Понад 10 років обіцянок та витрачені мільйони євро дарма. Запровадження безготівкової системи оплати в громадському транспорті Львова, яким так пишається місцева влада, схоже провалилось
Система довгоочікуваної електронної оплати мала функціонувати вже тиждень, втім впродовж цього часу чимало львів‘ян скаржилися, що вона працює некоректно, або ж взагалі не діє.
Від запуску минули рівно сім днів. Однак за цей час проїзд у громадському транспорті для львів'ян став ще тим випробуванням. Безготівкова система у транспорті Львова часто дає збій. Через несправність валідаторів люди змушені повернутись до старого методу - оплати за проїзд готівкою, й відповідно мають переплачувати, адже згідно з новими тарифами вартість при оплаті готівкою тепер коштує найдорожче, а саме 20 гривень. А ті хто без готівки - не мають іншого вибору як просто не платити за проїзд та їхати зайцем, кажуть пасажири.
На думку громадських активістів запровадження безготівкової системи у громадському транспорті аж ніяк не полегшило життя, навіть навпаки - створило лиш хаос серед пасажирів та значні збитки для місцевого бюджету.
«Ці кошти які по факту пізніше треба буде все ж перевізнику заплатити, будуть списуватись з бюджету міста і я так підозрюю що це буде здійснюватися не зовсім прозоро», - каже громадська активістка Мар'яна Куц.
Місцева влада виправдовується, начебто у всьому винен «Київстар». За словами чиновників, саме збої в роботі оператора й спричинили проблеми в системі безготівкової оплати у громадському транспорті.
«Зараз на жаль той зв'язок який забезпечується зі сторони оператора «Київстар» попри всі їхні зусилля він є недостатнім. Відповідно зараз відбувається поступова заміна сім-карток «Київстару» на картки іншого мобільного оператора», - переконує директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило.
Однак, активісти переконані, що «Київстар» тут зовсім ні до чого, бо місцева влада мала достатньо часу та коштів, щоб підготувати систему до будь-яких непередбачуваних ситуацій.
«Бачте списали все на «Київстар», але вони мали передбачити таку несподіванку, яка настала. Це ж не подумали вчора, а сьогодні впровадили, вони готувалися до того багато років, і нам обіцяли що це запрацює, але не запрацювало», - каже громадська активістка Мар'яна Куц.
Несправність валідаторів далеко не єдина біда. Люди нарікають й на проблеми з купленими «Леокартами». Деякі картки, які львів'яни придбали в кіосках після 12 грудня, виявились неактивованими. Вони не валідуються терміналами в транспорті, відповідно оплатити ними проїзд неможливо.
Окрім того, виникла проблема і з оформленням пільгових транспортних карток. Начебто навіть попри те, що картки для пільгових категорій населення мали б видавати безкоштовно, під час оформлення в людей вимагають гроші. Також нарікають на те, що чиновники не подбали про розробку зручного механізму оформлення «Леокарт».
«Ми дзвонили від середи по 15-20 дзвінків за день, нереально, просто нереально додзвонитися. Ми з трьох номерів пробували зареєструватися в електронну чергу це просто нереально. Ми вистояли в черзі, на морозі, з дитиною, холодно, немає пільгової черги. Ми вистояли в черзі 4 години - це раз. Друге ми оплатили за пільгову картку тому що ми другого сорту?» - каже мама дитини з інвалідністю.
Загалом питань до роботи безготівкової системи оплати та проблем, які вона створила, більше аніж переваг. Коли ж обіцяна схема запрацює в нормальному режимі наразі невідомо.
ІА "Вголос": НОВИНИ