З розвитком соціальних мереж генерувати і розповсюджувати неправдивий контент стало простіше, тому уряди країн і міжнародні організації намагаються скинути всю відповідальність на інтернет-бізнес.

Зокрема, під тиском чиновників і громадськості Facebook анонсував спеціальний тренінг для членів Європарламенту щодо того, як виявляти приховану політичну рекламу, а Google обіцяє репрезентувати спеціальний сервіс для збільшення прозорості, повідомляють у depo.

А от нідерландець Рууд Устервуд вирішив боротися з фейками, створюючи їх. Для цього він заснував проект DROG. Користувачам пропонують взяти участь у захопливій грі зі створення пропаганди.

«У колаборації з Університетом Кембріджу ми розробили цю інноваційну вакцину, аби показати, які тактики та методи використовуються для поширення брехливих новин. Ми віримо, що найкращий спосіб культивувати шосте почуття, яке допоможе впізнати дезінформацію, — це створити її самим», — йдеться на сайті проекту.

Під керуванням програми користувач має створити фейковий акаунт у Twitter (змоделювати його створення), запостити інформацію, яка викличе хайп у мережі, створити армію тролів і розігріти емоції брехливими мемами.

Поступово юзерів «вчать» прийомам пропаганди — конспірації, вдаванню з себе інших, поляризації поглядів, емоційності, дискредитації та тролінгу. Гру проходиться за п'ятнадцять хвилин і сприймається доволі захопливою.

«Дезінформація нестримна, ми не повинні намагатися її блокувати. Ми маємо допомагати людям, один за одним, усвідомлювати, що є нонсенсом, а що було насправді», — цитує активіста Politico.

Устервуд зацікавився природою фейків 2014-го, на стадії ескалації війни на Сході України.

Він захистив дисертацію на тему фейків і став активно з ними боротися. Для себе молодик з'ясував, що спростовувати кожну новину — недостатньо. Так Устервуд і дійшов до ідеї гри.

Він із командою проводить майстер-класи у школах Нідерландів, Німеччини й інших країн, а також тренінги для військових.

"У таких іграх ми пропонуємо людям перевтілюватися у "поганих хлопців". Це дає інсайт того, що може статися", — стверджує Устервуд.

Інформаційний тренд щодо боротьби з фейковими новинами намагаються підтримувати сотні проектів.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