28 травня у „Темі дня” було опубліковано статтю „Світло згаслої зірки, блискавка з розвіяної хмари”. У ній „Вголосом” було задано питання:

1. На якій підставі функціонує Координаційний комітет по боротьбі з корупцією і оргзлочинністю при Львівській ОДА, якщо ще 15 квітня 2004 року Конституційний суд України визнав неконституційними положення закону про створення Координаційного комітету з боротьби з корупцією й організованою злочинністю при Президентові України.

2. Хто може пояснити сферу компетенції цієї, як ми уже з’ясували, нелегітимної структури? Хто пояснить – яке відношення має профілактична робота з попередження бродяжництва та бездоглядності серед неповнолітніх до оргзлочинності й корупції?

Учора ми отримали відповідь із прес-центру Львівської ОДА. Публікуємо її повнотекстово”

Шановний “Вголос”!
Дозвольте повідомити на якій підставі живе і функціонує сьогодні Координаційний комітет по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю, а також пояснюємо сферу компетенції цієї, як ви уже з’ясували, “нелегітимної структури”.

Прес-служба ЛОДА

Повідомляємо, що рішенням Конституційного Суду України № 9-рп/2004 від 7 квітня 2004 року припинено провадження у справі щодо неконституційності Указів Президента України "Про Координаційний комітет по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю від 26 листопада 1993 року № 561 та "Про підвищення ефективності діяльності Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю" від 13 травня 2003 року № 402.

В обгрунтування цього рішення Конституційний Суд зазначив, що Президент України, який згідно з Конституцією України забезпечує національну безпеку держави, відповідно до пункту 28 частини першої статті 106 Конституції України може створювати консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи і служби для здійснення своїх конституційних повноважень.

При цьому також враховано, що Указом Президента України "Про заходи щодо дальшого вдосконалення діяльності Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України" від 24 березня 2004 року № 362 внесено зміни і доповнення до Указу від 13 травня 2003 року № 402, а Положення про Координаційний комітет викладено в новій редакції.

У зв'язку з цим деякі положення Указу від 13 травня 2003 року № 402 у попередній редакції, в тому числі й оспорювані народними депутатами України, вже втратили чинність. Тому з урахуванням правової ситуації, що склалася після змін і доповнень до Указу від 13 травня 2003 року № 402, конституційне провадження у цій частині припинено.Водночас рішенням Конституційного Суду визнано такими, що не відповідають Конституції України та у зв'язку з цим втрачають чинність з дня ухвалення рішення, наступні положення Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" від З0 червня 1993 року № 3341-XII:
підпункт "а" пункту 2 статті 5 "Система органів, які здійснюють боротьбу з організованою злочинністю", відповідно до якого Координаційний комітет по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України належав до державних органів, спеціально створених для боротьби з організованою злочинністю;

стаття 8 "Координаційний комітет по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президенті України", яка встановлювала порядок створення та функціонування Координаційного комітету, його компетенцію, а також інші положення щодо його діяльності;

положення абзаців першого, другого пункту 2 статті 23 "Контроль Верховної Ради України" щодо заслуховування Верховною Радою України доповідей Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю.

Таким чином, усунуто протиріччя, що існувало між окремими положеннями Закону України "Про організаційно-правові основи по боротьби з організованою злочинністю", який визначав правовий статус Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України як спеціально створеного державного органу та Конституцією України і виданими на її підставі Указами Президента України, які визначають статус Координаційного комітету саме як дорадчого органу при Президентові України.

За таких обставин, Координаційний комітет продовжує діяти як дорадчий орган при Президентові України, утворений з метою сприяння Президентові України в реалізації його конституційних повноважень із забезпечення національної безпеки шляхом координації діяльності всіх державних органів, на які покладено обов’язки щодо ведення боротьби з організованою злочинністю і корупцією.

