Ринок позикових капіталів складається з таких сегментів:

Найбільша частка припадає на фінансовий ринок. Це легко відстежити за зростанням затребуваності сегмента мікрокредитування. На 2021 рік в Україні налічується близько тисячі МФО. При цьому найбільших з них близько 30. Причина популярності сервісу мікрокредитування — зручність у користуванні, можливість отримати кредит онлайн на карту без додаткових зобов'язань у вигляді закладання майна для застави, а також доступ до сервісу 24/7. Незважаючи на те що для цього типу кредитування не потрібна застава, у позичальника є зобов'язання, передбачені договором.

Які зобов'язання накладаються на клієнта МФО?

Будь-який вид кредитування передбачає підписання договору, в якому зазначені всі права та обов'язки обох сторін — позичальника та кредитора.

Яких правил повинен дотримуватися позичальник взявши в кредит гроші до зарплати:

У той же час, МФО зобов'язана заздалегідь попередити клієнта про настання дати погашення — за допомогою SMS, листів на електронну пошту та/або дзвінків менеджерів.

Які наслідки недотримання договору кредитування?

Раніше при виході на прострочення клієнт сплачував штраф і пеню, що нараховувалися щодня. На даний момент, згідно із законом, виданим у 2020 році про ненарахування штрафів та пені в період пандемії коронавірусу, узаконене покарання за правопорушення не нараховується у період дії карантинних обмежень. Проте за недотримання правил договору відсотки все ще нараховуються щодня.

Якщо протягом певного періоду після настання кінцевої дати договору клієнт усе ще не вносить оплату, його кредит передають до служби стягнення проблемної заборгованості. З цього часу кредитора та клієнта більше нічого не пов'язує — його кредитом займається інша компанія. Крім того, кожна кредитна організація, як банк, так і МФО, співпрацює з бюро кредитних історій. Організації мають передавати інформацію про кредитну дисципліну позичальника до БКІ. Якщо клієнт не дотримується правил договору, погіршується його кредитна історія. У результаті це може призвести до того, що практично жодна фінансова компанія не захоче співпрацювати з ненадійним позичальником.

Які права позичальника?

Якщо клієнт вважає, що його права було порушено, він може звернутися безпосередньо до кредитора або Національного банку України та повідомити регулятора всіх фінансових компаній країни про порушення.

ІА "Вголос": НОВИНИ