську недоторканість) для Георгія Кірпи зокрема, а може і не лише для нього, але й для нині діючого президента – з дозволу якого (а можливо і за вказівкою якого) і почав реалізовуватися проект „Відродження”(без Сороса).
Засновник партії Георгій Кірпа є персонажем досить відомим, як кандидат на посаду президента України, як міністр транспорту та як керівник „Укрзалізниці”. А "Укрзалізниця" – це, майже, держава в державі, сотні тисяч працівників, найбільш розгалужена в Європі мережа залізної дороги. А ще: заводи, лінії зв'язку, інститути інженерів залізничного транспорту, технікуми, профтехучилища, лікарні, туристичні бази, здравниці, газети. А якщо згадати про смугу відчуження вздовж залізничного полотна – то можна говорити найбільшого в Україні землевласника. Залізниця є найпотужнішим природним монополістом в український економіці і забезпечує функціонування держави. Враховуючи, що близько 10% основних коштів в Україні належить залізниці, а в системі Мінтрансу 90% надходжень отримують від залізничників, вага залізничного транспорту дуже велика.
І ще одне: а що ж „Відродження” відродить на Львівщині? Зважаючи на те, що Кірпа користується на наших теренах чималою популярністю, а також те, що Голову Львівської ОДА Олександра Сендегу пов’язують із Кірпою, цілком ймовірно, що „Відродження” зможе стати третьою політичною силою, яка окрім „Нашої України” та СДПУ(о) претендуватиме на проведення власної політики в області. Сендега отримає те, чого так і не зумів добитися його попередник – Мирон Янків – і через що останній врешті-решт і постраждав. Він отримає можливість спертися на реальну третю силу, яка дозволить йому маневрувати між СДПУ(О) та „НУ” – до цього часу головними гравцями на львівській політичній арені.
ІА "Вголос": НОВИНИ