Про це пише «The Washington Post», передає «Inopressa».
«Механізми українського виробництва використовуються в силових установках російських бойових кораблів. Українські системи управління не дають збитися з курсу російським супутникам раннього виявлення. Українські розробники спроектували найпотужніші російські міжконтинентальні балістичні ракети, СС-18 «Сатана». Українські запчастини використовують ще в цілій низці інших російських ядерних озброєнь», - пише видання.
Військова промисловість України і Росії дуже пов'язані з радянських часів, а в коридорах українських компаній досі висять портрети радянських генералів та інженерів.
«Президент України Петро Порошенко ще в червні видав наказ про припинення експорту військових виробів до Росії, але цей наказ так і залишився на папері. Адміністрації військових заводів кажуть, що ніяких офіційних розпоряджень про припинення поставок не отримували. Можливо, це пов'язано з намаганням зберегти робочі місця в ключових промислових регіонах на сході, або ж у симпатіях Москві», - йдеться в статті.
Зокрема, «майже всі» необхідні їй двигуни для бойових і транспортних вертольотів, а також «велику частину» двигунів для транспортних літаків Росія як і раніше отримує від запорізького підприємства «Мотор-Січ».
Прес-секретар цього підприємства Анатолій Малиш у розмові з «The Washington Post» заявив: «Ми залежимо від Росії. [Київське керівництво] вважає, що національні інтереси важливіші від економіки. Але нехай вони поговорять з безробітними. Ми теж патріоти... У нас своя партія, партія «Мотор-Січ», - сказав він.
Високопоставлений представник українських силових структур, ім'я якого в статті не називається, висловив обурення: «Як можна співпрацювати з ворогом? Це якась абракадабра». У той же час він визнав, що відмова від експорту в Росію «буде означати смерть заводів і підприємств».
Наслідки ускладнення відносин з Росією вже відчуваються на заводі «Південмаш», який обслуговує російські МБР СС-18. Як розповів Бірнбауму співробітник цього підприємства, який попросив зберегти його ім'я в таємниці, нових замовлень з Росії завод зараз не отримує, через що довелося урізати зарплату персоналу і перейти на триденний робочий тиждень.
Заступник губернатора Дніпропетровської області Борис Філатов погоджується з думкою, що Україні слід перервати співпрацю з Росією, але промисловість країни, за його словами, потребує міжнародної допомоги. В іншому випадку співробітники підприємств «можуть виїхати в Росію, Іран або Північну Корею», вважає він.
Тим часом Росія, зі свого боку, вже вживає заходів для заміщення імпорту. Керівник компанії «Ростек», головного російського конкурента заводу «Мотор-Січ», у червні пообіцяв довести виробництво вертолітних двигунів з нинішніх 50 до необхідних 300-350 на рік до 2016 року.
ІА "Вголос": НОВИНИ