Проєкт EcoLogica реалізується за підтримки Українського культурного фонду.

Відбір колекцій на участь у програмі здійснювався за параметрами інноваційності та актуальності дизайну, етичності та екологічності. Зокрема, особлива увага зверталася на такі критерії:

Переможцями програми стали молоді бренди non.Lbs., FRAMIORE, MIMICRY clothing, MELMANA, POSTUSHNA. Впродовж серпня-вересня відбувалися зйомки промовідео та лукбуків брендів, відеоінтерв’ю з їх представниками; всі матеріали доступні на Facebook-сторінці та Youtube-каналі проєкту:

https://youtube.com/channel/UCwvPX3O79cm93Cp3vf9A2rw

FRAMIORE – експортоорієнтований sustainable бренд, в основі концепції якого – свідома мода та етичне виробництво. “Я вірю, що кожний вибір має наслідки, добрі чи погані, які впливають на те, яким світ стане завтра” - вважає засновниця бренду Наталія Найда, яка представляє у програмі EcoLogica колекцію “THANK YOU, EARTH”, інспіровану природними формами та текстурами Карпат. Колекція виготовлена з матеріалів, які не завдають шкоди середовищу, з продуманими деталями, базовими конструкціями та стійкими тканинами. Також у колекції вагома мета – за кожну продану річ бренд перераховує 5% у благодійний фонд Peli can live, з метою висадки дерев та підтримки біорізноманіття.

Колекція апсайкл сорочок MIMICRY clothing створена на основі якісних речей з натуральних тканин, які отримують нове життя з допомогою техніки природного фарбування. Мімікрія – це про контакт з природою та про справжність принта: білі сорочки фарбовані рослинами в техніці, що існує століттями - пігменти з рослини залишаються на тканині шляхом трикратної термообробки. Усі речі дизайнерка Богдана Войтенко принтує власноруч.

non.Lbs. - український апсайкл бренд, який створює одяг із вінтажних тканин та переробленого одягу. Основним матеріалом колекції весна-літо 2022 стали американські мішки 50-60-х років, у яких раніше перевозили сіль, цукор, борошно. Засновниці бренду Наталія Стовпова та Анастасія Колеснік прискіпливо ставляться до деталей: ґудзики в колекції - з одягу вторинного використання, нитки сертифікованих виробників, етикетки надруковані на друкарській машинці на папері з переробленої макулатури, упакування виготовлене з грибного міцелію (коробки розкладаються у землі за 2 тижні), залишки після пошиття зберігаються для виготовлення нових виробів.

POSTUSHNA – зовсім юний бренд, заснований Юлією Постушною у 2020 р. Одяг POSTUSHNA створено з перероблених речей, придбаних на секонд хендах; це костюми-трансформери, які можна поєднувати як між собою, так і зі звичайними базовими речами; багатошаровість є основним принципом їх створення, як і принцип «функціональність крізь призму естетики». Апсайклінг колекція noseason/sept2021 виготовлена на основі використаної уніформи компанії DHL, що актуалізує проблему утилізації спецодягу. Більшість світових компаній, від великих корпорацій до дрібних приватних компаній, використовують робочий одяг (уніформу) для своїх працівників, відповідно, тут існує проблема: спецодяг і захисне спорядження після завершення терміну використання у величезних масштабах потрапляють на сміттєзвалище.

MELMANA – апсайклінг бренд одягу та аксесуарів дизайнерки Анастасії Мельник-Маньковської. У колекції Save Yourself дизайнерка звертається до архаїчного образу ляльки-мотанки, ідея апсайклінгу перегукується з апсайклінгом мотанки як об’єкту (такі ляльки виготовлялися зі зношеного одягу). Використані натуральні біорозкладні тканини (льон, вовна, віскоза), апсайклінг (повторне використання лляних тканин з австрійських національних костюмів, знайдених у секонд хенді, вовняних тканин «з відрізів»), мінімізовані викиди – залишки тканин застосовуються для створення аксесуарів. Одяг доповнений сумками Lavazzabag, виготовленими з пачок з-під кави Lavazza, які в Україні не піддаються переробці.

ІА "Вголос": НОВИНИ