Депутати Львівської міської ради невдоволені роботою міського голови Львова Андрія Садового та структур виконавчої влади, йому підпорядкованих. Таким є основний меседж ухвали щодо звіту про роботу виконавчих органів Львівської міської ради за 2007 рік, прийнятої на сесії міськради 27 червня.

Попри суцільний бардак, в якому два дні проходило обговорення звіту Садового, депутатам вдалося, окрім емоцій, вкласти в цю ухвалу і ряд конкретних вимог.

1. Необхідність децентралізації і розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міськради.
2. Розпуск виконкому та формування його нового складу до 10 липня.
3. Ліквідація управління міжвідомчих проектів та управління контролю та аудиту, а також створення підрозділу технічного нагляду та фінансово-економічного моніторингу до 1 вересня.
4. Зупинення дії положення про преміювання працівників виконавчих органів міськради і розробка нового положення про преміювання до 10 липня.
5. Заміна керівників виконавчих органів влади, які відповідають за роботу ЖКГ та інженерного господарства, комунальну власність та охорону історичного середовища.
6. Депутати також вимагають активізувати роботу департаменту «Євро-2012».

Цей факт, як і те, що депутатський корпус об’єднався навколо прийняття самої ухвали, слід тільки вітати.

Поза тим виникає серйозний сумнів щодо того, що ці вимоги, за умови їх виконання міським головою та його командою, дадуть сумарний ефект і реально якісно змінять роботу виконавчої влади Львова. У міськраду прийдуть нові обличчя, керівники департаментів отримають більше повноважень, зміниться склад виконкому, чиновників будуть преміювати за реальні конкретні результати роботи, а Засадний складе календарний план і буде звітуватися щоквартально перед депутатами по питанню підготовки до «Євро-2012». Це все, безперечно, добре. Але відкритим залишається питання що вони всі будуть робити і якою є мета їхньої діяльності? Про останнє в ухвалі депутатів не сказано ані слова.

Депутати не внесли в ухвалу вимог системного характеру. Вони не поставили перед Садовим завдання прискорити розробку стратегії та генплану Львова, не спитали в міського голови, чому він зволікає з введенням міжнародних стандартів якості управління ISO, які б дозволили зробити роботу виконавчої влади прозорою і зрозумілою для громади. Вони не зобов’язали нових керівників розробити програму реформування ЖКГ та провести суцільну інвентаризацію комунального майна та землі. Без відповіді на ці питання найрадикальніші зміни в системі управління містом є «мистецтвом заради мистецтва».

Більше того, деякі пункти даної ухвали несуть в собі потенційну загрозу поглиблення конфронтації між виконавчою владою та депутатським корпусом.

Так, ще під час сесії, пролунало попередження про те, що мер готовий опротестувати рішення про розпуск виконкому, посилаючись на роз’яснення Конституційного суду про те, що склад виконкому формується і розпускається виключно за пропозицією міського голови. Особисто ми, як і експерти, до яких зверталися, ніколи не бачили і не чули про таке роз’яснення КС, яке, по суті, суперечить закону про місцеве самоврядування. Але це, насправді, деталі. Бо Садовий може під любим приводом опротестувати дану ухвалу міськради у суді. Припускаємо, що до моменту вирішення цієї справи й винесення судового рішення (яке може бути також опротестовано) питання формування нового складу виконкому «зависне в повітрі». Це означатиме, що виконком і надалі діятиме у теперішньому складі тільки з приставкою в.о.

Інший варіант вирішення ситуації передбачає таки формування нового складу виконкому до 10 липня. Але, як вже можна зрозуміти, на переговорах щодо персонального складу виконкому у Садового буде зовсім неслаба позиція, а тому немає жодних гарантій того, що новий склад виконкому буде менш ручний, ніж попередній.

Друге рішення депутатів, яке можна охарактеризувати, як міну сповільненої дії, це зупинення дії положення про преміювання працівників виконавчих органів міськради і розробка нового положення про преміювання до наступної сесії, яка запланована на 10 липня.

Безперечно, премії у розмірі 900% посадового окладу керівників виконавчої влади – це явище, якому вже давно було слід покласти край. Проте рішення депутатів реально позбавило премій чиновників всіх рангів. А жити на одну зарплату, навіть чиновницьку, сьогодні зовсім не солодко. Ми можемо собі тільки уявити, що зараз думають та говорять ці міські чиновники про депутатів. А уявіть собі на хвилинку доволі реальну ситуацію, що з якихось причин апарат Садового не зможе до 10 липня підготувати нове положення про преміювання чиновників, чи підготує таке, за яке депутати відмовляться голосувати. Тоді, як мінімум, два місяці львівські чиновники приречені будуть жити на одну зарплату. Якщо вони зараз, отримуючи великі преміальні, не працюють як слід, то, позбавлені додаткового фінансування, вочевидь, вони просто будуть саботувати рішення будь-якого питання! Такий собі корпоративний бойкот, яке може призвести до паралічу життя всього міста. І Садовий тут, як не крути, ні при чому. У всьому будуть винні депутати.

Попри зазначені проблеми, фактом залишається те, що депутати цього разу показали Садовому попереджувальну, жовту, картку. І хоча екс-мер Любомир Буняк у коментарі для «Вголосу» наголосив, що не варто проводити паралелі між сьогоднішньою ситуацією й тим, як розгортався процес його дострокової відставки, нам на думку спадає саме ця аналогія. Хоча підозрюємо, що можливість саме такого подальшого розвитку подій наразі не усвідомлюють ні депутати, ні мер Садовий.

ІА "Вголос": НОВИНИ