Мабуть, не знайдеться жодної людини, яка скаже, що не любить морозиво. І це не випадково, адже його ніжний смак нагадує усім про солодкі миті дитинства. А ще, під час літньої спеки, цей десерт – чи не найкращий рятівник як для дорослих, так і для малих. 

Особливо популярне в Україні – морозиво від локальних виробників. І на це є вагома причина: здебільшого, місцеві компанії створюють цей смаколик у невеликих кількостях. А отже, більше дбають про його якість, використовуючи лише натуральні інгредієнти. 

Солодка мрія родом з дитинства 

Серед тих, хто робить якісне та справді смачне натуральне морозиво – львівська компанія Gelato.in.ua. Її засновник Юрій Підсадний  – пасинок відомого українського політичного діяча, політв’язня та Героя України Юрія Шухевича, зізнається: про виготовлення морозива мріяв ще з малечку. А декілька років тому його солодка мрія здійснилася. 

Сам чоловік – народився у Мюнхені. Коли йому було 10 років, він разом із матір'ю переїхав до Львова. Якось він відвідав один відомий львівський заклад і після цього його життя змінилося. Він зрозумів, що у Львові морозиво хоч і смачне, але різноманіття смаків тут бракує 

Якось мене відвели у культовий львівський заклад «Пінгвін» на морозиво. Там мене спитали, яке морозиво хочу замовити. Я відповів, що хочу ванільне чи фісташкове, – вже точно не пригадаю. Але, пам’ятаю, що на мене тоді подивились як на вар’ята. Виявляється, питання полягало лише в тому, велике морозиво чи маленьке. Поняття «морозива зі смаками» у Львові просто не існувало. А ось у Мюнхені ми були більш розбалувані великим вибором смаків, бо там проживало багато італійських емігрантів», – ділиться пан Юрій.

Потім чоловік подорослішав і мрії дитинства поступово почали здійснюватись. Одного разу, пан Юрій побачив цікаве оголошення: одна компанія виставила на продаж обладнання для виробництва морозива. Довго не думаючи, він вирішив його придбати. Тоді мова йшла про 30 тисяч євро, тож втілити мрію йому допомогла родина, що залишилась у Мюнхені.

Фото: Юрій Підсадний/Facebook
Перший рік ми експериментували. Перший цех відкрили біля дитячого садочку. І це було класно, бо було багато охочих спробувати наше морозиво. Дітки – це якраз найщиріші дегустатори, вони завжди скажуть: смачно чи ні. Потім ми працювали з ресторанами, а у 2013 році навіть відкрили своє кафе. Але морозиво – це продукт сезонний, взимку кафе пустувало. Тож ми його закрили. Натомість, почали робити баночки з морозивом та продавали їх у крафтових крамничках. Потім створили власний сайт, де можна замовити морозиво навіть додому» – розповідає підприємець про історію створення власної компанії.

Морозиво як у Шухевичів

За словами чоловіка, нещодавно в асортименті компанії з'явилось й нове морозиво: для його створення використовують старі переписи галицьких господинь.

Зокрема, пломбір роблять на основі переписів з книги австро-угорських часів «Львівська кухня». Цією книгою одного разу поділилась з підприємцем зв’язкова генерала УПА Романа Шухевича – Дарія Гусяк.

Локальним бізнесом пасинка пишається й сам Юрій Шухевич. А ще, він розповів нам, що в асортименті компанії є унікальне морозиво – його створюють за особливим рецептом родини Шухевичів.

Фото: Юрій Шухевич/Facebook
Це справді натуральне морозиво! Коли наш Юрчик тільки починав цим займатися, він давав мені все на пробу, і я був у захваті. А якось він подав мені, як і зазвичай, морозиво, а я дивлюся, що всі за мною якось дуже дивно спостерігають. Він теж сидить якийсь такий весь у напрузі та дивиться на мене. Я довго-довго пробував це морозиво на смак, а потім зрозумів: «Таке, як у моєї бабуні!" – ділиться спогадами Юрій Шухевич.

Дорожче, але натуральніше

В асортименті компанії – смаколики на будь-який смак. Справжнє морозиво зі смаком чізкейку з полуницею та амереті, смузі з львівською трускавкою, йогурт з волинською чорницею, сорбет зі смаком карпатської малини на березовому соці та багато-багато іншого. 

До слова, за натуральне морозиво доведеться заплатити трішки більше, аніж за те, що продається у магазині. Наприклад, відерце морозива зі смаком шацького пампушка з чорницею (1000 мл) буде коштувати біля 264 гривень. А ще тут можна придбати дегустаційні сети, зокрема, дегустаційний набір «Великий», у який входить 10 порцій морозива по 235 мл, він обійдеться у 694 гривні.

Морозиво як бізнес для душі

Та власник Gelato.in.ua зізнається: для нього виробництво морозива – це скорше бізнес для душі. Основне місце його заробітку, все ж таки, сфера IT.  А ще, за словами Юрія Підсадного, він не планує створювати велику мережу у майбутньому:

Ми розуміємо, що з великим тиражуванням продуктів, певною мірою, втрачається дух та якість. А для нас – це скорше бізнес для душі!».

Крім цього, чоловік займається волонтерством. Зокрема,  5% з продажів компанії він виділяє на те, аби почастувати морозивом діток із малозабезпечених сімей:

Ми маємо друзів, які влаштовують цим дітям різноманітні свята. Ми ж доєднуємось морозивом. Нам – плюсик у карму, а дітям – щастя! 

Анастасія Сорока для ІА «Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