Про це повідомив відділ комунікації Нацполіції Львівщини у своєму телеграм-каналі.
Зауважимо, що саме нетверезе кермування є однією з найбільш поширених причин ДТП з людськими жертвами. Зауважимо, що в Україні рівень контролю щодо кермування транспортним засобом в стані алкогольного сп'яніння є одним з найбільш ліберальних у Європі.
За українським законодавством ступінь сп’яніння водія не може перевищувати 0,2 проміле. До порівняння, в інших країнах цей рівень є більшим. Про це у коментарі для Вголос розповів заступник декана факультету №3 Львівського державного університету внутрішніх справ, кандидат юридичних наук, доцент, майор поліції Михайло Шевців.
«У Німеччині – 0,5 проміле, а у Великобританії (окрім Шотландії) – 0,8. У цих країнах водію навіть дозволяється випити келих вина. Проте для тих, хто порушив закон, - передбачено суворіше покарання та значно вищий розмір штрафу. У Великобританії порушнику доведеться сплатити кілька тисяч євро.
Водночас у Німеччині заборонено вживати алкоголь, якщо водію ще не виповнився 21 рік чи якщо стаж його керування – менше двох років. Така заборона також діє, якщо водій скоїв ДТП або ж поліцейський вважає, що він поводиться неадекватно. А от порушнику, якого повторно впіймали нетверезим за кермом, загрожує ув’язнення.
У Франції, якщо у водія в організмі виявили понад 0,8 проміле, він сплатить високий штраф і його можуть ув’язнити терміном до двох років. Якщо ж водій був під впливом наркотиків, то розмір покарання ще збільшується. Водночас для новачків за кермом допустима норма алкоголю в крові - не більше 0,2 проміле.
У Польщі цей показник такий же, як в Україні. Якщо ж виявлять понад 0,5 проміле – водій може потрапити до в’язниці», - порівнює законодавство європейських країн Михайло Шевців.
За його словами, найбільш вимогливе законодавство у Японії. Там карають не тільки нетверезого водія, але й пасажирів за те, що не зупинили порушника та не повідомили про цей випадок. І, наразі, в Японії зафіксували найбільший штраф за водіння у нетверезому стані, яке призвело до ДТП з постраждалими – два з половиною мільйони доларів США.
Детальніше про те, чому попори зростання штрафів українські водії і далі зловживають їздою «під шафе» читайте у матеріалі "Вголос".
Зауважимо, що кермування в стані сп'яніння карається законом та тягне відповідальність.
- за ч. 1 ст. 130 (Керування транспортним засобом в стані сп'яніння) КУпАП — 17 000 гривень з позбавленням права керування на 1 рік;
- за ч. 2 ст. 130 (Повторне протягом року вчинення порушення передбаченого частиною першою цієї статті) КУпАП — 34 000 гривень з позбавленням права керування на 3 роки з оплатним вилученням ТЗ чи без такого або адмінарешт на 10 діб з оплатним вилученням ТЗ чи без такого;
- за ч. 3 ст. 130 (Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалася адміністративному стягненню за керування транспортними засобами у стані сп'яніння) КУпАП — 51 000 гривень з позбавленням права керування на 10 років та конфіскацією транспортного засобу або адмінарешт на 15 діб з позбавленням права керування на 10 років та конфіскацією транспортного засобу.
ІА "Вголос": НОВИНИ