Встановлено, що з 2008 і до липня поточного року в експлуатацію введено лише чотири з 23 визначених програмою об'єктів.
Не розпочато роботи на 11 об'єктах, а щодо чотирьох навіть не затверджено проектно-кошторисної документації.
Ступінь готовності тих 8 пунктів пропуску, які будуються і реконструюються, перебуває у межах 3-77% від запланованих обсягів.
Фактично освоєно лише 18,3% від визначених програмою бюджетних коштів.
Аудитори зазначили, що перелік заходів з облаштування пунктів пропуску в 2008-2011 роках коригувався урядом сім разів.
Проте реальні потреби в будівництві та реконструкції пунктів пропуску через кордон однаково не бралися до уваги. Тому на всіх етапах від планування до коригування заходів закладалися ризики розпорошення бюджетних коштів.
Зокрема, незважаючи на обмежені можливості держбюджету, до переліку заходів включено облаштування пунктів пропуску Дзвінкове та Косино, які розміщені осторонь від автомагістралей, що ведуть до місць проведення матчів.
Ці об'єкти не завантажені й на третину своєї потужності, а вірогідність переміщення через них іноземних вболівальників надто низька.
Митні органи не забезпечили належної організації та контролю за здійсненням будівельно-монтажних робіт, раціональним використанням капітальних вкладень, внаслідок чого неефективно витрачено кошти у сумі 15,1 млн. грн. та з порушенням законодавства - 0,7 млн. грн.
Більше того, при існуванні боргу перед підрядниками за виконані у 2009-2010 роках роботи (близько 11 млн. грн.) до бюджету з року в рік повертаються значні суми через неналежне розпорядження фінансовими ресурсами.
Загалом за останні кілька років до державного бюджету повернуто 20,7 млн. невикористаних гривень.
Колегія Рахункової палати також наголосила, що виконані роботи суттєво не впливають на досягнення мети Державної програми щодо якісного й оперативного пропуску іноземців.
ІА "Вголос": НОВИНИ