Упродовж багатьох років Німецька служба академічних обмінів (DAAD) підтримувала молодих українських науковців.

Саме завдяки роботі DAAD вони мали можливість проходити стажування, їздити на конференції, виконувати дисертаційні роботи, знайомитися з провідними вченими, навчатися сучасним методам та методикам у провідних наукових установах світу.  

DAAD і під час війни надалі продовжує активно  допомагати українським освітянам. Про це повідомили у відділі комунікацій українського представництва служби.

Серед таких кроків реальної підтримки -  започаткування програми «Україна цифрова», що підтримує українські заклади вищої освіти у впровадженні цифрового викладання та допомагає українським студентам продовжувати навчання в цифровому форматі. 

Серед проєктів, які підтримала DAAD – спільний проєкт Інституту фізіології Тюбінгенського університету (Німеччина) та кафедри біохімії та біотехнології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

Ініціатор проєкту - директор Інституту фізіології Тюбінгенського університету, професор Ольга Гаращук, координатори проєкту з української сторони – професор Володимир Лущак та доцент Володимир Швадчак.

У межах проєкту, який стартував у 2022 році, розроблений освітній онлайн-курс «Інтегративні науки про життя» для українських студентів-біологів. Він надав можливість слухачам з різних навчальних закладів України, а також студентам, аспірантам, молодим науковцям, які перебувають за кордоном, набути нових навичок та заповнити викликані війною прогалини у навчанні на якісно новому рівні.

За цей час проєкт зарекомендував себе лише з найкращої сторони. Підтвердженням є те, що слухачі, які прослухали один курс із захопленням записуються на інший, і рекомендують його друзям.

Основними курсами цього проєкту є «Біоінформатика»,  «Мікроскопія та інструментальні методи в біології», інтегровані курси «Науки про життя: біофізика, біохімія, молекулярна біологія, біохімія та фізіологія» та «Мікроби, віруси та інфекції». 

Цьогоріч був доданий курс «Вищі функції центральної нервової системи», що його розробили викладачі Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара (проф., д.б.н., декан біолого-екологічного факультету) та Львівського національного університету імені Івана Франка (доц., к.б.н. Іккерт О.В.), метою якого є ознайомити слухачів з біологічними основами поведінки людини, структурами та механізмами, які впливають та забезпечують поведінку людини (що є досить актуальним в умовах сьогодення).

Слід відзначити, що слухачі курсу не лише здобувають нові знання, що зможуть використати у повсякденному житті, але також мають можливість отримати стипендію. Так, це ще один плюс від  Німецької служби академічних обмінів, яка не лише сприяє проведенню курсів, але й підтримує українську молодь фінансово.

  

За результатами навчання стипендію на кожному курсі отримають до 50% слухачів, які на неї претендували, з-поміж них насамперед ті, які перебувають у складних умовах. Слухачі, які добре навчаються, теж мають високу ймовірність мати стипендію.

Українська педагогіка продовжує працювати, розвиватися, і значну роль в цьому відіграє підтримка наших партнерів, зокрема, Німецької Служби академічних обмінів (Deutsche Akademische Austauschdienst, DAAD) та ініціатора проєкту – директора Інституту фізіології Тюбінгенського університету, професора Ольги Гаращук.

ІА "Вголос": НОВИНИ