Приватна компанія викупила у державного «Укрексімбанку» частину заборгованості Львівського автобусного заводу. Таким чином, у власність фірми перейшла частина нерухомого майна на території ЛАЗу. Чи чекатиме територію заводу доля інших занедбаних підприємств, які забудовують житлом? «Вголос» дослідив ситуацію. Хто і що придбав? Станом на зараз ЛАЗ є банкрутом та має боргові зобов’язання перед багатьма банками. Свою частку заборгованості державний «Укрексімбанк» вирішив продати через аукціон, у якому взяли участь шість компаній - ТзОВ «Фінансова компанія «Інвесткепітал», ТзОВ «Фінансова компанія Ю-бейс», ТОВ «Інвестохіллс Веста», ТзОВ «Орієнс Фінанс», ТзОВ «Фактор Плюс» та ТзОВ «Капітал Фінанс». Переможцем аукціону стало ТзОВ «Капітал Фінанс», запропонувавши найвищу ціну - 170 млн грн.
Таким чином, компанія отримала десятки гектарів землі та приміщення заводу ха адресою Стрийська, 45. Крім того, до нового власника переходить все рухоме майно та виробниче обладнання цехів.Новий власник має отримати право вимоги за кредитами. За даними Youcontrol, ТзОВ «Капітал Фінанс» зареєстроване у Києві. Кінцевим бенефіціарним власником є львів’янин Максим Чухен із Рудного. Він також є співвласником ТОВ «Спарроу індастріз», яка планує забудовувати промислову зону «Сигнівка» у Львові. Керівник компанії – Дмитро Ларіонов.
Що буде на території ЛАЗу? Міський голова Львова Андрій Садовий на своїй сторінці в Facebook запевнив, що на території автобусного заводу не буде нового житла. “Доводжу до відома потенційних інвесторів, що на території заводу потрібно відновити промислове виробництво. Про жодну житлову забудову мова йти не може!”, - написав Андрій Садовий. Нагадаємо, всупереч рішенню депутатів ЛМР, виконавча влада Львова повернула борг міста перед ЛАЗом за автобуси, які місто закупило до Євро-2012. Мова йде про 24,6 млн грн, які стягнули фактично на користь російського бізнесмена Ігоря Чуркіна, що володів заводом до його банкрутства.
Формально, борг комунального АТП-1 перед ЛАЗом за придбані автобуси викупило київське ТзОВ «Оптимум Фактор», яке станом на 2019-й рік фактично належало Таїсії Саніній, дружині Ігоря Чуркіна. Депутати ЛМР не погодили цей розрахунок, з огляду на те, що ЛАЗ досі має заборгованість по зарплатні перед працівниками, а також заборгував львівським комунальним підприємствам за водопостачання та електроенергію.
Чи може міський голова впливати на забудову ЛАЗу Ексвіце-спікер ВРУ Руслан Кошулинський, керівник фракції ВО «Свобода» у ЛМР у коментарі для «Вголос» назвав слова міського голови про збереження виробництва на території ЛАЗу профанацією. "Все, що він міг зробити для ЛАЗу, він вже зробив. Ніякого виробництва там не буде, а буде пряма забудова. Питання про те, що там має бути виключно виробництво не стоїть.
Зрозумійте, що це лише питання часу. Місто може вплинути лише не затвердивши містобудівні умови та обмеження. Але в таких випадках забудовник просто йде в суд. А потім він ( Андрій Садовий - ред.) скаже: «Я програв суду всі повноваження». Навіщо було створювати всі умови для банкрутства ЛАЗу, аби зараз винаходити ровер?", - заявив Руслан Кошулинський. Голова фракції «ВАРТА» в ЛМР Юрій Мартинюк назвав слова Андрія Садового про збереження виробництва на території ЛАЗу популізмом. "Це суто моя особиста думка, як громадянина. Це скидається на якийсь популізм з забарвленням радянського стилю управління. Яким чином чиновники можуть впливати що буде чи не буде з приватним майном?
Насправді я волів би, щоб наші чиновники та депутати передусім посилилась на норми закону. А декларувати на догоду суспільній думці те, що люди хочуть почути, - це не правильно та некоректно" - заявив він у коментарі для «Вголос». Разом з тим Юрій Мартинюк наголосив, що місто має розвиватись гармонійно та шукати порозуміння з приватним бізнесом.
"Реалізовуючи ті чи ніші інвестиційні проєкти, підприємці зобов’язанні дотримуватись чинного законодавства та нормативних документів, які працюють у місті" - додав він.
Євген Домашин
ІА "Вголос": НОВИНИ