Про це у своїй статті для «ZN.UA» пише Андрій Клименко, заслужений економіст АР Крим, експерт «Майдану закордонних справ».

«Згідно моніторингу нашого проекту «Чорний список», особливо грішать цим судновласники з Туреччини та Греції. А магніт, що притягує, незважаючи на окупацію Криму, їх танкери - термінал скрапленого газу в Керченському морському рибному порту і Феодосійська нафтобаза, якавже потрапила в санкційний список», - зазначив Клименко.

Як підкреслив економіст, ці ж дві країни - Греція і Туреччина, а також Італія - члени НАТО, дві - члени ЄС і одна, асоційована з ЄС, відзначилися допомоги окупантам, надавши їм шість великих поромів для перевезення автомобілів.

«Три турецьких порома, перепродані з явними ознаками фіктивності і змінили після наших публікацій назви і прапори, ходять з Зонгулдака в Севастополь, а також на самому вузькому транспортному напрямку - з Новоросійська в Феодосію. Принаймні, по одному з них є інформація про перевезення у Крим російської військової техніки. Обидва грецьких і італійський пороми навіть не вважають за потрібне приховувати свою державну приналежність, перевозячи автомобілі з Тамані в Керч», - пише він.

За словами економіста, змусити їх піти, та ще й покарати - справа для українських дипломатів та юристів нескладна. Ну а якщо у держчиновників не вистачає часу, то його знайдуть громадські активісти та ЗМІ.

«Перевірено на практиці: після публікацій і заяви про скоєння злочину від одного з активістів одеського Євромайдану в транспортну прокуратуру Іллічівська турецький танкер, согрішив заходом в Феодосію, не ризикнув заходити в порт, побоюючись арешту», - навів приклад Клименко.

«Що стосується морських суден російських судновласників, то їх, природно, чимало серед порушників режиму окупованій території. Якщо Міністерство інфраструктури разом з Міністерством юстиції України добре попрацюють, то незабаром ці судновласники відчують, що загроза арешту «за подільника» нависне над будь-яким їхнім судном, що заходять в порти будь-якої з 100 країн світу, які підтримали резолюцію Генасамблеї ООН щодо територіальної цілісності України. А у зв'язку з цим можна отримати і відмову компанії-страховика. Прецеденти вже є», - зазначив він.

Нагадаємо, на початку липня уряд заявив, що закриває для міжнародного судноплавства морські порти, розташовані на території Автономної Республіки Крим: Євпаторія, Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта та м. Севастополь. 

 

ІА "Вголос": НОВИНИ