Отже пане Юрію, Ви вважаєте, що Львів із "Євро-2012" пролетить?
На жаль, все йде саме до цього. Адже для успішної реалізації будь-якого проекту першочергово потрібні дві речі: ресурси (фінансові та людські) та ефективне управління ними. У реалізації проекту розбудови Міжнародного аеропорту "Львів" нині відсутній принаймні людський ресурс та ефективне управління цим ресурсом. Я маю право це стверджувати, оскільки проект, яким я керував з 2002 по 2009 рік (трансформація виробничої нерухомості Львівського заводу телеграфної апаратури в комерційну), попри кризу, вистояв і надалі розвиватиметься. Причому, насамперед через те, що вдалося сформувати ефективну команду (саме команду!) менеджерів, які заклали міцний фундамент проекту. В історії з аеропортом "Львів" ситуація з командою менеджерів-управлінців подекуди набуває ознак бутафорії та окозамилювання.
Не будемо голослівними...
Наведу приклади. На двох нарадах у губернатора Микола Кміть сформулював цілком логічні питання щодо виконання робіт згідно з планом, який нібито передали в УЄФА. Суть у тому, що в графіку, який аеропорт передав в УЄФА у 2009 році, загалом НЕМА жодних робіт на території аеропорту!!! Скажімо, в цьому графіку чорним по білому записано: "Реконструкція перону, будівництво нового перону - час виконання 06.06 2010!" Натомість ці роботи вже тривають! Навіщо робити роботи 2010, коли ви ще не зробили за 2009? Виявляється, губернатор користується чорновим планом графіка підготовки аеропорту відповідно до вимог УЄФА, і НІХТО йому про це не каже - домінує страх! Є лист за підписом директора "Украеропроекту" п. Бойка, яким проведення будь-яких робіт на території діючого аеропорту категорично заборонено! Натомість роботи тривають! Уявіть, якщо якась машина поїде під літак, який іде на посадку?!
Ще один приклад. У день Святого Володимира виїзна нарада в аеропорту. Два високопосадовці в костюмах і... кирзових чоботах. Із ними розмовляють ще осіб зо п'ять. Решта причетних до великої справи в костюмах і мештах місять болото, курять, абсолютно не розуміючи, навіщо їх сюди зігнали. Посланець із області розгортає великий генеральний план, ставить кілька запитань, робить два - три несуттєві зауваження і, побажавши плідної роботи, повертається в ЛОДА. Для чого ця вистава? Відповідь проста: тепер можна звітувати перед УЄФА, що "проведено робочу нараду з виїздом на місце", "обговорено", "складено протокол"... І це не виняток, а система!
Як у радянські часи...
Та ні, саме в радянські часи, якщо проводили таку нараду, то була людина, яка готувала питання, зазначаючи всі проблемні моменти, і вже на місцях ці речі намагалися вирішити. А тут суцільна імітація діяльності. Зі здивуванням прочитав у вашій газеті запевнення чиновників, що в ДП МА "Львів" створили службу замовника (згідно з вимогами УЄФА, групу управління проектом). Та нічого ніхто не створював! УЄФА, на відміну від наших посадовців, розуміє, що таке управління проектами, а те, що склепали нашвидкуруч - лише намагання поставити галочку, нічого не створивши і відзвітуватись цією маніпуляцією перед Мішелем Платіні! Коротко це виглядало так: прийняли людей на відповідні посади, НЕ надали їм жодних повноважень, НЕ забезпечили матеріальною базою, НЕ передали наявної документації (неодноразово зверталися до керівництва аеропорту, але безрезультатно - службові записки у цій установі навіть не реєструють!). Робочих місць - три, комп'ютер - ОДИН, мобільного зв'язку НЕМА! Правда, потужна структура?! Часто офіційні документи до "Євро-2012" взагалі посилали без відома так званої "служби замовника". Вхідні документи розписували відразу на кількох заступників, начальників служб і навіть відділів, що ще більше поглиблювало хаос, адже колективна відповідальність - найефективніша безвідповідальність! Комерційний директор ДП МА "Львів" Руслан Баран заявив вашій газеті, що створивши такий покруч, хтось зекономив бюджету 13 млн. Це - неправда. Ефективна служба замовника зекономила б державі значно більше. Ці гроші були передбачені саме на це, і ні нащо інше їх витратити не можуть. Щодо передачі повноважень в УКБ ЛОДА, то це, на мою думку, просто продовження існуючої тенденції - не забезпечити реалізацію проекту і зберегти для Львова "Євро-2012", а призначити когось "крайнім" на той момент, коли Львів врешті виключать із переліку приймаючих міст. Можливо, в такий спосіб просто підставляють львівського губернатора (Мінтрансзв'язку і мер Садовий просто "вмиють руки"). Відповідатиме не міністерство (вертикаль прем'єра), а ЛОДА (вертикаль Президента). Загалом цей проект - заручник політики, і саме це прирікає його на провал. Скажіть, чи зможуть в УКБ ЛОДА набрати хороших спеціалістів по аеропортах із зарплатою 1 - 1,5 тис. грн? Упевнений, ні.
