Як повідомила прес-служба підприємства, відповідний проект наказу Міністерства інфраструктури України, який розміщено на офіційному сайті відомства у розділі «Регуляторна діяльність».

Передбачено підвищення вартості подорожі залізницею по Україні у два етапи – по 10% у липні та жовтні 2014 року, у всіх категоріях пасажирських вагонів, окрім СВ та поїздів Інтерсіті+.

Тобто підвищення тарифів у грудні 2014 року до грудня попереднього року складе 21%. Тариф на перевезення багажу та вантажобагажу не змінюватиметься.

Наприклад, наразі вартість проїзду у плацкартному вагоні фірмового поїзда № 81 Київ – Ужгород (915 км), при дії коефіцієнта по днях тижня 1,0, складає 135,99 грн., у купейному – 237,09 грн. Після першого етапу підвищення тарифів вартість проїзду становитиме  146,53 грн., у купейному – 257,75 грн.

У плацкартному вагоні фірмового поїзда  № 84 Київ – Маріуполь (876 км) зараз, при дії коефіцієнта по днях тижня 1,0, вартість проїзду складає 120,23 грн., у купейному – 210,69 грн. Після першого етапу підвищення тарифів  вартість проїзду у плацкартному вагоні становитиме  129,59 грн., у купейному - 228,55 грн.

Востаннє тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у плацкартних та купейних вагонах зросли у жовтні 2013 року. Водночас протягом минулого і поточного років значно подорожчала продукція, яка купується для потреб залізничної галузі. Зокрема на 21,3% зросла ціна на бандажі локомотивні, на 11,7% – на колеса вантажні, на 8% – на колодки гальмівні, на 9 % – на дизельне паливо, на 6,4 % – на електроенергію. Також зросли ціни на капітальний ремонт тягового та моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонів на понад 8%.

Тож підвищення тарифів викликане необхідністю дещо зменшити цю різницю, хоча й не вирішить проблему збитковості пасажирських перевезень. Адже тарифи на здійснення пасажирських перевезень і надалі залишаться нижчими від нульової рентабельності. Це лише частково дасть можливість зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, забезпечити безпеку руху та зменшити витрати на утримання парку пасажирських вагонів, зношеність яких складає 86 %, тепловозів – 95,1 %,  електровозів – 91,6 %.

Зауважимо, після оприлюднення на сайті Мініфраструктури проект наказу проходитиме процедуру погодження з іншими міністерствами і відомствами, далі його буде подано на державну реєстрацію.

Нові тарифи почнуть діяти з дня його офіційного опублікування.

ІА "Вголос": НОВИНИ