Про це в ефірі 5 каналу в програмі "Час.Підсумки дня" повідомив заступник міністра юстиції України з питань державної реєстрації Павло Мороз.

"Децентралізація – це програма уряду. Мета Мін’юсту – створити легкі і прості умови ведення бізнесу в нашій країні або простої реєстрації, наприклад, тої ж нерухомості й доступної послуги для наших громадян. І дійсно, ми передали ці функції на місця, але що відбувається? Якщо ви є мешканцем певного села, ви приходите і реєструєте свою нерухомість і сплачуєте реєстраційний збір до місцевої ради, ці самі гроші потрапляють вам назад, але у вигляді соціальних благ, які громада вже… тобто у вас немає витрат як таких, тому що ці самі гроші повертаються у вигляді дитячих садочків, шкіл, парків. І ми не зупиняємося на цьому, тому що зараз уже зареєстрований і поданий до парламенту законопроект, який направлений на децентралізацію актів цивільного стану. Мін’юст також хоче передати ці функції місцевим радам. І якщо ми говоримо про акти цивільного стану – це народження, смерть, одруження чи розлучення – і це також коштує. І всі ці кошти також потраплять до місцевих громад. І до мешканців цих громад", – роз'яснив Мороз.

Заступник мністра юстиції також сказав: "У Мін'юсту залишається функція реєстрації громадських об’єднань, політичних партій та ЗМІ (те, що стосується державних справ). Що стосується справ, які ми передали, у Мін’юсту зараз є єдина функція – це контроль і моніторинг над діяльністю державних реєстраторів та нотаріусів. І він вже запрацював. Є шість чітких критеріїв, і якщо кожен з цих шести критеріїв спрацьовує, то такий державний реєстратор чи нотаріус ставиться на моніторинг. Наприклад, один із критеріїв – проведення реєстраційної дії в неробочий час. Це взагалі новела антирейдерського закону, який набув чинності 2 листопада 2016 року… Цей критерій – підстава для камеральної невиїзної перевірки. Якщо буде виявлено порушення закону, то тоді Мін’юст може притягнути державного реєстратора чи нотаріуса до відповідальності шляхом блокування його доступу до реєстру або взагалі анулювання такого доступу, якщо порушення дуже суворе. Так, з лютого 2017 року доступ до державних реєстрів заблоковано 150 державним реєстраторам і нотаріусам, чий доступ було анульовано..."

ІА "Вголос": НОВИНИ