Ми запитували в п. Барана, Семьонова, Сидора чи має УКБ ЛОДА досвід такого будівництва. Оптимізму щось не відчули...
Я не впевнений, чи за всі роки існування незалежної України УКБ ЛОДА освоїло суму 2 млрд грн, а аеропорт - високотехнологічний проект, і фахівців у реалізації таких проектів - одиниці! Питання ж не лише в злітній смузі. Є ще будівництво аеровокзалу, реконструкція існуючого терміналу, тимчасовий термінал і зовнішні інженерні мережі, які, як на диво, лише тепер мають проектувати! Хіба Ви спершу будуєте будинок, а аж потім починаєте проектувати під нього комунікації?! Це - нонсенс!!! Якщо не буде скоординовано робіт у всіх цих напрямах (а цього ніхто не робить!), відповідно, не буде визначено терміну закриття аеропорту. Отже, "Євро-2012" у Львові не буде. До речі, один із потужних фахівців- аеродромобудувальників, який працював у нашій структурі в ДП МА "Львів", прорахувавши всі ці речі, моментально і добровільно звільнився! Причиною звільнення чоловік назвав саме той факт, що "Євро-2012" у Львові буде провалено, а в балагані-імітації він не бажає брати участь. Я з ним цілком погоджуюся.
Ви маєте на увазі темпи виконання робіт?
- Про які темпи можна говорити? З чим, власне, порівнювати? Я бачив розмаїття "графіків виконання", але все це звичайнісінька "липа". Повинен бути календарний план-графік виконання робіт, складений відповідно до державних будівельних норм і правил, а його НЕМА, хоча це мав бути невід'ємний додаток до договору генпідряду! Врешті-решт ми дійдемо до того моменту, коли генпідрядник нам просто скаже: "Стоп. Приїхали. Гроші скінчилися. Давайте ще". До речі, про гроші. Наскільки мені відомо, окрім 25 млн, які "Азовінтексу" проплатили як аванс (і, можливо, ще 5 млн на викуп земельних ділянок) решту коштів із 50-мільйонної суми... в аеропорту забрали і, наскільки мене поінформували, перевели на Донецьк!
Усі терміни, до речі, вже давно зірвано і не можна звинувачувати у цьому лише генпідрядника, хоча до його роботи я ставлюся дуже критично. Адже варяг "Азовінтекс" (до речі, а чому не залучили місцеві будівельні фірми, адже в умовах кризи будівельна індустрія Львівщини гине?!) таких робіт ніколи не виконував, а брати собі в допомогу субпідрядника не хоче, бо тоді потрібно буде ділитися грошима. Але якщо маріупольці і далі працюватимуть такими темпами, то до Нового року освоять лише суму авансу. А освоїти треба понад 100 млн! Цікаво, кого тоді зроблять цапом - відбувайлом?
- А Ви як вважаєте?
- Колективна відповідальність (та безвідповідальність) має зворотний бік медалі - необ'єктивність і при нагородженні, і при покаранні. Коли витратять намарно десятки або ж і сотні мільйонів гривень, а місто залишиться без "Євро-2012", тоді винних просто призначать! І сьогодні люди, які вже це зрозуміли, намагаються перекласти цей тягар відповідальності на когось іншого. І цей "футбол" триватиме аж до часу "ікс", який уже не за горами.
ІА "Вголос": НОВИНИ