Інтерв’ю з секретарем Львівської міської ради, головою ЛОО ГП „ПОРА” Володимиром Квуртом.
Пане Володимире, Ви, як член Львівського міськвиконкому, голосували за прийняття нових тарифів на тепло. Поясніть, будь-ласка, свою позицію з цього питання.
Львівський міськвиконком прийняв заздалегідь непопулярне рішення про підняття тарифів на тепло для мешканців Львова. Можна сперечатися щодо його деталей, окремих положень, але очевидним є одне – члени виконкому змушені були взяти на себе всю повноту відповідальності і вдатися до цього вкрай непростого кроку.
Разом з тим, хочу наголосити, що цьогорічна ситуація засвідчила те, що міська влада вкотре опинилася заручником політичних ігор, які ведуться у центрі, на вищих щаблях влади в Києві.
Фактично, уряд і парламент переклав весь тягар зростання цін на газ на плечі простих громадян. І у мене існує стійке переконання в тому, що зроблено це було свідомо.
Невеликий екскурс в історію дає зрозуміти: проблема не в тому, що сьогоднішня партійна еліта – це перефарбована партійна та комсомольська номенклатура, а проблема в методах, які сьогоднішні лідери звично користають. Ну, не можемо ми без „битви за врожай”, зима для нас – непрогнозована катастрофа. Чим займалися інститути стратегічних досліджень, що робили радники? Невже інформацію про зростання цін на енергоносії в світі отримують тільки пересічні мешканці? Напевно, це не так.
Тоді дозвольте запитати: де програма уряду, орієнтована на енергоощадливі технології? Де та турбота про громадян, яким знову залазять в кишеню, заставляючи сплачувати за перевитрати морально і технічно застарілих теплогенеруючих компаній та теплоцентралей, КПД роботи яких дорівнює майже нулю, якщо не нижче.
Невже в представники уряду не були поінформовані про те, що втрати тепла нашими помешканнями можна знизити в п’ять і більше разів? Напевно, теж ні.
Так чому уряди Тимошенко, Єханурова і Януковича не вжили заходів і не прийняли державної Програми переходу на нові енергозберігаючі технології, тим самим поклавши навантаження зростання ціни на газ на Держбюджет? Адже зростання ціни на газ на 60 доларів за 1000 кубометрів означає обтяження приблизно на 12 млрд. доларів або приблизно 3% Держбюджету, а зростання безпосередньо тарифів на тепло призведе до того, що 10-12% доходів мешканців будуть тепер йти на їх покриття.
Напевно, також, варто запитати уряд куди подівся український газ, чому не розвивається в Україні альтернативні види енергетики та ін. Але чесної відповіді на всі ці запитання ми навряд чи дочекаємося. Бо в реальності невгасаюча боротьба за владу політично-бізнесового істеблішменту України надала можливість Росії успішно скористатися ситуацією. Зв’язок з великим газовим бізнесом прослідковується у всіх без винятку партіях українського парламенту. І боротьба за газове кермо є невід’ємною складовою боротьби за владу.
Отож, реально, ніхто з політиків сьогодні не встав на захист соціальних інтересів рядових громадян. Для влади, яка керується у своїх діях виключно власними бізнес-інтересами, виявилося вигідним перекласти всі проблеми на плечі місцевого самоврядування. Хочете підписати угоди на постачання газу? Підніміть тарифи для населення, інакше – вибачте, газу не буде.
Виходить, реально у влади Львова не лишилося вибору?
Тарифи на тепло необхідно було піднімати, перш за все задля того, щоб подати вчасно і безперебійно тепло в помешкання львів’ян, а також для того, щоб уникнути колапсу теплокомунального господарства міста.
Рішення по тарифах дозволить також вчасно оформити субсидії тим громадянам, які дійсно не зможуть платити по нових розцінках. І це також важливо.
Але представники теплокомуненерго вже заявили про те, що з нового року наполягатимуть на новому піднятті тарифів на тепло?
Це вже друге питання. Міська влада, приводячи тарифи у відповідність до затрат, насправді рятує діяльність комунальних теплоенерго від краху. В той же час вона не повинна миритися з безгосподарністю в їх діяльності, вона повинна вимагати від них вжити всіх заходів по мінімалізації втрат тепла при транспортуванні до споживача, нарешті необхідно терміново приймати за впроваджувати програми переходу теплокомунального господарства Львова на енергозберігаючі технології та альтернативні види палива.
Інакше тоді вже на плечі мешканців буде перекладатися не тільки прорахунки дій уряду, але й прорахунки у міській господарці. Цього не можна допустити. Саме про це йшлося у заяві фракції ГО „ПОРА”, яка була оприлюднена минулого тижня.
А чому з рішення про підняття тарифів на тепло було виключено пункт про те, що влада Львова не бере на себе обов’язок часткової компенсації?
Львівська міськрада планує частково компенсувати зростання тарифів на тепло для неплатоспроможних верств населення наступного року. Цього року жодних дотацій з бюджету міста Львова швидше за все не буде. Адже нові тарифи вступлять в дію після 26 листопада. Знайти кошти в міському бюджеті цього року на допомогу мешканцям – майже нереально. Тим більше, що процедура затвердження цього питання міськрадою – складна.
Навряд чи ми встигнемо це зробити до кінця року. Але на 2007 рік, коли будемо формувати бюджет, ми це питання обов’язково піднімемо і муніципальні дотації для населено будуть передбачені. Це будуть субсидії, доплати тим людям, які не зможуть платити за тепло.
Довідка: 20 жовтня Львівський міськвиконком затвердив нові тарифи на теплопостачання. Тариф зріс у 2,3 рази.
ІА "Вголос": НОВИНИ