Згідно з положенням про Координаційний комітет по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України, затвердженим Указом Президента України від 24 березня 2004 року № 362, основними завданнями Координаційного комітету є розроблення і подання Президентові України пропозицій щодо пріоритетних напрямів єдиної державної політики у сфері боротьби з корупцією і організованою злочинністю, здійснення контролю за реалізацією заходів, спрямованих на таку боротьбу.
Відповідно до цього визначаються і основні завдання Координаційних комітетів по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при обласних, міських та районних адміністраціях.

Їх діяльність спрямовується на розробку та координацію здійснення на регіональному рівні заходів організаційно-правового характеру, спрямованих як безпосередньо на боротьбу з корупцією і організованою злочинністю, так і подолання інших, характерних для регіону проблем, які сприяють вчиненню правопорушень і злочинів та вирішення яких потребує саме спільних зусиль правоохоронних, контролюючих та інших органів державної влади і управління, місцевого самоврядування та громадськості.

У відповідності до положення “Про Координаційний комітет при Львівській облдержадміністрації”, затвердженого розпорядженням голови ОДА від 27 травня 2003 року № 485, комітет утворений відповідно до наступних завдань та повноважень:

1. Координаційний комітет по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при облдержадміністрації (надалі - Координаційний комітет) - спеціально утворений орган для здійснення координації діяльності державних органів, на які відповідно до законодавства України покладено обов'язки щодо здійснення цієї боротьби.

2. У своїй діяльності Координаційний комітет керується Конституцією України та законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України та рішеннями Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України, цим Положенням, а також власними рішеннями.

3. Координаційний комітет очолює голова облдержадміністрації.

4. Основними завданнями Координаційного комітету є:

- координація діяльності державних органів регіону, на які законами України покладено обов'язки вести боротьбу із корупцією, злочинністю та її організованими формами;

- комплексний аналіз, оцінка і прогнозування криміногенної обстановки, виявлення тенденцій її ускладнення, визначення пріоритетних напрямів боротьби з організованими формами злочинності, вжиття заходів щодо їх усунення і запобігання та зміцнення законності і правопорядку;

-розроблення заходів щодо створення відповідних умов запобігання встановленню корумпованих зв'язків кримінальних елементів з державними службовцями та іншими посадовими особами, втягненню їх у протиправну діяльність;

-надання практичної та методичної допомоги Координаційним радам по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при райдержадміністраціях та виконкомах міських рад міст обласного значення у вдосконаленні їх діяльності, проведення навчання та семінарів, вивчення і поширення позитивної досвіду їх роботи;
- інформування населення про заходи, які вживаються щодо боротьби з корупцією та організованою злочинністю.
5. Відповідно до покладених на нього завдань Координаційний комітет:

- об'єднує зусилля державних органів та громадськості у здійсненні спільних, скоординованих заходів щодо усунення причин і умов, які сприяють злочинності, та запобігання цим проявам;

- контролює виконання правоохоронними, іншими місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності законодавства України, рішень Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України, власних рішень щодо захисту прав і свобод громадян та юридичних осіб, вживає заходів стосовно недопущення паралелізму в роботі цих органів;

- накопичує та аналізує інформацію з питань боротьби зі злочинністю, у тому числі з її організованими формами, і корупцією, створює робочі групи для розробки пропозицій з питань, що входять до його компетенції, залучає фахівців правоохоронних органів, наукових установ і навчальних закладів;

- готує щорічні доповіді про стан та результати боротьби з корупцією та організованою злочинністю, які вносяться на розгляд сесій обласної ради до 10 лютого наступного року. В разі необхідності готує спеціальні доповіді та інформації з цих питань, які вносяться на їх розгляд;

- взаємодіє з комісіями обласної ради, органами прокуратури, судами та іншими зацікавленими органами у вирішенні завдань щодо забезпечення законності та правопорядку на відповідній території.


"Вголос" вельми вдячний ЛОДА за роз'яснення. Сподіваємося, що наші взаємини будуть плідними і взаємнокорисними.

ІА "Вголос": НОВИНИ