Про це йшлося під час проведення круглого столу на тему: «Організація дорожнього руху в старій частині міста Луцька», повідомляє власкор «Вголосу».

«У старій частині міста, яка обмежена вулицями Глушець, Замкова та іншими, є багато історико-культурних атракцій, що включають заповідник «Старий Луцьк», який відвідувачі та працівники Центрального ринку використовують як паркову. До нас були неодноразові звернення працівників заповідника, про те, що потік автомобілів не тільки спричиняє утрудений проїзд, а й руйнує бруківку і пам’ятки архітектури», - розповів заступник Луцького міського голови Тарас Яковлев.

Розробником нової схеми руху стало приватне підприємство «Тола», що займається проектуванням, будівництвом, організацією та безпекою дорожнього руху.

У схемі передбачена організація платного в’їзду в частину старого міста. Обмежать рух шляхом монтування гідравлічних механізмів – булардів, поруч з якими встановлять автомати для видачі в’їзних чеків.

Варто додати, що ці гідравлічні механізми переміщають транспортні засоби лише до 3,5 тон.

Цікаво, що у Старому місті будуть місця з одностороннім рухом, які працюватимуть лише на в’їзд – це вулиця Братковського та площа Ринок.

Запрацюють у старій частині міста і платні парковки, щоправда, у конкурсі на організацію паркування беруть участь лише два учасника, які самі монтуватимуть обладнання і пропонуватимуть ціну на цю послугу.

«Що матиме від цього Луцька міська рада? Організацію нормального руху, зменшення кількості транспортних засобів і зменшення ушкоджень від їх проїзду, а також додаткові надходження до бюджету», - заявив Тарас Яковлев.

Загалом у плані передбачено створити 135 паркувальних місць і за умови їх цілодобового використання у місцевий бюджет планується отримати 16 тис грн додаткових надходжень, а це більше 200 тис грн на рік.

Для того, аби працівники Центрального ринку могли розвантажувати свій товар, вулицю Замкову пообіцяли відкривати для в’їзду, щоправда лише у вечірній час.

Як розповів власник ПП «Тола» Василь Цюп'ях, у містян не виникатиме проблем із проїздом до якогось із об’єктів Старого міста, бо у плані розробники врахували усі маршрути. Окрім цього, у зоні дорожнього руху буде вестися відеоспостереження.

Що ж до руху туристичних автобусів, то для них рух також буде платним, хоча ціну, можливо, зменшать. Усі виручені кошти використовуватимуть на поліпшення інфраструктури Старого міста.

Долучився до обговорення цього питання Ігор Левчук краєзнавець та координатор Комітету захисту культурної спадщини. Він зазначив, що через нагромадження транспорту на деяких парковках можуть руйнуватися історичні пам’ятки, зокрема, це підземні забудови XVI століття на Замковій площі. Ігор Левчук вніс пропозицію щодо розвантаження площі від авто взагалі, бо там знаходиться й багато історичних пам’яток, які неможливо буде нормально роздивитися через транспортні засоби, і наполіг, аби парковку перенесли до Лютеранської кірхи.

«Ми повинні збалансувати питання зі збереженням історичного середовища, бо комерційна частина поки домінує», - додав він.

Однак краєзнавець погодився, що розвантажувати рух у Старому місті треба.

Варто зазначити, що велосипедні доріжки у плані поки знаходяться в стадії розробки. Однак їх планують розмістити так, аби велосипедисти змогли роздивитися усі пам’ятки старої частини Луцька.

ІА "Вголос": НОВИНИ