Про це свідчать дані регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб GfK Ukraine

Зростання цін та інфляційні очікування призвели до збільшення кількості респондентів, що не заощаджують та не планують заощаджувати. Одночасно, відбулося не лише зростання рівня користування пластиковими картками, а і збільшення операцій з використанням карток.

«Основними причинами такої ситуації є не лише не найкращі умови надання банківських послуг (низькі відсотки по депозитам, високі ставки кредитування), а ще і оцінка загальної економічної ситуації та очікування щодо її змін», – коментує керівник відділу фінансових досліджень GfK Ukraine Дмитро Яблоновський.

У першому кварталі цього року зменшилась частка тих, хто накопичує у гривні (до 34%) та користується депозитами (до 5%). Дещо збільшилась кількість респондентів, що накопичують на пластикових картках і поточних рахунках, а також тих хто накопичує готівку в іноземній валюті, та респондентів, які не накопичують взагалі.

Одночасно, відбулося не лише зростання рівня користування пластиковими картками (до 50,6% опитаних), а і збільшення операцій з використанням карток (збільшення транзакцій для оплати товарів та послуг, оплати комунальних платежів, поповнення рахунків мобільних телефонів, оплати через Портмоне). Також зросла кількість користувачів нецільовими кредитами (до 4,2% опитаних).

Щодо намірів використання банківських послуг, то в першому кварталі 2011 року зменшилась частка респондентів, які планують накопичувати кошти практично всіма зазначеними способами. Загалом, 59% респондентів повідомили, що вони не мають намірів робити заощадження, що на 9 п.п. більше, ніж за результатами четвертого кварталу 2010 року. «Ми пов’язуємо падіння намірів щодо заощаджень серед іншого й з загальним падінням рівня добробуту громадян, як порівняно із попереднім кварталом, так і аналогічним кварталом минулого року. В першому кварталі цього року значно зросла частка тих, кому не вистачає власних коштів для придбання одягу та взуття, а також тих, хто змушений економити на харчуванні. Таким чином, збільшення маркетингової активності банків може бути зведено нанівець погіршенням економічного стану домогосподарств», – каже Дмитро Яблоновський.
Довідкова інформація

Вибірка опитування складає по 1000 респондентів щомісяця. Вибірка є репрезентативною для населення України старше 16 років, за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту. Опитування проводилось методом особистого інтерв'ю.

Висновки за перший квартал 2011 року зроблені на основі результатів опитувань, які проводилися у січні-березні 2011 року.

ІА "Вголос": НОВИНИ