Вузькоколійку від Вигоди до Мізуня збудував ще у 19 столітті збудував угорський лісозаготівельник барон Поппер. Тоді потяг використовували для переправи лісу, тепер «переобладнали» для перевезення туристів. Напівзогнилі шпали, проросла травою і бур’янами колія, різкі обриви і переїзди через старі мости сприяють підняттю рівня адреналіна в крові. Щоправда, швидкість з якої їде потяг — близько 20 км/год. сильно не лякає, а навпаки, сприяє вдумливому переглядові навколишніх краєвидів. Місцевий колорит розбавляє гід з рупором, на якому в якості основного гудка «стоїть» саундтрек з «Титаніка».

Особливістю цієї колії є те, що вона збудована під постійним кутом 5 градусів, і таким чином, стартувавши десь на поділці 300 метрів над рівнем моря, фінішує вона вже перевищуючи 700 метрів. «От кажуть австріяки збудували, вміють будувати. Так то ж наші люди будували», — розповідає наш гід пан Любомир, і в пів-голоса додає «австріяки заставили, звичайно».

Сам потяг складається з трьох вагонів — основного, «кабріолету» і «льори». Кабріолет такий же як і основний, тільки більший, а от «льора» — взагалі звичайна дерев’яна платформа, якою раніше власне і перевозили ліс. «Не знаю, але всі чомусь найбільше подобається льора», — коментує гід. І справді під час нашої поїздки вагони були напівпустими, а от льора забита вщент.

Сама поїздка вузькоколійкою може тривати як кілька годин так і цілий день. «Залежить від того скільки народ з собою горілки бере. Відразу питаюся скільки ящиків і вже планую поїздку так, щоб її встигли випити», — жартує гід. Відповідно, ми, оскільки їхали без горілки, «вклались» трохи більше ніж у дві години.

Потяг по дорозі робить кілька зупинок — біля місцевих джерел з водою типу «Нафтуся», біля Мізунського водоспаду і, як завершальний акорд, відвідини траси екстремальних видів спорту. Влітку на свято Івана Купала на цій трасі змагаються з велотріалу, увесь інший час, можна «погуляти» по дошках пішки. Оскільки дошки зазвичай вологі, а навколо все покрито мохом — теж не надто просте завдання.

Загалом, якщо підсумувати, враження тільки позитивні. Карпати, річки, свіже повітря де ж тут взятися негативу?

перша зупинка з короткою розповіддю про трамвай і колію
перший «екстрім» — переїжджаємо через міст
«льора», наразі пуста
зупинка біля джерела з «Нафтусею»
«льора», вже не пуста
краєвиди біля колії
Мізунський водоспад
шматок траси екстремальних видів спорту
вона ж, вид зверху

 

Автор висловлює подяку за організацію поїздки компанії ЗАТ «Українські радіосистеми» (ТМ Beeline).

 

ІА "Вголос": НОВИНИ