Гарантійну угоду підписали Міністр інфраструктури України Максим Бурбак та Голова Представництва ЄІБ в Україні Лілія Чернявська, фінансову угоду підписали Лілія Чернявська та генеральний директор Укрзалізниці Борис Остапюк, повідомила прес-служба залізниці.

У зв’язку з недостатністю кредитних коштів ЄБРР для фінансування всього обсягу робіт із будівництва Бескидського тунелю, ЄІБ погодився надати додаткові кредитні кошти під державну гарантію на фінансування проекту «Будівництво Бескидського тунелю». Кредит надається 11 траншами, мінімальна сума кожного траншу 5 млн євро. Після підписання Гарантійної та Фінансової угод здійснюватимуться  заходи щодо ратифікації Гарантійної угоди Верховною Радою України.

«Ця сума дозволить у зазначені терміни закінчити будівництво двоколійного Бескидського тунелю та всієї інфраструктури відповідно до планів, а саме у І кварталі 2017 року», - повідомив генеральний директор Укрзалізниці Борис Остапюк. За його словами, нині вже здійснено проходку 850 метрів тунелю, загальна довжина якого складає 1880 метрів з порталами.

Генеральний директор Укрзалізниці підкреслив, що Європейський інвестиційний банк – це партнер, який разом із Європейським банком реконструкції і розвитку бере участь у реалізації масштабного інфраструктурного проекту – будівництві Бескидського тунелю.

«Завдяки коштам ЄІБ Укрзалізниця матиме змогу реалізувати  проект впровадження швидкісного руху, збільшити пропускну спроможність залізниці, зменшити експлуатаційні витрати та покращити екологічну ситуацію на залізничному транспорті», - наголосив Борис Остапюк.

У свою чергу Віце-президент ЄІБ Ласло Бараньяй, відповідальний за позики Україні, зазначив, що ця допомога є дуже важливою для подальшого зміцнення інтеграційних зв’язків між Україною та Європейським Союзом. В той же час, це перша позика ЄІБ, спрямована на підтримку залізничного сектору в Україні, що також робить свій внесок у розвиток екологічно чистого виду транспорту.

Окрім того, під час зустрічі з представниками банку обговорено низку питань щодо оновлення рухомого складу, зокрема модернізації дизель-поїздів ДР1А, ДР1, Д1.

Загальна кошторисна вартість будівництва Бескидського тунелю складає – 2,193 млрд. грн.

Проектні і будівельні роботи в повному обсязі виконує підрядник – ПрАТ «Інтербудмонтаж». Вартість робіт підрядника за договором підряду складає 102,7 млн євро (з ПДВ) та фінансується коштами кредиту ЄБРР.

Вартість робіт, які виконує ДТГО «Львівська залізниця», включаючи обслуговування кредиту ЄБРР та утримання Дирекції з будівництва, складає – 844 689,3 тис грн.

Серед робіт, які виконує підрядник, - будівництво нового залізничного тунелю (включаючи виконання всіх земляних робіт, встановлення елементів кріплення, гідроізоляції тощо), будівництво порталів нового тунелю, спорудження системи водовідведення у новому тунелі, посилення схилів та будівництво підпірних стінок.

Львівська залізниця виконує наступні роботи: укладання земляного полотна і залізничних колій у новому тунелі та на підходах до порталів, спорудження системи водовідведення поза межами нового тунелю, будівництво мосту в районі Західного порталу, будівництво споруди для охорони, виконання робіт із монтажу та наладки всього комплексу електромеханічного обладнання.

Під час будівництва нового тунелю використовуватимуться матеріали вітчизняного виробництва.

Укрзалізниця та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) підписали кредитну угоду «Проект впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів на залізницях України» 31 серпня 2004 року, якою передбачено 40 млн дол. США для проектування, будівництва тунелю та здійснення технічного нагляду за будівництвом тунелю.

ІА "Вголос": НОВИНИ