Вперше тролейбусний рух у Львові стартував 27 листопада 1952--го року. Однак саме 16-го серпня, в уже далекому 1964-у році в місті запрацювало депо на вулиці Тролейбусній.

До цього дня львівські тролейбуси ділили територію з трамваями у депо №1 на вулиці Городоцькій, 185. Після того, як тролейбуси переїхали у власне депо, на місці колишнього профілакторію в депо на Городоцькі подосі працює цех денного огляду трамваїв. 

Як тролейбусне депо з'явилось на мапі Львова

Про історичні обставини появи домівки для львівських «рогатих» розповів транспортний фахівець та голова ГО «Львів'яни за електротранспорт» Антон Лягушкін. 

"Кількість тролейбусів у Львові зростала. Збільшувалася потреба у їх технічному обслуговуванні та ремонті. На початку тролейбуси МТБ-82Д у Львові не ремонтували капітальним і середнім ремонтом - їх возили на ремонт до Москви на Сокольницький вагоно- і автобусоремонтний завод (СВАРЗ) та на Київський завод електротранспорту (КЗЕТ). Отож, на початку 1960-х років у Львові на околиці міста неподалік ЛАЗу вирішили збудувати нове тролейбусне депо на 100 машин. Відкриття нового депо відбулося 16 серпня 1964 року", - пише він.
З часом кількість тролейбусів у Львові і далі збільшувалась, тому в 1970-их роках територію тролейбусного депо додатково розширили. 



Кількість тролейбусів у Львові і далі збільшувалася, тому в 1970-х роках територію тролейбусного депо було збільшено. Саме в цей період до Львова почали надходити чеські тролейбуси «Skoda» 9Tr, які на довгий час стали основою тролейбусного парку міста. Всього з 1969-го по 1982-й рік до Львова поставили 252 таких тролейбуси в різних модифікаціях. 

 

Тролейбус Skoda 9tr в Тернополі. Фото: Антон Одобецький.

З огляду на те, що в 70-их роках левову частку львівського електротранспорту становили чеські тролейбуси Skoda, і чеські ж вузькоколійні трамваї Tatara, виникла потреба в їх регулярному ремонті. Саме для цього у 1978-у році на вул. Городницькій відкрили Львівський трамвайно-тролейбусний ремонтний завод.

Тролейбусних депо мало  бути більше

Як стверджує Антон Лягушкін, за часів СРСР у генплані Львова  було запроєктоване будівництво ще одного тролейбусного депо - на вулиці Варшавській. Депо №2 мало б стати основою, на якій тролейбусну мережу розвивали б у північно-східному напрямку. Проте згодом від цієї ідеї відмовились. 

Історія львівського тролейбусу була насичена різними подіями. Адже за майже 70 років його роботи були як епохи розквіту, так і занепаду. Редакція «Вголос» вітає працівників тролейбусного депо ЛКП «Львівелектротранс» з професійним святом. Дякуємо вам за важку та самовіддану працю! 

ІА "Вголос": НОВИНИ