Про цю історію повідомив журналіст-розслідувач Bellingcat Христо Грозєв. Він заявив, що «викрита» ФСБ Росії «операція української розвідки» з викрадення російських літаків насправді була складною грою колишніх українських оперативників та російської спецслужби. Христо Грозєв знімає документальний фільм за цією історією.
У ФСБ стверджують, що співробітники ГУР Міністерства оборони намагалися завербувати російських військових льотчиків, щоб ті відвели літаки на українські аеродроми, в обмін на «грошову винагороду і гарантії отримання громадянства однієї з країн ЄС».
За словами розслідувача, насправді операція була серйозною помилкою для ФСБ, під час якої були ненавмисно розкриті особи десятків російських офіцерів контррозвідки, їхні методи роботи та агенти під прикриттям.
Кілька російських пілотів, із якими сконтактували оперативники, надіслали відео з «доказами доступу» до своїх літаків, деякі з яких були доволі інформативними. За даними журналіста, «переговори» між українськими вербувальниками та пілотами почалися, як і очікувалося, але їхній тон швидко змінився — можна було припустити, що пілоти більше не говорили за себе, а, ймовірно, виконували вказівки військової контррозвідки ФСБ.
«У цю мить мені стало очевидно, що початкова операція закінчилася і перетворилася на подвійну «оперативну гру», в якій обидві сторони намагалися отримати максимум інформації від іншої, при цьому згодовуючи їй максимум дезінформації», — заявив Грозєв.
За даними розслідувача, українська сторона почала передавати «пілотам», а в їхній особі ФСБ, фейкові карти дислокації ППО та дезінформацію про злітно-посадкові смуги, а «пілоти» — свої карти заходу на посадку, ймовірно, теж фейкові.
Грозєв повідомив, що «гра» спецслужб закінчилася, коли ФСБ, яка дуже хотіла встановити особи українських агентів, зрозуміла, що на жодну із запропонованих зустрічей ніхто не прийде, а українська сторона — що, ймовірно, не зв’яжеться зі справжнім пілотом.
Як писав раніше Вголос, у війні проти України беруть участь російські цивільні авіатори
ІА "Вголос": НОВИНИ