23 жовтня 2018 р. у Львові за участі науковців, експертів, автора підручника та представників громадськості відбувся круглий стіл на тему: «Новий підручник з історії для школи: обговорення проблемних питань».

Предметом обговорення став, затверджений у 2018 році Міністерством освіти і науки України шкільний підручник для 10 класу загальної середньої освіти «Історія: Україна і світ (інтегрований курс, рівень стандарту)» авторства М.М. Мудрого та О.Г. Аркуші.

Як повідомляють організатори круглого столу, на основі протоколу засідання, учасниками було прийнято наступну заяву:

«На перший погляд у пропонованому виданні, втілюючи свій творчий задум, автори намагаються вписати українську історію у світовий контекст, спонукати учнів бачити в історії людський вимір, критично мислити і пізнавати історичний досвід, тощо. Однак присутнє у тексті підручника помилкове трактування окремих важливих історичних подій та постатей національної історії, глибоко обурило українське суспільство. Зокрема, маніпулятивним, і таким, що не відповідає дійсності, було визнано четвертий підпункт, параграфу 33, на с. 244-247, під назвою: «Націонільні військові формування в німецькій армії. Прояви колабораціонізму». На думку учасників круглого столу, висвітлення питання колабораціонізму виявилося не зовсім вдалим і навіть маніпулятивним.

По-перше, в цьому пункті, участь українців у складі батальйонів «Роланд» і «Нахтігаль», а згодом і Дивізії «Галичина» фактично представлена, як «прояви колабораціонізму», хоча за висновками міжнародних та урядових комісій, провідних дослідників теми (І.Патриляка, А.Боляновського, С.Кульчицького, М.Сєміряги та інших), вона не була такою. У своїй діяльності, учасники цих формувань керувалися національними інтересами українського народу в боротьбі за державну незалежність, і не були колаборантами нацистського режиму.

По-друге, хоча підручник задекларовано, як «Україна і світ», автори повністю зосередилися на українському контексті. У четвертому пункті 33 параграфу, не сказано про європейський вимір колабораціонізму, насамперед не згадано про французький, норвезький, польський, російський та інші, загальноприйняті і найбільш характерні прояви колабораціонізму, що очевидно позбавляє можливості об’єктивного сприйняття проблеми.

По-третє, одразу ж після назви пункту, у верстці підручника розміщено портрет Р.Шухевича, який візуалізує та персоналізує «прояви колабораціонізму». З огляду на цільову аудиторію, зокрема, на притаманні школярам асоціативне мислення й сприйняття інформації, – це сприятиме засвоєнню ними помилкових та неправдивих уявлень про український національно-визвольний рух у ХХ ст. і його видатних діячів, зокрема головного командира УПА Романа Шухевича.

Одна із сторінок скандального підручника

Учасники круглого столу дійшли до висновків, що:

[media=131776,131777,131778]

Учасники круглого столу звертаються до:

https://www.facebook.com/NTAchannel/videos/1274436106030137/

ІА "Вголос": НОВИНИ