Нагадаємо, 2 червня Янукович підписав закон № 3334-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення організаційно-правових основ боротьби із злочинністю та корупцією", котрим усунуті неузгодженості у тексті прийнятого антикорупційного закону. Згідно з уточненнями до закону, в декларацію про доходи окремо вноситимуться відомості про витрати на майно, яке перебуває у приватній власності, та на майно, яке перебуває в оренді. За звітний рік також декларуються одноразові витрати, якщо вони дорівнюють або перевищують 150 тис. грн.

7 квітня Верховна Рада України (ВР) в ході вечірнього засідання прийняла у повторному другому читані окремі статті та розділ "Прикінцеві положення", а також в цілому президентський проект закону "Про засади запобігання і протидії корупції в Україні" (№7487 від 17.12.2010 р.). Відповідне рішення підтримали 277 народних обранців.

Так, парламентарі розглянули та ухвалили статтю 1 (Визначення термінів), ст. 11 (Спеціальна перевірка щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), ст. 12 (Фінансовий контроль), а також розділ "Прикінцеві положення" президентського проекту закону.
За словами першого заступника голови ВР Адама Мартинюка, ухвалений законодавчий акт набере чинності 1 липня 2011 р., окрім ст.12 (Фінансовий контроль), що набере сили з 1 січня 2012 р.
Раніше 7 квітня Президент України Віктор Янукович у своєму посланні до ВР наголосив на терміновому ухваленні антикорупційних законопроектів.
Законопроект визначає основні засади запобігання і протидії корупції в публічній і приватній сферах суспільних відносин, відшкодування завданої внаслідок вчинення корупційних правопорушень збитків, шкоди, поновлення порушених прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав чи інтересів юридичних осіб, інтересів держави.
Згідно із законопроектом, суб'єктами відповідальності за корупційні правопорушення є:
1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
- Президент України, голова Верховної Ради, його перший заступник та заступник, прем´єр-міністр, перший віце-прем´єр-міністр, віце-прем´єр-міністри, міністри, інші керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету міністрів, та їх заступники, голова Служби безпеки, генеральний прокурор, голова Національного банку, голова Рахункової палати, уповноважений Верховної Ради України з прав людини, голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим, голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
- народні депутати, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад;
- державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування;
- військові посадові особи Збройних сил та інших утворених відповідно до законів військових формувань;
- судді Конституційного суду, інші професійні судді, голова, члени, дисциплінарні інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів, службові особи секретаріату цієї комісії, голова, заступник голови, секретарі секцій Вищої ради юстиції, а також інші члени Вищої ради юстиції, народні засідателі і присяжні (під час виконання ними цих функцій);
- особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, державної кримінально-виконавчої служби, органів та підрозділів цивільного захисту, Державної служби спеціального зв´язку та захисту інформації України, особи начальницького складу податкової міліції;
- посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки, дипломатичної служби, митної служби, державної податкової служби;
- члени Центральної виборчої комісії;
- посадові та службові особи інших органів державної влади;
2) особи, які для цілей цього закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов´язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або особи, спеціально уповноважені на виконання таких обов'язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, відповідно до закону;
4) посадові особи юридичних осіб, фізичні особи - у разі одержання від них особами, зазначеними у пунктах 1, 2 частини першої цієї статті, або за участю цих осіб іншими особами неправомірної вигоди".
Зокрема, документ передбачає:
- конкретизацію видів обмежень суб´єктів відповідальності за корупційні правопорушення щодо використання ними службового становища, роботи близьких осіб, суміщення посад та сумісництва, а також щодо одержання такими суб´єктами дарунків;
- запровадження нового порядку здійснення фінансового контролю, встановлення обов´язку декларування як доходів, так і витрат, визначення строків подання декларації та опублікування в офіційних друкованих виданнях декларацій про майновий стан, доходи і витрати посадовців;
- встановити персональний обов´язок осіб, які уповноважені на виконання функцій держави, вживати заходів щодо недопущення виникнення конфлікту інтересів. Він містить положення про запровадження антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, у тому числі актів, які вносяться на розгляд Президента України, Верховної Ради та Кабінету Міністрів, з метою запобігання корупційним проявам ще на стадії опрацювання проектів будь-яких нормативних актів;
- заборону на одержання органами державної влади та органами місцевого самоврядування від фізичних, юридичних осіб безоплатно послуг та майна, крім випадків, передбачених законами або чинними міжнародними договорами України, укладеними в установленому законом порядку;
- ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, - єдиної бази даних, в якій зосереджуватимуться відомості про всіх осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень.

ІА "Вголос": НОВИНИ