На цьому наголосили у Центрі дослідження армії, конверсії і роззброєння, пише «Інтерфакс».
ЦДАКР зазначає, що всупереч запевненням політичного керівництва РФ, будівництво цього об'єкта тягне обмеження свободи мореплавання в Чорному та Азовському морях, відчутне зниження товарообігу і збитки українських азовських портів в Маріуполі і Бердянську, а також нові соціально-економічні ризики стагнації українського Приазов'я.
Експерти запевняють, що встановлені Москвою обмеження по надводних габаритах суден, які проходитимуть Керченською протокою після установки залізничної арки, в межах 33 метрів, унеможливлять проходження протокою суден типу Panamax, що спричинить втрату до 43% перевалки Маріупольського морського порту.
«Наприклад, під загрозою опиняється постачання близько 1 млн тонн чавуну на рік за контрактами з американськими замовниками», - вказано у заяві.
До всього, кажуть у ЦДАКР, спричинить збитки і введене РФ одностороннє перекриття протоки в зв'язку з роботами по установці арок моста.
«Слід зазначити, що одна доба простою судна в очікуванні відкриття протоки оцінюються в 20 тис. доларів. З огляду на щоденний трафік суден через протоку на рівні 70-90 суден за добу, неважко підрахувати збитки, які прямо впливають на фрахт і економічну привабливість регіону в цілому», - підкреслюють у заяві.
ЦДАКР вважає, що такі дії Москви мають винятково військово-політичне забарвлення, формують нове поле соціально-економічних ризиків стагнації українського Приазов'я, перш за все, ключового для української металургії Маріуполя, підвищують загрози в контексті сухопутного коридору в окупований Крим.
Пропоновані ЦДАКР першочергові заходи Києва у зв'язку з новими загрозами включають детальне інформування про ситуацію з протокою послів західних держав; винесення цього питання на розгляд РНБО для вироблення дорожньої карти адекватних дій, і забезпечення її виконання.
«Вважаємо за доцільне активізувати роботу в правовому полі, апелюючи до міжнародних інституцій з питань порушення Росією Конвенції ООН з морського права 1982 року», - наголошується в заяві.
Раніше Росія опублікувала заяву, згідно з якою з 9 серпня рух через Керченську протоку тимчасово заборонено. Як відомо, РФ будує транспортний перехід до анексованого у 2014 році півострова Крим зі своєї території через Керченську протоку. Орієнтовно, до кінця 2018 року очікується запуск автомобільної частини моста, в кінці 2019 року – залізничної. Україна готує позов проти Росії через будівництво Керченського моста і втрат своїх портів.
ІА "Вголос": НОВИНИ