Колишній віце-прем'єр-міністр Микола Томенко наголошує на необхідності невідкладного внесення змін до „медійної частини” Закону „Про вибори народних депутатів України”.
Як повідомили у прес-службі Томенка, про це він заявив сьогодні під час круглого столу.
За словами Томенка, якщо до початку виборчої кампанії не відредагувати Закон "Про вибори народних депутатів України", зокрема, його норми щодо інформування та агітації під час виборчої кампанії, то заручниками ситуації стануть не лише журналісти, а й звичайні виборці.
Як вважає Томенко, якщо не вдасться внести відповідні роз'яснення щодо діяльності мас-медіа під час виборів на законодавчому рівні, то їх треба розробити у формі офіційних тлумачень Центральної виборчої комісії.
Таку потребу Томенко пояснює тим, що нова редакція Закону "Про вибори народних депутатів України" фактично унеможливлює нормальну журналістську діяльність і відроджує політичну цензуру. Так, наприклад, ЦВК або будь-яка окружна комісія отримує право без рішення суду тимчасово припинити діяльність певного ЗМІ. Крім цього, вводиться норма про заборону коментарів і оцінок під час виборчого процесу, досі чітко не виписане визначення політичної реклами тощо, нагадав він.
Тому, на переконання Томенка, треба невідкладно вносити зміни до "медійної частини" виборчого законодавства щодо тих питань, з приводу яких у медіаспільноти та експертів не виникає дискусій. А стосовно більш проблемних та спірних питань, то, на думку Томенка, їх має врегулювати роз'яснення ЦВК. Також медіаспільнота повинна вимагати підтримки у цій ситуації Президента і парламенту, а у разі правової неврегульованості діяльності ЗМІ до початку виборчого процесу, вони мають повне право розглянути можливість відмови від висвітлення виборчої кампанії, підкреслив Томенко.
Ще однією проблемою, на яку звернув увагу Томенко, є недобросовісна діяльність деяких соціологічних компаній, особливо нових, від якої страждають виборці і бізнесмени зокрема. Сьогодні можна говорити про появу нової соціологічної послуги для політичних партій, яка за рахунок похибки дозволяє збільшити на 1-2% рейтинг "дрібної" політичної сили, сказав він, додавши, що цим зазвичай користуються партії з дуже низьким рейтингом, вводячи в оману, наприклад, тих же бізнесменів, яким пропонується купляти місця в більш дешевих партіях.
УНІАН
ІА "Вголос": НОВИНИ